Nisan 2022'de K-Pop - vulnicure

23 Mayıs 2022 Pazartesi

Nisan 2022'de K-Pop

Merhabalar,

K-pop'un aylık olarak nabzını tuttuğum yazı dizisine devam ediyorum. Nisan artık corona tedbirlerinin de iyice gevşeyişiyle beraber tek bir saniyenin bile boş geçmediği, bol müzikli bir ay oldu. Hatta bu ayın doluluğu sebebiyle yazıya içerik eklemek adına epey uzun bir geciktirme süresi yaşadım ve uzatmalara oynamama rağmen pek çok haberi elemek zorunda kaldım. Pandemi döneminin k-pop'a getirdiği önlenemez yükselişle beraber her zamankinden de canlı bu sektörde nisan ayını gelin hep beraber hatırlayalım.


Bu ay BIGBANG, Still Life ile yıllar sonra döndü ve tüm listelerin zirvesine oturmayı başardı. Şarkı hem sözleriyle hem de müzik videosuyla bir vedayı anımsatıyor ve bu da beni istemsizce düşündürüyor. BIGBANG bir zamanlar zirvenin de zirvesinde, erişilemez bir gruptu. Şimdi yıllar geçti, bir sürü şey yaşandı ancak hala dördü bir araya geldiğinde yine dünyayı sallayacak gibiler. BIGBANG'in bundan sonrası ne olur, hiç bilemiyorum, ama böyle bir grup k-pop'tan gelip geçtiği için mutluyum. Etkileri unutulmaz olacak ve daima hatırlanacaklar.

Bu ayın bir diğer bombası ise zamanında estirdiği fırtınayla k-pop ile ilgilenmeyenlerin dahi tanıdığı PSY'ın uzun zaman sonraki dönüşüydü. PSY 9. albümü için yanına BTS'ten Suga'yı da aldı ve That That ile yine kendini yansıtan eğlenceli bir dönüş yaptı. Albüm bu düet başta olmak üzere yüksek profilli isimlerle yapılan iş birlikleriyle dikkatleri üstüne çekti. İçinde ilgi çekici fikirler ve harika şarkılar olsa da albümün genelini müzikal anlamda çok iyi değildi.

EXO'nun yakın zamanda askerden dönen lideri Suho da bu ay yeni mini albümüyle dönüş yaptı. Suho'nun renkli kişiliği ve ses yeteneğinin birleştirildiği bu miniyi ben çok sevdim. İdollere verilen geri dönüş çalışmalarında sanatçının kreatif süreçteki etkisi yoğun olunca ortaya çıkan işlerin ruhu bile farklı oluyor, aynısı Key'in solo çalışmalarında da var. Rock ilhamlı, incelikli balladların yer aldığı albümde benim favorim eğlenceli yapısı ve klibiyle Hurdle.

IVE ise ilk geri dönüşleriyle müzikal anlamda bambaşka bir yanlarını gösterdi. Hem Love Dive'ı hem de Royal'ı bütün ay loop'ta döndürdüm, müthişti. IVE'in çok iyi başlayan müzik kariyerlerine böyle devam ettikleri sürece jenerasyonlarının zirvesinde devam edeceklerini düşünüyorum.

IVE'ın iki üyesinin de bulunduğu IZ*ONE'dan tanıdığımız Kwon Eunbi ise solo kariyerini sağlam adımlarla ilerletmeye bu ay da devam etti. Eunbi'nin yeni mini albümü Colors, kendisinin farklı renklerini bize muhteşem bir şekilde gösterdi. Bu ay favorilerimden biri her saniyesi dolu dolu olan bu tatlı mini albümdü. Dreamcatcher da üyeleri solo olarak öne çıkarmayı başaran ancak beklentilerin çok altında kalan yeni albümleriyle döndü. Albümden Locked Inside A Door çok iyiydi. Onew ise ballad tarzının dışına çıkarak renkli bir Onew gösteren DICE ile döndü. Miniden Yeowoobi bu ayın en iyileri arasındaydı.

K-pop'un trot kraliçesi Hong Jin Young, Viva La Vida adlı tatlı bir yaz akşamı şarkısıyla döndü. Seventeen, Darl+ing ile İngilizce bir şarkı yayınladı. Jessi, ZOOM ile her zamanki gibi eğlenceli bir viral dönüş yaptı. Moonbyul'un pop-punk esintili C.I.T.T (Cheese in the Trap) şarkısı son zamanların trend sounduna nostaljik bir yorum getirdi. GHOST9, DKZ, HA:TFELT, Kim Sungkyu, VERIVERY, Monsta X, ICHILLIN', Soyou, Yoon Jisung, DKB ve Wonstein ile işbirliğiyle Taeyong bu ay dönen diğer isimler arasındaydı. ITZY ve Red Velvet ise Japonya'da dönüş yaptı.

