Oscarlar, Tehditler ve Biraz Müzik - vulnicure

1 Mart 2016 Salı

Oscarlar, Tehditler ve Biraz Müzik

Leonardo DiCaprio ve sonunda En İyi Erkek Oyuncu Akademi Ödülü
Baharın müjdecisi yepyeni bir aya başladık. Biraz geç de olsa 88. Academy Ödülleri hakkında bir iki şey yazmak istedim. Töreni canlı yayından izledim, genelde tamamını izleyemeyip uyuyakalırdım ancak bu sefer sırf DiCaprio için dayandım. 

Filmlerin hepsini izleme fırsatı bulamamıştım, ancak En İyi Film'i The Revenant almadığı için sevindim doğrusu. Lubezki ile En İyi Sinematografi'yi aldığı için de bir o kadar mutluyum. Hak edilen bir ödüldü.

Yılın favorilerinden olan Mad Max: Fury Road gece boyunca en çok ödül alan filmdi ve hepsi teknik anlamda ödüller. Bu ödüllerin de hak edildiği düşüncesindeyim. Belgesel dalında Amy ve animasyon dalında da Inside Out'un kazanacağına kesin gözüyle bakılıyordu ve sonuçlar da öyle oldu. Zaten tören çok sürprizlerle dolu sayılmazdı. "Acaba alır mı ki?" diye düşündüğüm Mustang'e Yabancı Dilde En İyi Film Ödülü'nün verilmemesine sevindim bile diyebilirim. Linki bıraktım, yorumlarımı okuyarak neden böyle düşündüğümü anlayabilirsiniz.

Gelelim Leo'ya. Şükür kavuşturana diyorum. The Revenant'taki performansından sonra da alamazsa hiç alamazdı zaten. Pek sevindim. Hatta aşağıya da çok eğlenceli bir "tepki videosu" bırakıyorum.
----
Bu akşam Ekşi Sözlük'te bir başlık takıldı gözüme. Açtım ve okudum: 15 yaşında bir kız, bir başka kız arkadaşıyla tartışıyor ve tartışma sonucunda 2. kız, arkadaş çevresine 1. kızın telefon numarasını dağıtıyor. Bu arkadaş çevresi de, 1. kızı Whatsapp grubuna alıyor ve kıza "Kaşınma bak yeminle seni sokak ortasında taciz ederim." benzeri tehditler savuruyor! Olay nedir, ne olmuştur bilemiyorum ancak bir "insan" her ne olursa olsun nasıl böyle bir tehditte bulunabilir hala düşünüyorum ve anlam veremiyorum! Son zamanlarda sürekli olarak Twitter, Ekşi Sözlük ve bu tarzda pek çok insana ulaşılabilecek sosyal platformlardan taciz ve tehdite maruz kalan insanların yardım çağrılarını görüyorum ve sürekli olarak nasıl bir dünyada yaşadığımızı düşünüyorum. Nasıl bu kadar yozlaşabildik? Sanırım söylenecek çok şey var, ama artık vaziyet öyle korkunç ki ne deseniz anlamı olmayacakmış gibi geliyor.

Çok acı bir konu ama ne yazık ki gerçek.

Ve bu "acı ama gerçek" konuyu kapatarak bu aralar pek bir dinlediğim on şarkıyı paylaşmak istiyorum sizlerle. Beni bir nebze de olsa rahatlatabilen iki şeyden biri müzik. Belki sizin için de aynısı geçerlidir...

