Stephen Chbosky - Saksı Olmanın Faydaları - vulnicure

26 Aralık 2014 Cuma

Stephen Chbosky - Saksı Olmanın Faydaları

Özgün Adı: The Perks of Being a Wallflower
Yazarı: Stephen Chbosky
Çeviren: Sedef İlgiç
Sayfa Sayısı: 277
Yayınevi: Feniks Yayınları
Fiyatı: 16 TL


TANITIM BÜLTENİ:

hayatın sınırlarında durmak...
eşsiz bir perspektif sunuyor. ama dans pistinden neye benzediğini görmenin de vakti gelecek.

basımından beri stephen chbosky'nin unutulmaz ilk romanı alkışlarla karşılandı, tartışma ortamları yarattı, bir milyondan fazla baskısıyla kült bir fenomene dönüştü ve şimdi bir sinema filmine ilham kaynağı oldu.

"çavdar tarlasında çocuklar ve a separate peace geleneğinden gelen bir büyüme romanı... [chbosky'nin] hayat, aşk ve dostluk hakkındaki keskin yorumlamaları sıklıkla ilham verici ve çok güzel ifade edilmiş."
usa today

saksı olmanın faydaları, lisenin meçhul arazisinde tuhaf bir yolculuk. ilk randevuların, aile dramlarının, yeni arkadaşların, seks, uyuşturucu ve rocky horror picture show'un dünyası. büyümek diye adlandırılan bu kesif ve vahşi dünyanın lunapark treninde.


YORUMUM:

Kitabı okuyalı bir ay olmuştur, ben daha yeni yorumluyorum. Öncelikle bundan dolayı özür diliyorum tabii ki. Gelelim kitap hakkında ne düşündüğüme.

Saksı Olmanın Faydaları, beni etkileyen bir kitap oldu. Tam ergenlik çağında olan bir çocuğun liseye başlayıp yeni arkadaşlıklar kurmasını ve birtakım olaylar yaşamasını anlatıyor. Kitabın tanıtım bülteninde "büyümek diye adlandırılan bu kesif ve vahşi dünyanın lunapark treninde." olarak nitelendirilmiş ya, tam da öyle. Charlie'nin olaylara bakış açısını çok açık bir şekilde ortaya koyuyor kitap, belki de en güzel yönü buydu. Charlie, arkadaşına -ki bu arkadaşın kim olduğunu öğrenemiyoruz- gönderdiği mektuplarında çok net olarak yazıyor ve duygularını daima paylaşıyor. Yani kitap çok samimi. Sanırım kitabı beğenmemdeki en büyük faktör bu.

Bunun dışında, kitaptaki bu net anlatımın biraz abartıya çıktığı da oldu. Kitabın eksi bir yönü olarak bunu sayabilirim. Ayrıca kitabın kapağı gerçekten kötü. Daha iyisi olabilirdi diye düşünüyorum.

Kitap çok akıcıydı ve tek çırpıda okudum. Okumanızı da tavsiye ederim. Çocukluktan gençliğe geçiş çağında olan biri için harika bir kitap.


KİTAPTAN ALINTILAR:

"Artık o benim en sevdiğim kitap, ama ben başka bir kitabı okuyuncaya kadar hep böyle düşünürüm."

"O halde kimsenin bilmediği ya da doğru şekilde telaffuz edemediği sözcükleri kullanmanın anlamı nedir ki?

"Nereden geldiğimizi seçemesek de nereye gidebileceğimizi seçebiliriz."

"Başka birinin çok daha kötüsünü yaşamış olması senin başına gelenleri değiştirmiyor."

"O anda, yemin ederim sonsuzduk."


KİTAP HAKKINDA YORUMLAR:

"Bir gençten bir diğerine kırılgan bir konu olarak aktarıldı... Kitabın hedef kitlesi basıldığı günden beri elinizden düşüremeyeceğiniz bir roman diye tanımladı." - The New York Times

"Çavdar Tarlasında Çocuklar ve A Separate Peace geleneğinden gelen bir büyüme romanı... Chbosky'nin hayat, aşk ve dostluk hakkındaki keskin yorumlamaları sıklıkla ilham verici ve çok güzel ifade edilmiş." - USA Today

"Basılır basılmaz sansasyon yaratıp, kült statüsüne erişen ve pek çok okulun okuma listelerine giren bir kitap." - The New York Times

"Charlie (aslında hepimizin o üretim bandından çıkması gerektiği gibi) öylesine iyi ve saf bir insan ki sıradan, yetişkin bir yazarın kaleminden çıkmış olmasına şaşırıyorsunuz... (...) Kitap boyunca tekrar tekrar hepimizin okumaktan ve tanık olmaktan hoşlandığı saf bilgeliği sunuyor. Ve Stephen Chbosky bizi hayal kırıklığına uğratmıyor. Ergenliğin kirli bir dünya olduğu kültürümüzde umarım bu çocuğun başına bir şey gelmez." - Los Angeles Times

"Dokunabileceğiniz bir gerçeklikte... Charlie dans pistinin kenarındaki gözlemciliğinden kendince bir eylem adamlığına geçiyor. Hayatına dair yazdığı bu mektuplar genç okurları yıllarca etkileyecek." - School Library Journal, yıldızlı inceleme

"İlgi çekici... Charlie espri anlayışı ve üstü örtülü meselelerle kötü olayları ele alışıyla hem genç hem yetişkin okurları tatmin edecek, sempatik bir çocuk." - Booklist

"Tıpkı Holdan [Caufield] gibi Charlie de samimiyet yayıyor." - Kirkus Reviews


PUANIM:

2 yorum:

  1. Arkadaş bayıldım ya film de süper kitapda hayatımda hiç kitap okumazdım bu beni benden alıp götürdü heralde ergenlik çağında olmamdan dolayı tavsiye ederim hemde çok filmi izleyin ve düşünün .

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)