Ağaç Ev Sohbetleri 171 - vulnicure

4 Aralık 2022 Pazar

Ağaç Ev Sohbetleri 171


Ağaç Ev Sohbetleri devam ediyor. Bu haftanın konusu çok sevgili deeptone'dan. Kendisi sormuş:

"Olsaydı veya olursa, evrenin neresine gitmek isterdiniz, istersiniz?" 



Yine güzel bir soru.

Uçmaktan korkarım. Ama Aladdin'deki gibi bir uçan halıya atlayıp tüm evreni köşe bucak gezme şansım olsa diye hayal etmişimdir çocukken.

İlk olarak içinde bulunduğum yerküreyi turlarım. Koskoca evreni ayağıma sermişler ama sonuçta ben bir insanım, benmerkezci hareket etmek benim doğamda var; bu yüzden ilk işim de bu emektar küreyi gezmek, bildiğim, bilmediğim yüzlerce kültür ve yeri gezmek olur. 

Sonra Ay'a giderim. Bakalım Dünya'dan göründüğü kadar güzel miymiş?

Sonraki durak Mars, çünkü David Bowie'ye sözüm var. Orada buluşacağız onunla. Uçan halımın teybinde de Life on Mars çalar. Uzayda ses yayılmaz derseniz Nasreddin Hoca misali uçan halıya takılmadınız da buna mı takıldınız derim, bozuşuruz, ona göre.

Oradan Plüton'a. İade-i itibar yaparım kendisine. Sonuçta tüm evren benim ve halımın ayaklarımın altında, kuralları ben koyuyorum. Bu evrende artık Plüton bir gezegendir, aksini söyleyen düz dünyacıdır.

Sonra? Halı nereye sürüklerse. Büyük Ayı turu olur, Andromeda olur, hiç fark etmez... Aladdin ve Yasemin'in yolculuğu gibi, ancak bu sefer yolculuk evrenin tamamını kapsıyor. Yanıma da mümkünse gökbilim işlerinden anlayan birini alırım. Hatta belki yolda bizden gelişmiş toplumlardan biriyle karşılaşırım, onlar bana yardım eder, ne dersiniz?

29 yorum:

  1. ground control to major toooom :)

    YanıtlaSil
  2. Uçan halı hayalini kurmayan çocuk yoktur sanırım. :) Ama uzayda geçenini herkes hayal etmemiştir büyük ihtimal. Halının bir avantajı da görüş alanın çok geniş olması, evrende gezinti için mükemmel bir seçim yani :)
    Plüton'a laf yok o bizim en kıymetli miniğimiz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar büyüleyici bir şeydi ki bence de yoktur :) Bence de en ideal araç, daha güzelini mi bulacağız? :))

      Sil
  3. :) Mars'ı tek geçiyorum başkan ama senin de hayalin pek güzelli beh. Plüton'un iade-i itibarına da sevindim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün Plüton severlere adıyorum bu yazıyı o zaman :)

      Sil
  4. Bir uçan halı benim de hayalimdi :(

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel konu olmuş yazasım geldi benimde vallahi :D :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok sevdim bu konuyu, çok keyifliydi. Yazsanız ne güzel olur :)

      Sil
  6. Halıyla uzaya bu kadar açılınca tur rehberi niyetine yanına gökbilim işlerinden anlayan birini almak mı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben pek iyi değilimdir bu konularda, bana bu şudur şu budur diyecek birileri lazım :)

      Sil
  7. Fantastik hayalleri severim küçükken astronotta olmak istiyordum okurken o geldi aklıma :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin aklından bir kez de olsa geçmiştir o astronotluk hayali :)

      Sil
  8. Belki bir gün uçan halı da icat edilir, belli mi olur? Bana da hızlandırılmış bir dünya turu attırırsın artık :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eh, edilirse bu yazıyı o şirkete gönderirim bana deneme ürünü göndermeleri için :) Sonrasında tabii ki :)

      Sil
  9. Hayaliniz yüksek hocam Blogunuzu takipe aldım hocam Sizde beni alırsanız sevinirim Blog adresim : https://bilgidayi.blogspot.com

    YanıtlaSil
  10. Uçan halı ile uçmak iyi fikir. Hem yorulmamış olursun :-)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba. BCP 2023 etkinliğinin duyurusunu yaptık. Bu yıl da katılacaksan mutlaka haber ver. :)
    https://okurixx.blogspot.com/2023/01/bloglar-canlandrma-projesi-2023.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, haber verdiğin için çook teşekkür ederim. Kesinlikle katılacağım :)

      Sil
  12. Aladdin’deki gibi uçan bir halımız olsa; ayı ve gezegenleri gezsek gerçekten keyifli bir yolculuk olurdu. :)

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)