Iron Man 1-2 & The Incredible Hulk - vulnicure

16 Ocak 2016 Cumartesi

Iron Man 1-2 & The Incredible Hulk

Merhaba,
Bu sene artık efsanevi çizgi roman karakterlerinden uyarlama olan filmleri izleyeyim dedim. Evet, şu ana dek Marvel'ın filmlerini izlememiştim... Yorumlarımı ciddiye alıp almamayı size bırakıyorum çünkü süper kahramanların evreniyle en ufak bir alakam yok, kıyıdan köşeden alaka yaratmaya çalışıyorum sadece. AltEvren'deki bu kronolojik sıralama ile Marvel'ın filmlerini izlemeye karar verdim, üçer film şeklinde de düşüncelerimi sizlerle paylaşacağım.

Iron Man (2008)
Yönetmen: Jon Favreau
Senaryo: Mark Fergus, Hawk Ostby, Art Marcum, Matt Holloway, Stan Lee
Oyuncular: Robert Downey Jr., Gwyneth Paltrow, Jeff Bridges, Terrence Howard, Shaun Toub, Faran Tahir, Clark Gregg, Leslie Bibb
Süresi: 126 dakika
IMDb puanı: 7,9
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri

Bu film sanırsam gelecek filmler için ön ayak niteliğinde bir giriş filmiydi. Zeki bir milyarder olan Tony Stark'ın nasıl Iron Man olduğuna değiniliyor filmde. Robert Downey Jr.'ın Iron Man ile özdeşleşmiş olmasının sebebini kesinlikle görüyorsunuz. Kendisi sanki bu rol için dünyaya gelmiş! Filmin büyük başarısının en büyük sebebini kendisinin performansına bağlıyorum. Filmin mizahi havası, oyuncular, görsellik ve başlangıca yetecek şekilde, başarılı aksiyon sahneleri filmi ve Iron Man'i kesinlikle sevdiriyor. Hikaye de ilgi çekici ve sürükleyici olduğundan tadından yenmiyor.

Detaylara ne kadar yer verilmiştir pek bilmiyorum ancak benim gibi bu evrenlerle alakasız kişilerin bayılacağı ve zevk alacağı bir film olduğu bariz belli. Ayrıca bahsetmeden geçmemek gerek, soundtrack çok başarılı olmuş.

The Incredible Hulk (2008)
Yönetmen: Louis Leterrier
Senaryo: Zak Penn
Oyuncular: Edward Norton, Liv Tyler, Tim Roth, William Hurt, Tim Blake Nelson, Ty Burrell
Süresi: 112 dakika
IMDb puanı: 6,8
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri

The Incredible Hulk, Iron Man'e göre daha dramatik bir hikayeye sahip. Iron Man'deki esprili ve sürükleyici havadan çok uzak. Bu sebepten olsa gerek, film pek beğenilmemiş. Bana kalırsa Edward Norton başarılı bir Bruce Banner/Hulk, ama filmi kurtarmaya yetmiyor. Sevdiğim oyuncuları bulundurmasına rağmen konuyu işleyiş açısından da oyuncuların genel performansı açısından da başarılı bir film olmadığı konusunda ben de çoğunlukla hemfikirim. Kesinlikle daha iyisi yapılabilirdi. Bu yüzden bu film beni biraz hayal kırıklığına uğratmadı değil. Ama bu filmde de üstüne basmak istediğim bir şey var: çekim tekniklerinin başarılı olması.

