Her Telden Öneriler #6: John Coltrane - vulnicure

13 Nisan 2014 Pazar

Her Telden Öneriler #6: John Coltrane

Adı: John William Coltrane
Doğum Tarihi: 23 Eylül 1926
Ölüm Tarihi: 17 Temmuz 1967
Tarzı: Caz, bebop, cool caz, modal caz, hard bop, Avantgard caz
Resmi web sitesi: http://www.johncoltrane.com/

Her Telden Öneriler'de Rodriguez'den sonra ikinci olarak müzik önerim John Coltrane oluyor. John Coltrane muhteşem bir jazz sanatçısı. Kendine özgü ve bana kalırsa mükemmel bir çalış tarzı var. Ayrıca Vikipedi'de öğrendiğim üzere Joshua Redman, Archie Shepp, Jeff Kashiwa ve Stanley Turrentine gibi pek çok caz saksafoncusuna ışık tutmuş.

John Coltrane karaciğer kanserinden dolayı öleli yıllar oluyor. Ancak onun adı şu anda da akıllarda ve eserleri de hala büyük bir beğeniyle dinleniyor. Bunun nedeni onun saksafon çalışında resmen yeni bir çağ açması bana kalırsa. Kendisi mükemmel müzik yapmış bir insan.


John Coltrane
Seveceğinize eminim, ben kendisine hayranım. Yıllarca dillerden düşmeyecek bir insan olarak kalacağına tüm kalbimle inanıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşleriniz benim için çok değerli :)