Sir Arthur Conan Doyle - Şüphe Asla Uyumaz - vulnicure

18 Kasım 2014 Salı

Sir Arthur Conan Doyle - Şüphe Asla Uyumaz

Yazarı: Sir Arthur Conan Doyle
Çeviren: Cumhur Mısırlıoğlu
Sayfa Sayısı: 429
Yayınevi: Martı Yayınları
Fiyatı: 17 TL
Sherlock Holmes: Gerçekler Kanıt İster
Sherlock Holmes: Aklın Şüphesi Suçun Gerçeğidir

Bir şeyi saklamanın en iyi yolu, onu herkesin görebileceği bir yere koymaktır.


TANITIM BÜLTENİ:

Bir suçu çözmenin ilk prensiplerinden biri, her ne kadar önemsiz gibi görünse de hiçbir ayrıntıyı atlamamaktır. İnsanların göz ardı ettiği şeyleri görmek, sonuca ulaşmanın ilk kuralıdır. Araştırmanız ayrıntıların gözlenmesi üzerine kurulu olduğunda, en doğru sonuca vardığınızı siz de göreceksiniz.
Sherlock Holmes

Yıllardır büyük bir ilgiyle okunan Sherlock Holmes maceraları, heyecanı zirvede tutmaya devam ediyor. Toplam 56 hikayeden oluşan serinin iki kitabından (Akıl Oyunlarının Gölgesinde & Suç Detayda Saklıdır) sonra, Şüphe Asla Uyumaz ile başarılı dedektifin zekasına bir kez daha hayran kalacaksınız.



YORUMUM:

Kitabı birkaç gün önce bitirmiş olmama rağmen şimdi yorumlama fırsatı buldum. Kitabın fotoğrafını çekmeye bile vaktim olmadı, bu yüzden özür diliyorum.

Serinin 2. kitabında Sherlock'un ölümüyle karşılaşmıştık. Bu kitapta ilk hikaye Boş Ev'de efsanevi dedektifin aslında ölmediğini öğrendik. Evet, dönüşü ona çok yakıştı ama biraz değişik geldi bu dönüş. Bunun dışında kitabı okurken ağzım açık kaldı diyebilirim. Bu kitaptaki hikayeler şu ana kadar okuduklarım arasında en güzelleriydi, çok sevdim. 

Diyebileceğim fazla bir şey yok, Sherlock'a gittikçe hayran kalıyorum. En kısa zamanda 4. kitabı da okumayı istiyorum.


KİTAPTAN ALINTILAR:

"Her biri diğerini takip eden ve kendi içinde son derece basit olan bir dizi akıl yürütmede bulunmak aslında hiç de zor değil."

"Suç işlemeye kalkan bir insanın, ondan doğacak her türlü sonuçtan sorumlu olduğu inancına sahibim."

"Sizin teorilerinizi uygulamaya sokmak için harika bir fırsattı, Bay Sherlock Holmes. Hiçbir eksiklik yoktu."
"Bay Sherlock Holmes dışında tabi," dedi dostum, acı bir gülümsemeyle.

"İsminizi duydum , Bay Sherlock Holmes ve mesleğinizin ne olduğunu biliyorum; hiçbir şekilde onaylamadığım bir meslektir."
"Bu konuda, Doktor, ülkede bulunan her suçluyla hemfikir olduğunuzu biliyorsunuzdur," diye cevap verdi dostum sessizce.


PUANIM:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşleriniz benim için çok değerli :)