Queendom 2 | 9. Bölüm Yorumu - vulnicure

30 Mayıs 2022 Pazartesi

Queendom 2 | 9. Bölüm Yorumu

 

Merhabalar!

Finale 1 bölüm kala Queendom 2 yorumlarıma devam ediyorum. Önceki bölümlerin yorumlarını bu linkten okuyabilirsiniz.

Geçen bölümde başlayan "FAN-tastic Queendom" bu bölüm kalan performanslarla devam etti ve 5. bölümden beri süren 3. tur böylece son bulmuş oldu.


LOONA'nın bu yarışmaya katıldığını öğrendikten sonra en çok istediğim şey bir Butterfly performansı sergilemeden yarışmanın sonlanmamasıydı, sonunda bu dileğim gerçek oldu. Hayranlara adanan bir performansta Butterfly gibi anlamlı bir şarkının seçilmesi çok hoşuma gitti. Her ne kadar Butterfly yarışmada kendine peri masallarını anımsatan zarif bir performansla yer bulmuş olsa da orijinal versiyonundan çok farklı olmaması beni hayal kırıklığına uğrattı. Hayranlar performansın hikâyesini ve anlamını bildiklerinden bu şarkı onlara çok şey ifade ediyor ancak bunlara aşina olmayan kişiler için izlemesi güzel bir danstan fazlası olmamasını anlayabiliyorum. Bence LOONA bu turda öne çıkan isimler gibi herkese hitap etmeyi ve buna göre konsepti genişletmeyi seçmeliydi.


Brave Girls, grubun bugününe gelene kadar yaşadıkları zorlukları anlatan Cinderella konseptli bir performans sergiledi. Red Sun bir reklam şarkısı olduğu için seçmelerini hiç beklemesem de klasik müzik sample'ı ile şarkıya getirdikleri yorumdan keyif aldım. Grubun hayranı olan olmayan herkese hitap eden duygusal bir hikâyeyi ekrana taşıması ise çok doğru bir seçimdi.


Hyolyn her zamanki gibi bir pop yıldızı olduğunu gösteren harika bir performans sergiledi. Kendisinin seyirciyle etkileşimi, seyirci arasındaki hayranlarını neon şapkalarıyla bir şekilde performansa dahil etmesi ve sahneye dansçı bir hayranını çıkartması harika detaylardı. Hyolyn sezon boyunca bu yarışmanın standartlarını epey yükseltti ancak bu son turlarda kendisinin biraz zararına oldu. Özellikle de bu performansında ilk performansı gibi yaz temasını kullanması ister istemez kıyasa götürdü ve onun gibi bir isimden daha farklı şeyler beklenmesine sebep oldu. Ancak bu performansa hazırlanırken aynı anda 2 farklı performans için daha hazırlanması bu durumu benim gözümde anlaşılır kıldı, belli ki odağını 3 farklı şeye verince hiçbirine tam olarak vaktini ayıramadı. Yine de bu turun izlenmesi en eğlenceli performanslarından biri olduğunu söylemekte fayda var.


Performansların bitimiyle beraber sonuçlar açıklandı. Bu turda sıralamalar şu şekilde oldu:

6. VIVIZ

5. Kep1er

4. Hyolyn

3. LOONA

2. WJSN

1. Brave Girls


Brave Girls'ün haftalardır devam eden sonunculukları böylece son buldu. Ben WJSN'nın bu turda bariz bir biçimde en iyi olduğunu düşünüyordum ancak Brave Girls'ün bu turda kazanmasına üzüldüm diyemem. İlk turlarda bana göre yaşadıkları haksızlığın borcu kapanmış gibi oldu. Zaten WJSN'nın ikinciliği onların da çok iyi olduklarını ve pek çok kişinin bana katıldığını gösteriyor. Hyolyn'in dördüncülüğü için ise aynı şeyleri söyleyemiyorum. Bu performansların canlı oylamalarında seyirciler iki takıma oy veriyor ve bu genelde destekledikleri yarışmacı + çok beğendikleri yarışmacı şeklinde oy vermelerine sebep oluyor. Hyolyn yarışma boyunca kendi hayranları dışında herkesin 2. kategoride ona oy vermesiyle haklı birinciliğini korumuştu ancak belli ki bu sefer 2. oylar elenmeleri korkusuyla Brave Girls'e gitmiş.

