Kaynaşma Mimi - vulnicure

13 Ekim 2019 Pazar

Kaynaşma Mimi


Sevgili Şule Uzundere'nin blogunda gördüğüm bu mim çok hoşuma gitti. Kendisi yazısında canı isteyen herkesi mimlediği için hazır blog dünyasına tekrar adapte olma sürecindeyken bir Blogger klasiğini ben de yapmak istedim.

1) Sizi tanımak istiyoruz dersek buraya adınız, blogunuz ve sizi anlatan bir kelime yazar mısınız?
Bir kelimeden fazla olacak ancak blogumu ortaya karışık lafıyla tanımlayabileceğimi düşünüyorum. Beni anlatan en iyi kelime ise muhtemelen düşünceli olur.

2) Sosyal medya hesaplarınızı bizimle paylaşır mısınız?
Kişisel hesaplarımı paylaşmayı tercih etmiyorum ancak blogum için açtığım Twitter hesabının linki için tıklayabilirsiniz. Zamanında bir de Instagram hesabı açtığımı hatırlıyorum ancak kapattım mı, duruyor mu şu an hiçbir fikrim yok.

3) İlk blog yazmanıza referans olan kişi veya blogla tanıştığınız anı hatırlıyor musunuz?
Ben 8-9 yaşındayken dönemin popüler çizgi film ve dizi karakterlerinin olduğu tasarımlar yapılan, herkesin o yapımları konuştuğu bloglar vardı. Türkiye'de Blogcu daha çok tercih ediliyordu, ben de ilk defa o zamanlarda bu amaçla Blogcu'da blog açmıştım. O günden sonra farklı farklı sebeplerle birden fazla blogum oldu.

Kitap Kuşu'na referans olan bir kişi yok ancak o zamanlarda pek çok kitap blogunu takip ediyordum ve lise sınavlarına hazırlanıyordum. Bu blogları gördükçe daha çok hevesleniyordum. İlk lise sınavımın bittiği günün akşamında blogumu açtığımı hatırlıyorum.

4) Sosyal medya üzerinde hangi yazarlar grubunda bulunuyorsunuz?
Hiçbir grupta bulunmuyorum.

5) Ünlü sosyal ağı facebook.com üzerinde siteniz yasaklandı mı? Yasaklandıysa bir çözüm üretebildiniz mi?
Olayı ilk defa buradan öğrendim. Facebook üzerinden site nasıl yasaklanıyor anlamadım ancak yasaklandıysa da haberim olmadı.

6) Bloglarımız için sizce hangi platform daha iyi? (Blogspot, Wordpress ya da diğerleri)
Blogspot'un arayüzünü ve kullanımını Wordpress'ten çok daha kolay buluyorum, o yüzden Blogspot. Bir de yılların alışkanlığını insan kolay kolay bırakamıyor.

7) Kaç blogunuz var?
Şu anda 3 tane var. Biri bu, biri aktif olarak kullanmadığım kitap alıntıları blogum, biri de 2. yazarlık yaptığım oyun temalı bir blog.

8) Blogunuzun toplam sayfa görüntüleme sayısı kaç?
136.965'miş.

9) Blogunuzda reklam yayınlıyor musunuz?
2 yıldır burada olmayan bir blogger olarak yayınlamıyorum diyebilirim. Ancak eskiden Bumerang teklifi geldiğinde yayınlıyordum. Bir de bugün AdSense'e katıldım, eğer orayı çözebilirsem yayınlıyor olacağım sanırım :)

10) Misafir yazar olarak yazdığınız blog var mı?
Hiç olmadı.

11) Daha önce bir hacker ile karşılaştınız mı?
Hayır.

12) Hedefinizde nasıl bir blog yazarı olmak var?
Tek hedefim istikrarımı koruyabilmek. Yazmayı gerçekten çok seviyorum ancak ilgimi yitirince tekrar kazanmak çok zamanımı alıyor. Koskoca bir yıl boyunca taslaklarım yarısını yazıp da devamını getirmediğim yazılarla doldu taştı.

13) Arama motoru optimizasyonu (Seo) bilginiz var mı?
Maalesef, ilk defa duyduğum bir kavram.

14) Blog yazarlığını önerir misiniz? Evetse nedeni?
Öneririm. İster anonim, ister adınızı vererek gönlünüzden ne koparsa onun hakkında yazmak ve karşılığında hiç tanımadığınız insanlardan geri dönüş almak muhteşem bir şey. Birileriyle etkileşim kurarak yazınca ister istemez bir bağlılık hissediliyor ve bu bağlılık bana çok ayrı geliyor. Çünkü kendi sosyal hayatlarımızın aksine burada kim olduğunuzdan, nasıl göründüğümüzden vs. tamamen bağımsız bir şekilde ilerliyor bu bağlılık.

15) Kitap okuma oranınız nedir? (10 üzerinden)
Bu yılı değerlendireceksek 1 diyebilirim.

16) Diğer blog yazarı arkadaşlarınızı nasıl takip ediyorsunuz? Okuma listesi kullanıyor musunuz?
Sınava hazırlandığım dönemde hiçbir şekilde takip etme şansım olmamıştı ancak normal dönemlerde okuma listesini kullanarak takip ediyorum.

17) Blog sahipleriyle etkinlik yapıyor musunuz? Hangi etkinliklere katılırsınız?
Eskiden kitap okuma ve meydan okuma etkinliklerine katılmaya çalışırdım, özellikle meydan okumaları çok seviyorum. Belli bir süre boyunca verilen konular hakkında yazmak hem insanı düşündürüyor, hem de yazmaya teşvik ediyor. Şimdi çok uzun zamandır hiçbir etkinlikten haberdar bile değilim. Ancak olduğunu görürsem yine kitap okuma, film izleme ya da meydan okuma etkinliklerine katılmak isterim.

18) Sosyal medya üzerinde blog linklerine karşılıklı beğeni yapar mısınız?
Blogumla alakalı olarak sosyal medyayı çok kullanmadığım için böyle bir durum yaşamadım.

19) Bugüne kadar kaç mim cevapladın? Hoşuna giden bir mim?
Bununla beraber 8 olmuş. İçlerinde en çok hoşuma giden Kimdir Bu Kitap Kuşu? adlı mim oldu. Çünkü okudukça bana 3 yılda ne kadar değiştiğimi ve hayatımda nelerin değiştiğini gösterdi. 3 yıl önce çok daha hırslı, ayrıntıcı ve çekingen biriymişim, şimdi bunlardan eser kalmadı. 

20) Ünlü bir blog yazarı olsaydın, siyaset yapar mıydın?
Kesinlikle yapardım. Elimde belli bir hitap gücü olsaydı bunu olumlu yönde kullanmak için elimden geleni yapardım.

21) Bu mimi cevaplamasını istediğiniz üç blog yazarı arkadaşınızı davet eder misiniz?
Sanırım bu mim pek çok kişi tarafından yapılmış, o yüzden ben mimlenmeyen ve yapmak isteyen kim varsa onu mimliyorum.

5 yorum:

  1. O zaman umarım gelecek yıl böyle olmayız İlkay :( Yorumun için çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
  2. Mim soruları güzel cevaplarınız da içten...

    Blog yazarlığını önerme nedeninize de aynen katılıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum yorumunuz için :)

      Sil
  3. Eğlenceli olmuş. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)