Le Voyage dans la Lune (1902) - vulnicure

26 Haziran 2016 Pazar

Le Voyage dans la Lune (1902)

Le voyage dans la lune (1902)
Yönetmen: Georges Méliès
Senaryo: Georges Méliès, Gaston Méliès
Oyuncular: Georges Méliès, François Lallement, Jules-Eugène Legris
Süresi: 18 dakika
IMDb puanı: 8,2
Ülke: Fransa


Bu film sinema tarihi için pek çok ilki barındırıyor: ilk bilim kurgu filmi, ilk dekor kullanılan film, ilk özel efekt ve animasyon kullanılan film, ilk oyuncu kullanılan film vs. Ayrıca Jules Verne'in Ay'a Yolculuk ve H. G. Wells'in Aydaki İlk İnsanlar kitaplarından ilham alınarak oluşturulmuş. Aslında siyah-beyaz olsa da ben sonradan renklendirilmiş bir kopyasını izledim, hem de çok keyif alarak!

Filmle özdeşleşmiş bir sahne
Saçmalık ötesi olarak nitelendirebileceğimiz sahneleri var -yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz üzere-, ama bundan 114 sene önce çekilmiş olması tabii ki bazı şeyleri -elbette tamamını değil- gözden kaçırmanızı sağlıyor. Çok eğlenceli ve yaratıcı bir bilim kurgu filmi. Kostümler, dekorlar-mekanlar ve efektler de bana kalırsa büyüleyiciydi. 114 sene önce ortaya böyle bir şeyin çıkmış olması beni filmi izlerken epey şaşırttı. Benim için filmdeki en büyük sorun bilimde çok da geri olmayan bir zamanda aşırıya kaçılmış sahneleriydi. Bunu da bilim kurgu filmi olmasına bağlayabiliriz tabii.

Sonradan çıkan versiyonlardan birine eklenen müzikler ile başarılı bir soundtrack de ortaya çıkmış, belirtmeden olmaz.

6 yorum:

  1. Bir də link atsaydın rahatca indi/şimdi izləyə bilərdim :D Dekor olaraq bu filmi xatırladan bir yeni film vardı(yeni bu filmə görə yeni :D) Orda da baş qəhrəman öz filmini çəkirdi dekorasiya və aktyorlar o filmi xaıtrlatdı heyf ki, filmin adını yada sala bilmirəm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://unutulmazfilmler.co/etiket/le-voyage-dans-la-lune-720p-hd-altyazili-izle-html

      Ben bu linkten izledim :)

      Sil
  2. O donem için bilimkurgu yapmak büyük bir risk olsa gerek... Liste sayede kabariyor baya :)

    YanıtlaSil
  3. Hep Hugo geliyor aklıma bu filmle ilgili görseller görünce :D İzlemek istiyorum :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Hugo'yu izlemek istiyorum. Artık izleyebilirim :D

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)