Me Before You (2016) - vulnicure

30 Haziran 2016 Perşembe

Me Before You (2016)

Yönetmen: Thea Sharrock
Senaryo: Jojo Moyes
Oyuncular: Emilia Clarke, Sam Claflin, Janet McTeer, Charles Dance, Brendan Coyle, Jenna Coleman, Matthew Lewis, Ben Lloyd-Hughes, Vanessa Kirby, Steve Peacocke
Süresi: 110 dakika
IMDb puanı: 7,7
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri & İngiltere

Bir dönem Senden Önce Ben kitabı çok popülerken benim de elime geçmişti ve açıkçası keyif alarak okumuştum. Filmin çıkacağını ve başrolde ejderhaların annesinin yer alacağını duyunca daha sonra indirip izlerim diye düşünmüştüm ancak filme ücretsiz bilet geldi, ben de vizyondayken izlemiş oldum.

Mükemmel bir hayat yaşarken bir anda kötürüm olan ve tekerlekli sandalyeye mahkum kalan Will Traynor'a bakıcı olarak genç ve neşe dolu Lou Clark'ın işe alınmasıyla olanları anlatıyor film. Kitabına göre çok daha sönük olması bir yana, olaylar arası bağlantıları sağlamada da kopukluk yaşatıyor. Kitabı okuduysanız bunlarda çok sorun yaşamıyorsunuz ama benimle gelen ve kitabı okumamış arkadaşımın ne olduğunu anlamadığı bazı noktalar oldu.

Defalarca söylediğim gibi, Daenerys'i sevmiyorum. Ama Emilia Clarke'yi seviyorum ve hatta çok sempatik buluyorum. Kitapta hayal ettiğim Lou Clark karakteri de çok sıcak, çok sempatik biri; bu yüzden Emilia'nın rolü almasına sevinmiştim. Ama ne yazık ki filmde oyunculuğunu başarılı bulmadım. Tek güzel yanı o garip ve komik kıyafetleri oldu. Diğer başrol Sam Claflin'i tamamen Will Traynor olarak hissettim, oyuncu olarak çok başarılı buldum. Genelde böyle filmlerde oynuyor ve böyle filmlere de gidiyor kendisi. Diğer oyuncular da genelde tanıdık yerlerdendi, izleyip gördükçe anlamsızca mutlu oldum :)

Görüntü yönetmenini tebrik ediyorum, görsel olarak filme yapabileceğim bir eleştiri yok. O açıdan çok keyif aldım, ama senaryoyu zayıf buldum. Son zamanlarda çok fazla bu tarzda film örneği gördüğümüz için aralarından sıyrılanı bulmak gerçekten zor oluyor. Benim için ne yazık ki bu film de ortalamada kalanlardan biri.

8 yorum:

  1. blogumda beğenmediğini söyleyince Allah Allah neyini beğenmemiş acaba diye düşünmüştüm eleştiri yazısı yazman çok iyi olmuş :) ama hala fikrim değişmedi :D ben oyunculukları da senaryoyu da gayet başarılı buldum şahsen; ama tabii her yiğidin yoğurt yiyişi farklı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle ama ben pek beğenemedim ya... Senin yorumun da çok güzeldi, aslında film hakkında beni daha olumlu düşünmeye ittirmeliydi :D

      Sil
  2. Dediğiniz gibi oyuncular iyiydi, görüntü iyiydi. Ancak itiraf ediyorum, Emilia Clarke'ın kaşlarının oynaklığı bazen konsantrasyonumu bozdu:) Bunu yazmadım blogumdaki kritikte:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaha :) Dürüst olmak gerekirse benim de...

      Sil
  3. Kitabını da okuyacağım filmini de izleyeceğim ama kitabını okuma fırsatım şimdilik olmadığı için önce filmini izleyeceğim. içimden bir ses seveceğimi söylüyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı çok güzeldi, onu da mutlaka okuyun :)

      Sil
  4. Aslında filmi çok merak ediyordum ama yazını okuyunca önce kitabı okumam gerektiğini farkettim. Kafamda daha başarılı bir film olarak canlanmıştı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, mutlaka önce kitabı okuyun. Film zaten internete düştü :)

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)