Thor & Captain America: The First Avenger & The Avengers - vulnicure

25 Ocak 2016 Pazartesi

Thor & Captain America: The First Avenger & The Avengers

Merhabalar,
Bu yazımda da bahsettiğim gibi Marvel sinematik evreninin filmlerini izleyip üçerli halde yorumlarımı paylaşıyorum. Bu yazım ile de 1. evreyi bitirmiş oluyorum.

Thor (2011)
Yönetmen: Kenneth Branagh
Senaryo: Ashley Miller, Zack Stentz, Don Payne
Oyuncular: Chris Hemsworth, Natalie Portman, Tom Hiddleston, Anthony Hopkins, Stellan Skarsgård, Kat Dennings, Clark Gregg
Süresi: 115 dakika
IMDb puanı: 7,0
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri

İskandinav mitolojisinde babası Odin'den sonra en güçlü tanrısı olan şimşek tanrı olan Thor'un Marvel uyarlaması filmde Thor'u Chris Hemsworth, kardeşi Loki'yi ise Tom Hiddleston oynuyor. Bana göre çok da sürükleyici bir kurguya sahip olmayan Thor, ortalamanın pek de üstüne çıkamayan bir geçiş filmiydi. Normalde başarılı bir oyuncu kadrosu barındırmasına rağmen Tom Hiddleston ve Anthony Hopkins dışında pek de başarılı sayılmazdı.  Ancak görünüm olarak Chris Hemsworth'ı doğru bir seçim buldum. Görsel efektleri de ortalama buldum. Benim için eh işte seviyesinin bir tık üstünde bir filmdi.

Captain America: The First Avenger (2011)
Yönetmen: Joe Johnston
Senaryo: Christopher Markus, Stephen McFeely
Oyuncular: Chris Evans, Hayley Atwell, Hugo Weaving, Samuel L. Jackson, Sebastian Stan, Dominic Cooper, Tommy Lee Jones
Süresi: 124 dakika
IMDb puanı: 6,8
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri

The Avengers'a geçiş filmleri arasından sonuncusu olan Captain America: The First Avenger, benim için Iron Man'den sonra izlemesi en keyifli olan filmdi. Başarıyla yansıtılan dramatik bir hikaye ve rollerinin hakkından gelmiş oyuncular kesinlikle filmi diğerlerinden bir gömlek üstün kıldı. Ancak bu yorumlar tamamen kişisel çünkü internette film hakkında okuduğum yorumlar pek de iç açıcı değildi.

Karakterleri çok sevdim ve de Tony Stark'ın babası olan Howard Stark'ı da bu filmde epey görmüş oldum. Sadece sinema filmlerini izlerim, Marvel dizilerini vs. izlemem diye düşünürken filmle oldukça bağlantılı olan Agent Carter dizisini duydum, sanırım kendimi tutamayıp izleyeceğim. Çünkü bu karakterlerin hikayesinin devamı benim için merak konusu.
The Avengers (2012)
Yönetmen: Joss Whedon
Senaryo: Joss Whedon, Zak Penn
Oyuncular: Robert Downey Jr., Chris Evans, Mark Ruffalo, Chris Hemsworth, Scarlett Johansson, Jeremy Renner, Tom Hiddleston, Samuel L. Jackson, Clark Gregg, Cobie Smulders, Stellan Skarsgård, Gwyneth Paltrow
Süresi: 143 dakika
IMDb puanı: 8,1
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri

Ve sonunda Avengers... 85. Akademi Ödülleri'nde En İyi Görsel Efekt dalında aday olmuş film görsel açıdan tatmin ediciydi. Tüm kahramanları birlikte gördük ve filmdeki esprili hava kesinlikle sardı. Ancak bunca kahramana rağmen filmin asıl öne çıkan kişisi Loki (Tom Hiddleston) oldu.

Hulk için oyuncu değişikliğine gidilmesi beni ister istemez üzdü, çünkü Edward Norton'ın tamamıyla bir Bruce Banner/Hulk olduğunu düşünüyordum. Mark Ruffalo da özellikle Hulk'a dönüşülen sahnelerde başarılı olsa dahi Norton'ı aramadım değil. Bunun dışında oyuncular gayet iyiydi.

Güzel sahneleriyle beraber sürükleyici bir film olduğunu düşünüyorum. Marvel evrenini gittikçe sevmeye başladım :)

2 yorum:

  1. Çok iyi yapmışın, şimdi de Iron Man 3 izleyip doooğru AGENTS OF SHIELD izliyorsun. İzlememezlik yapmayalım lütfen, sırayla :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 53 bölüm gözüme biraz fazla göründü aslında :( Ama sözüm söz, izleyeceğim. :D

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)