2CELLOS - Bang Bang ft. Sky Ferreira
Arctic Monkeys - You Know I'm No Good
Athena - Senden, Benden, Bizden
Marjan Farsad - Khooneye Ma
The Smiths - Last Night I Dreamt That Somebody Loved Me
Kurt Cobain - And I Love Her
Franz Ferdinand - Ulysses
David Bowie - Lazarus
Sons of an Illustrious Father - Moonshiner
Ve Game of Thrones özel: The National - The Rains of Castamere

14 yorum:

  1. Leo'nun son unda ödülü almasına ben de çok sevindim ayrıca ülkeinin durumu şuan hiç ama hiç iyi değil.Dediğin gibi kız haksız veya haklı olsa bile bunun gibi şeyler deninmemeli sonra neden gelişen bir ülke olamıyoruz şu salak insanlar yüzünden işte...Mustang'ı izlemediğim için pek bi şey diyemeyeceğim ama aday olması güzel oldu en azından oyuncular yönetmen vs Türktü:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle düşünüyor olmana çok sevindim.

      Mustang ise her ne kadar Fransa adayı olsa da Türk yapımı sayılan bir filmdi. Ben pek sevemedim, izlediğinde senin de görüşlerini okumak isterim:)

      Sil
  2. Ne yazık ki, film dünyası hakkındaki bilgilerim sizin gibi yetkin değil. Güncel takip imkanım da yok. İlginç bilgiler veriyorsunuz.

    YanıtlaSil
  3. Mustang'in alamamasına bende çok sevindim doğrusu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoğu kişi bu konuda hemfikir sanırım :)

      Sil
  4. Leo'nun aldığını öğrendiğimde ben de çok sevindim, ne yalan söyleyeyim :D Bence Redmayne'ın oyunculuğu daha iyiydi ama gönlüm Leo'dan yanaydı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aday olduğu filmi izlemedim. Ama Leo'dan iyi bir performans sergilediyse bile geçen sene ödülü Eddie aldığından ve Leo'nun malum Oscar durumlarından Academy'nin de gönlü de Leo'dan yanaydı herhalde :D

      Sil
  5. Şimdi buraya dadanacağım, sabahımın güzel geçeceği kesin. :)
    Sinemadan anlamıyorum ve sinemadan anlamadığımın farkındayım, o kısmı geçiyorum.

    Her üç cümlesinin birinde tehditler savuran bir insana dönüşmüş olduğumdan, utandım biraz. İtiraf ediyorum. Neyse ki benim tehditlerimin hiçbiri gerçek değil.

    Bir keresinde başıma şöyle bir şey geldi: İnsanlarla sohbet edebildiğin ve kimliğini açığa vurmadan da sohbet edebildiğin bir site var (ribony). Biri yazıyor, 17-18 yaşlarında olduğunu tahmin ediyorum, kendisine kendimi teşhir ettiğim çeşitli fotoğraflar yollamamı istiyor, reddediyorum. Tahminimce sayfanın görüntüsünü alıyor ve bir fotoşop programı ile sanki kendisi ile sanal seks yapmışım gibi konuşmalarla dolduruyor ve bana bunu atıyor, istediğini yapmazsam o oynanmış ekran görüntüsünü ifşa edeceğini söylüyor. Tabii hoş değil ama ben bunlara gülüp geçmeyi öğrendim zira yakın çevrem zaten beni yeterince iyi tanıyor, beni tanımayan insanların ne düşüneceği de çok umurumda değil. Ama demek istediğim her an hepimiz karşılaşabiliyoruz böyle şeylerle ve çok çok çok çirkin.

    Şarkıların hepsini dinleyeceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz. Çok sevindim yorumlarınıza:)

      Gülüp geçmek de güzel aslında, ancak bazı durumlarda işin ciddiyeti iyice artabiliyor. Gerçekten çok çok çok çirkin.

      Umarım keyif almışsınızdır şarkılardan:)

      Sil
  6. Slm :) Blogunuzu mimledim. Dilersen etkinliğe katılabilirsin:) http://incimisali.blogspot.com.tr/2016/03/bir-mim-yazs.html Blogumda yazımı görebilirsin canım başarılar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :)) Zaten yapmıştım bu mimi ben. http://kitapkusu.blogspot.com.tr/2016/02/mim-kisisel-blog-yazarlar-ne-dusunuyor.html

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)