Iron Man 2 (2010)
Yönetmen: Jon Favreau
Senaryo: Justin Theroux, Stan Lee
Oyuncular: Robert Downey Jr., Gwyneth Paltrow, Don Cheadle, Scarlett Johansson, Sam Rockwell, Mickey Rourke, Samuel L. Jackson, Clark Gregg, John Slattery
Süresi: 124 dakika
IMDb puanı: 7,0
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri

İlk Iron Man filmiyle çıta epey yukarı çekilmişti, bu yüzden benim beklentilerim de yüksekti. Ama ne yazık ki bu filmi pek sevemedim. İlk bir buçuk saatini sanırsam iki haftadır izlemeye çalışıyorum. (Gerçi bunda sınav haftam olmasının da katkı payı var) Filmin konusu daha çok Tony'nin "soytarı" şeklinde nitelendirilebilecek hareketleriyle dolu olduğundan ve bir anda pek çok hikaye işlenmeye çalışıldığından biraz karmaşık. Aksiyon sahneleri çok tatmin edici değil. Kadın oyuncuların tam olarak ne rolü olduğunu bir süre kestirmekte bile zorlanıyorsunuz. Filmi bana kalırsa Mickey Rourke ve Robert Downey Jr. götürüyordu. Kısacası bu filmi sevmedim ancak yiğidi öldür hakkını yeme, müzikal açıdan gerçekten bir şölen olmuş!

Filmlerle alakası olmamasına rağmen, henüz iki gün önce Alan Rickman'ı kanserden kaybetmiş olmamıza ne kadar derinden üzülmüş olduğumu belirtmek istiyorum. Saygıdeğer bir sinema ve tiyatro oyuncusuydu ve rol aldığı filmlere kesinlikle artı yönden pek çok şey katmıştı. Huzur içinde yatsın..

6 yorum:

  1. Marvel filmlerini çok severim ama Hulk'a karşı önyargılıyım ben de izlemedim :D Aslında Edward Norton da başarılı bir oyuncu, severim. Hulk'ın devam filmlerinde oyuncu değişiyormuş, önyargım bundan sanırım :))
    Alan Rickman'ı kaybetmemiz beni de çok üzdü. Benim için o Prefesör Snape'di ve hep onu öyle seveceğim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle boş 112 dakikan varsa izleyebilirsin :D
      Ve benim için de öyle, "Daima..."

      Sil
  2. Film kesinlikle mükemmel değil ama Marvel Cinematic Universe'nin vazgeçilmezlerinden.
    Avengers için zorunlu izleniyor zaten :D Onun dışında 2003 yılında çekilmiş ilk filmiyle hiç alakası yok bu serinin.
    Alan Rickman'a gelince, ben bu haberi duyduğumda gerçekten şok olmuştum. Sadece Snape ile ilgili değildi bu durum. Kesinlikle harika bir oyuncuydu benim gözümde. Kapanışı onun sözleriyle yapalım en iyisi:

    "İşimi çok ciddiye alıyorum ve bunu yapmanın yolu kendini fazla ciddiye almamaktır."
    "80'li yaşlarıma geldiğimde sallanan sandalyeme oturup Harry Potter okuyacağım. Ailem bana 'Bunca zaman sonra bile mi?' dediklerinde ben de onlara 'Her zaman' diye cevap vereceğim."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, şimdi Avengers'ı izleyeceğim ben de :) Alt yapıyı oluşturmuş oldum sanırsam.
      Huzur içinde yatsın sevgili Rickman... Özleyeceğimiz bir isim.

      Sil
  3. Alan Rickman'ın ölmesine ben de üzüldüm ki çok sevdiğim bir oyuncu da değildi ama bir şekilde Harry Potter'ın bir parçasıydı. Bir de 69 yaşında olmasına şaşırmıştım. Daha genç gösteriyordu. Allah rahmet eylesin ne diyeyim.

    Marvel dünyasına da filmlerine de bayılırım. Hatta çıkar çıkmaz sinemada izlemeye çalışırım. Senin de bu dünyayla tanışmana sevindim. Umarım seversin. Verdiğin linke tıkladım. Benim de izlemediğim filmler varmış. Sömestrda onları izlemeye çalışayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Katılıyorum..
      Benim de sevdiğim bir evrene dönüştü Marvel. Sana iyi seyirler o halde :))

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)