Queendom 2 | Final Yorumu - vulnicure

11 Haziran 2022 Cumartesi

Queendom 2 | Final Yorumu

 Merhabalar!

Bu hafta tüm yarışmacılar final performanslarını sergiledikten sonra kraliçe seçildi ve Queendom 2 resmen sona erdi.

Yarışmacıların Queendom maceralarını hatırlatan kolajlar sonrasında final performansları başladı.


Programın en çok konuşulan yarışmacılarından Hyolyn'in son performansı finale yakışır cinstendi. Altın tonlarının kullanıldığı kıyafetler ve kalabalık dansçı kadrosuyla Hyolyn'in eşsiz sahne hakimiyeti birleşince ortaya çok hoş bir iş çıktı. Ancak ne yalan söyleyeyim, Hyolyn daha ilk bölümlerle bizi en iyilerine alıştırmışken ben bu güçlü konsepti düşünerek oldukça maksimalist bir sahne bekliyordum, beklediğim pek olmadı ve sahnesini biraz sıradan buldum. Her şeye rağmen Hyolyn son ana dek büyük bir başarıyla yarıştığı için bu azimli serüveninin uzun süre unutulmayacağına eminim.


Geçen bölümün yorumunu yazarken Aura'nın finalin hakkını verecek bir patlama hissi vermediğini söylemiştim. WJSN'nın bu durumu performans ile kapatıp beni yanıltacağını düşünmüştüm ancak ne yazık ki öyle olmadı. Aura, şarkının giriş ve bridge kısımları dışında oldukça sıradan bir biçimde ilerledi. Şarkı kesinlikle çok güzeldi ancak bu performans sona yakışacak nitelikte değildi.


Canlı yayını izlerken Kep1er'ın bu performansı çok da ilgimi çekmemişti ancak tekrar izleyince en beğendiklerimden biri oldu. Grubun pek de alışık olmadığımız bir yanını gösteren ve her saniyesi dolu bu performans sahne kullanımıyla oldukça iyiydi. Kep1er diğer yarışmacılara kıyasla tecrübesiz bir grup olduğu için üyeleri yarışma boyunca biraz zorlandı ancak ilerleyişleri yavaş da olsa hep yukarı doğru oldu. Bu arada grup üyelerinden Chaehyun'un hastaneye kaldırılmışken performansa gelmesinin azmini tebrik mi etsem yoksa sektörün bu baskıcı acımasızlığı karşısında üzülsem mi bilemedim.


VIVIZ her zamanki gibi izlemesi keyif veren bir iş ortaya çıkarttı ancak bu pek de hatırlarda kalacak türden olmadı. Aslında diğer 5 yarışmacıdan farklı şarkı ve eğlenceli konseptleriyle grubun büyük bir avantajı vardı ancak ne yazık ki bu avantaj sınırları zorlamayan bir performansla sonuçlandı. Renk seçimleri, şarkının enerjisi hoştu ancak grubun tüm enerjisini bu performansa vermediğini hissettim.


LOONA'nın yarışmaya vedası harikaydı. Grubun bu güçlü koreografi içerisinde yakaladığı uyum çok başarılıydı. Performans yarışmanın en iyilerinden biri değildi belki ama kesinlikle bölümün en iyi ve en akılda kalıcı olanlarındandı. Sahne tasarımına ve kıyafet seçimlerine bayıldım.


Brave Girls'ün "yaz kraliçeleri" lakaplarının hakkını verdikleri bu eğlenceli oldukça keyifli bir vedaydı. Plaj partisi konseptinin elementleri performans içine çok güzel yerleştirilmişti ve sahne bütünüyle grubun oldu. Ancak pek çok isim gibi Brave Girls de bu performansta risksiz bir rotayı tercih etti ve sahneye pek de farklı bir şey taşımadı.


Böylece final performansları sona erdi. İlk bölümler ve Kingdom'ın seyircisiz müthiş sahneleri beni şımartmış olsa gerek, genel olarak bu haftanın performansları benim için hayal kırıklığıydı. Yarışmacılar önceki bölümlerde bizi alıştırdıkları standartlara çıkmadı. Canlı yayın esnasında playback kullanmayanların azınlık seviyesinde olması hiç hoşuma gitmedi, bu açıdan Hyolyn'in performansına ekstradan hayran kaldım.