Turun diğer puanlamalarla birleşen sonuçları ise şöyle oldu:

6. Kep1er

5. VIVIZ

4. Hyolyn

3. LOONA

2. WJSN

1. Brave Girls


Bölümün sonlanmasından sonra finale günler kala final turu için söylenecek şarkılar Spotify'da yayınlandı. Şarkıların performanslarıyla birlikte yorumlarını gelecek bölüm yorumumda detaylıca yapacağım ancak şimdi yine de ilk düşüncelerimi söylemek istiyorum.

Hyolyn - Waka Boom (My Way) (ft. Lee Young Ji): Şarkı bana moombahton türündeki k-pop şarkılarının artık sıradanlaşmaya başlayan yapılarını hatırlattı, bu sebeple çok hoşuma gitmedi. Bariz şekilde performans için yapılan bir şarkı olduğu için Hyolyn'in yorumunu izledikten sonra fikrim değişebilir tabii.

WJSN - Aura: Bu şarkıyı ilk dinleyişte beğendim, ama final için yeterli bulamadım. Ama hani bazı şarkılar olur; albümde ilk dinlediğinizde çok da umursamazsınız, sonra aradan zaman geçer ve bir şekilde karşınıza çıktığında o şarkıyı ardı ardına dinler ve bırakamazsınız ya, bu şarkı bana tam da bu hissi yaşatacak gibi hissediyorum. Aura, WJSN'nın sounduna ve konseptine çok yakışıyor, ama şarkı şu anki haliyle finalin hakkını verecek tam bir patlama yaşatmıyor. Umarım performansı izlerken bu görüşlerimde haksız çıkarım. 

Kep1er - THE GIRLS (Can't Turn Me Down): Bu şekilde şarkıları o kadar çok dinledik ki artık sıradan geliyor. Muhtemelen performans sergilenirken koreografi, özellikle de dans arasında, şarkının sıradanlığını unutturacaktır.

VIVIZ - Red Sun!: IU'nun Modern Times'ını, GFRIEND'in nostaljik şarkılarını hatırlatan bu harika şarkının Queendom için seçilmesine çok şaşırdım. Ama böyle farklı bir şarkıyla programa renk gelecek olmasına da çok sevindim. Böylesine eğlenceli, jazz esintili bir şarkıya yakışacak dolu dolu bir performans izleyeceğimizi umarak heyecanla finali bekliyorum.

LOONA - Pose: Erkek gruplarının yoğun koreografili şarkılarını anımsatan bu şarkı performansı konusunda en çok heyecanlandığım şarkı oldu. Her anının dolu doluluğuyla dikkat çeken şarkı LOONA'nın Queendom macerasını çok iyi noktalayacağa benziyor.

Brave Girls - Whisper: Hem Brave Girls'e ait olduğunu belli eden hem de çok eğlenceli bir yaz temasına sahip olacağını düşündüren bu eğlenceli şarkıya bayıldım. Genel olarak yarışmacıların şarkı seçimlerinden çok keyif almamış ve yetersiz bulmuştum ancak bu şarkı yarışmaya çok iyi bir final performansı yaşatacağa benziyor.


Şarkılar arasında benim favorim Red Sun! ve Whistle ancak performans açısından en çok Pose'u bekliyorum. Bize göre perşembe günü Queendom 2'nin finali yayınlanacak ve bu macera böylece bitmiş olacak. Finalden sonra son Queendom yazısında görüşmek dileğiyle! :)

8 yorum:

  1. Arada bu konudaki yazılarını takip ediyorum. 3 videoya da baktım. Gösteriler güzel, uğraşılmış belli ama şarkılar fazla genç işi gibi, pek ilgimi çekmedi. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkese hitap etmiyor kesinlikle, o yüzden anlıyoruum :))

      Sil
  2. Glee dizisini 5 sezon izlemiş biri olarak sahne performanslarına aşina olduğum söylenebilir. :) Hyolyn'un performansında ışık ve dansın pik yaptığı sahnelerde gözlerim açıldı. Ama en çok Brave Girls hoşuma gitti. Şarkısını sevdim, sevimliydi ritmi dinamikti. :)
    Çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo, gerçekten tecrübelisiniz o halde :) Aynı sahneye ben de hayran kalmıştım. Brave Girls gerçekten çok keyifliydi, şükür kazandılar bu turu :) Ben teşekkür ederiim bu güzel youm için.

      Sil
  3. O zaman şu an kazanan bellidir :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belliii :) En kısa zamanda yazıyla da duyurmaya çalışacağım :)

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)