Bu ay geri dönüşler kadar yeni -ya da yeniden- çıkış yapanlar da vardı tabii. (G)I-DLE'ın Miyeon'u yumuşak geçişleriyle huzur veren ilk mini albümü MY ile solo çıkışını yaptı. ILY:1, birbirinden tatlı iki şarkıyla bu ay çok güzel bir çıkış yaptı. Girls Planet 999'dan tanıdığımız Kim Hye Rim de melek gibi sesiyle duygu dolu şarkılardan oluşan mini albümüyle solo çıkışını yaptı. 9MUSES'dan tanıdığımız Hyemi ve Hyuna ise Me:us adlı yeni ikili gruplarıyla tekrar çıkış yaptı.



Müzik haberleri dışında sektörün magazinel yanı da her gün manşetlerle doluydu. Bu ay EXO'nun 10. yılına girişiyle beraber EXO ile dolu geçti. Grubun üyesi Lay, SM Entertainment'tan ayrıldığını duyurdu. Lay EXO'dan tam olarak ayrılmasa da uzun zamandır olduğu gibi gruptan uzak olacağı kesin. Ancak hayranlara ve gruba dair her şeye teşekkür maiyetinde Jiu adlı bir şarkı yayınladı. Ayrıca bu ay grup üyelerinden Chen askerden döndü.

Bu ay eski grupların bir araya gelişleriyle doluydu. GOT7'ın mayıs ayında JYP Entertainment'tan ayrı ilk geri dönüşlerini yapacakları duyuruldu. Ayrıca grubun üyesi Jinyoung'un dizi çekimleri için İstanbul'a geldiği ortaya çıktı. VIXX, 2019'dan beri ilk kez VLive'da bir araya geldi. 2NE1 Coachella'da tekrar bir araya gelip I Am The Best'i seslendirdi. Birkaç gün sonra da aespa Coachella'da performans sergiledi.

Source Music, çok beklenen yeni kız grupları LE SSERAFIM'in adını ve üyelerini duyurdu. K-pop'un city pop prensesi Yukika evleneceğini duyurdu. Geçen sene şirketle sözleşmesini yenilemeyen Son Naeun ise Apink'ten ayrıldı. Daha 1. yıllarını bile doldurmamış Hot Issue da yıldönümlerinden birkaç gün önce dağıldığını üzücü bir şekilde duyurdu.

Her zaman olduğu gibi BTS'in başarıları bu ay yeni şarkı yayınlamamalarına rağmen devam etti. Grup bu ay adaylıkları bulunan Grammy'ye katıldı ve performans sergiledi. Haziran'da ise yeni bir albümle dönecekleri duyuruldu.


Bu ay favorilerim:

IVE - Love Dive

VIVIZ - Time for the Glory (Queendom)

Onew - Yeowoobi

Suho - Hurdle

Dreamcatcher - Locked Inside A Door

Onew - Love Phobia

Kwon Eunbi - Glitch

Dreamcatcher - Cherry (Real Miracle) (JI U Solo)

Onew - Dice

IVE - Royal


Benim takip ettiklerim ve hatırladıklarım kadarıyla 2022'nin 4. ayında k-pop böyle geçti. Atladıklarımı aşağıya yorum olarak ekleyebilirsiniz. :)

10 yorum:

  1. Still Life'i dinledim. Eskiden ne çok dinlerdim Bigbang'i. Hem tarz hem ses olarak TOP'u seviyorum. Yine güzel çıkmış klipte. :)
    Exo'dan Kai'yi severdim bir zamanlar. Uzun zamandır onu da dinlemiyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimiz ne dinlerdik :)) Kaç sene geçmiş üstünden. Kai'yi mutlaka dinlemeni tavsiye ederim, o 2020'de solo çıkışını yaptı ve R&B türünde çok başarılı ilerliyor. Yayınladığı iki mini albüm de benim en sevdiklerim arasında :)

      Sil
  2. K-Pop'u Super Junior Devil'le bıraktım nedense. :)

    YanıtlaSil
  3. Bu yaştan sonra hiç ilgi duymadığım K-Pop fanı olursam sebebi başta sen olmak üzere, bu müziğe ilgi duyan ve yazan gençler... Haa, sayelerinizde merak edip dinliyorum, hatta Kore televizyonuna takılıyorum ara sıra, çok kalamıyorum belki ama... daha çok yazıların lezzetinin ve konuya hakimiyetin hayranı olduğumu, bunun da beni çaktırmadan zehirlediğini itiraf edebilirim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yoruma çok güldüm, çok teşekkür ederim :))) Siz de benim gibi yazılar yazmaya başlıyormuşsunuz yakında :) Kore televizyonuna takılan çıkamıyor diyorlar, aman dikkat :))

      Sil
  4. Konu ilgimi çekmediği için baştan sona okumadım. Yine de bir selam vereyim dedim :-)

    YanıtlaSil
  5. bigbang, bts, sevilmez mi yaa :) teşekkür ederiz sayende güncel kalıyoz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence dee :)) Sevmeyenler de genelde ön yargılı oluyor zaten. Ben teşekkür ederim Deep :))

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)