Tüm performanslar bittikten sonra oylamalar kapandı ve her gruptan bir kişinin temsilci olarak seçildiği oldukça tatlı son bir performans yayınlandı. Performansın hazırlık sürecinde de yarışmanın sunucusu Taeyeon'un üyelerle vakit geçirişini izledik.


Ve böylece final sonuçlarına geçtik. Yarışmanın birçok farklı kriterin değerlendirilerek elde edildiği sonuçları şu şekilde oldu:

6. Brave Girls (45,896 puan)

5. Kep1er (46,976 puan)

4. Hyolyn (48,761 puan)

3. VIVIZ (54,419 puan)

2. LOONA (77,988 puan)

1. WJSN (81,020 puan)


Ben canlı yayın esnasında oy hakkımı LOONA'dan yana kullandım, bu yüzden ufak bir farkla desteklediğim yarışmacıların kaybetmesine bir tık üzüldüm tabii. LOONA'nın tüm üyeleri ilk turda COVID-19 geçirdiği için performans sergileyememiş ve otomatik olarak 0 puanla turu kapatmışlardı. O turda performans sergileselerdi kazanan muhtemelen onlar olacaktı. Ellerinde olmayan bir durum yüzünden ufak bir farkla birinciliği kaçırmaları üzmedi değil ancak WJSN da yarışma boyunca epey başarılıydı, kazanmalarına çok sevindim.

Bana kalırsa yarışmada en büyük iz bırakan isim Hyolyn'di, şimdi onu ilk üçte bile görememek biraz can sıkıcı. Ancak sonuçta bu hayran kitlesinin öne çıktığı bir popülerlik yarışmasıydı. Yarışmanın ilk sezonu bittiğinde birinciliği elde edemeyen isimler bile devasa bir popülariteyle kariyerlerine devam etmişti, dilerim bu sezonun tüm yarışmacıları için de aynısı geçerlidir. 

Bu 10 haftalık serüven de böylece son bulmuş oldu. Eleştirilecek pek çok noktasına rağmen Queendom 2 bu süreçte bana çok keyif verdi. İzlediğim ve buraya taşıdığım için çok mutluyum. :)

12 yorum:

  1. Kesinlikle sayende bu zehiri usul usul aldım, bir K-Pop fanı olma yolunda ilerliyorum sanırım. Ama yazıların! Gençliğimin nitelikli müzik dergilerindeki güçlü yazarların tadını -dozlar halinde- veriyor her seferinde bana. Kısmen teknik bir mevzu olsa da anlatımın ve eleştiri dilin o kadar etkileyici ki konuya ve türe aslında uzak beni bile çekip alıyor; bütün videoları izledim... hayret:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O müzik dergilerine yetişememiş ama sonradan öğrenince çoook özenmiş biri olarak yüzümde kocaman bir tebessümle okudum yazıyı :) Hiç ilgisini çekmeyenleri bile bir şekilde buna ortak edebildiysem ne mutlu bana. Çok teşekkür ediyorum bu güzel yorumunuz içiin :))

      Sil
  2. evet biz de mutlu olduk anlattığın için. bakalım bundan sonra ne izlicaaan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Deep, sen de benimle beraber bu serüvene ortak oldunn :)) Bir daha her bölümü inceleme işine kalkışır mıyım bilmiyorum ama başka dizi-filmler yoldaaa :)) Senin önerilerin bu konuda epey faydalı olacak gibi :)

      Sil
  3. Gerçek hayatta işler her zaman yarışma sonucuna paralel ilerlemiyor. Bazen ikinci ya da üçüncü olan kişi ya da kişiler çok daha başarılı oluyorlar. Bu yarışmada da aynısı olabilir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, bunun pek çok örneği var hatta. Burada nasıl olacak zamanla göreceğiz :)

      Sil
  4. Ne ilginç şeylere meraklılar benim izlediğim bir program değil ama çocuklar ilgili evde 🙂

    YanıtlaSil
  5. son yazıma baksan yaaaa :)

    YanıtlaSil
  6. Selamlar, WJSN'yi dinledim birinciliği aldığı için :) Serinin birkaç bölümünü izleyebildim, güzel bir seri oldu emeklerine sağlık. Son yayınınla ilgili yorum kutusu göremedim, kendine bir yorum atmak bizimde görmemizi sağlayabilir diye düşündüm. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar, dilerim grubu sevmişsinizdir :) Çok teşekkür ederim. Son yayın biraz kişisel olduğu için yorum kutusunu kapatmıştım ancak madem böyle diyorsunuz, açayım tabii ki de :))

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)