Leigh Bardugo - Gölge ve Kemik - vulnicure

29 Kasım 2013 Cuma

Leigh Bardugo - Gölge ve Kemik

 


Orijinal Adı: Shadow and Bone
Yazar: Leigh Bardugo
Çeviren: Ozan Aydın
Sayfa Sayısı: 317
Yayınevi: Martı Yayınları
Fiyatı: 17 TL

Arka Kapak:

Onu yalnızca geçmişi...
geleceği ise bir tek o kurtarabilir.
"BEKLE!" diye sesimi yükselttim ama o çoktan arkasını dönmüştü. Kolunu tuttum, bizi izleyenlerden gelen şaşkınlık dolu seslere aldırış etmedim. "Bir yanlışlık olmalı. Ben... düşündüğünüz gibi..." Yavaşça bana dönüp elime ters ters bakınca sustum. Elimi çektim ama öyle hemen geri adım atmayacaktım. "Ben düşündüğünüz kişi değilim," diye fısıldadım çaresizce.
Karanlıklar Efendisi biraz daha yakınıma geldi, sadece benim duyabileceğim bir sesle. "Kim olduğunu bildiğini hiç sanmıyorum!" dedi.
 "Zengin fantastik öğelerle oluşturulmuş bir dünya, büyüleyici kurgu ve sizi kendine bağlayan duygusal bir kanca gibi... Sayfaları çevirirken kendinizden geçecek, final sahnesinde tüm tahminleriniz yanlış çıkacak ve doruk noktasında alnınızdan vurulmuşa döneceksiniz!"- Horn Book Magazine
"Bu büyüleyici dünya, içinde birçok tuzak barındırıyor. Mitolojiyle süslenmiş ve inandırıcı karakterlerle güçlendirilmiş roman sarsıcı sürprizlerle heyecanı ve adrenalini zirveye ulaştırıyor. George R. R. Martin ve J. R. R Tolkien hayranlarına özellikle tavsiye edilir."- RT Book Reviews

Yorumum:

Karanlıklar Efendisi
 

Bu kitapta Leigh Bardugo, başlı başına bir dünya oluşturmuş. Fantastik bir dünya. Kitabın başında haritayla karşılaşıyorsunuz. Kitabın başları insanı pek sarmıyor bana kalırsa. Ancak belli bir yerden sonra kitap bambaşka bir hale geliyor ve daha ilgi çekici hale geliyor.

Kitap Alina'nın ağzından yazılmış. Çocukluk arkadaşı Malyen ile birlikte eğlenirken birden kendini bambaşka yerlerde buluyor Alina. Bir Grisha oluyor, ancak öyle böyle bir Grisha değil. Kraldan sonra en yetkili kişi olan Karanlıklar Efendisi'nin büyüsüne kapılıyor ve olanlar oluyor..

Ne yalan söyleyeyim, Karanlıklar Efendisi'ne kapılmamak imkansız. Karizmatik, romantik ve yakışıklı. Sonradan onun asıl niyetini öğrenince üzülmemek imkansız.

Ama bu sefer de Malyen ve Alina arasında her şey oluşuyor ve beraber yapıyorlar. Her şeyi. Eskisi gibi.

Kitapta Alina'ya biraz sinir olduğumu söylemeliyim. Bir de başları pek sarmıyor dediğim gibi. Onun dışında fena da değildi.



Kitap Hakkında Yorumlar:

"Okuduğum hiçbir kitaba benzemiyor."- Veronica Roth
"Baş döndüren, eşsiz bir dünyada beklenmedik sürprizleri olan muhteşem bir kitap. Fantastik roman severlerin gözdesi olacak." -Library Journal
"Leigh Bardugo sihirli parmaklarıyla harika bir roman yaratmış. Karakterler oldukça gerçekçi, kurduğu dünya ise bir o kadar egzotik ve hareketli. Fantastik tür okuyucuları bu seriye bayılacaklar."- Booklist
  
Puanım:


Kitap Hakkında Ek Bilgiler:
  • Emin olmamakla beraber, kitabın filminin çıkacağını duydum.
  • Bu kitap Leigh Bardugo'nun ilk kitabı.
  • Kitabın serisinde üç kitap var. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşleriniz benim için çok değerli :)