WALL-E (2008) - vulnicure

24 Nisan 2015 Cuma

WALL-E (2008)

Yönetmen: Andrew Stanton
Seslendirenler: Ben Burtt, Elissa Knight, Jeff Garlin, Fred Willard, John Ratzenberger, Kathy Najimy, Sigourney Weaver
Süresi: 98 dakika
IMDb Puanı: 8,4
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri

YORUMUM:

Bildiğiniz gibi dün 23 Nisan'dı, benim de iki tane küçük kardeşim var. Törenlerin iptali nedeniyle gösterileri yapılamadı, bu tatili de onlarla vakit geçirdiğimiz bir günün ardından güzel bir filmle kapatmak istedim ve onlara benim de çocukken izlediğim bu filmi seçtim. WALL-E benim oturup baştan sona düzgünce altyazılı izlediğim ilk filmdi, 8 yaşındaydım. Şimdi üstünden 7 yıl geçmiş ve tekrar izledim. -dile kolay 7 yıl, izlediğim zamanı az önce gibi hatırlıyorum- 

Dünyamız kirlilikten, zehirden kısacası insanın Dünya'yı öldürmesinden artık yaşanması çok zor bir hale geldiğinde tüm insanlar uzaya BnL şirketinin yaptığı Axiom uzay gemisine taşınırlar. Tüm insanlar obezdir ve teknolojiye odaklı yaşamaktadırlar. Hepsinin oturduğu ilerleyen bir koltuk vardır, insanlar hiçbir şekilde kımıldamazlar ve ekranlarla yaşarlar. Filmde en beğendiğim yerlerden biri de bu teknoloji köleliğiydi. Yaklaştığımız durum bu sanırım. Hatta, ekranları WALL-E sayesinde bozulunca tanışan John ve Mary, teknolojiden koptukları zaman bulundukları gemide havuz olduğunu vs. ilk kez fark eder. 

Aslında filmin teması WALL-E ve Eve'in aşkı. Tüm insanoğlu Dünya'yı terk etmeden önce, Dünya'daki çevre kirliliği problemini yenmek için WALL-E adlı çöp temizleyici robotlar üretmişlerdir ancak çok da işe yaramamıştır. Axiomlarına gitmeden önce tüm robotları kapatmışlardır, WALL-E dışında. Dünyada bir böcekle tek kalmış WALL-E, Dünya'da bitki var mı diye kontrol etmesi amacıyla gönderilen Eve robotuna aşık olur. Ne kadar masum bir aşktı o! Özellikle WALL-E'nin "Eeeva!" deyişi uzun bir süre aklımdan çıkmayacak gibi. Seslendirme ekibi çok başarılıydı kesinlikle.

Axiom'un o anki kaptanı gerçek evleri olan Dünya'yı merak edince ve bitki de bulununca, evlerine geri dönmeyi ve kurtarmayı ister. Rahattan ziyade evini ister, tüm halk da.

Çok anlamlı ve özel bir filmdi. İzlemediyseniz izlemenizin size çok keyif vereceğini düşünüyorum. Ayrıca gerçekten kaliteli bir animasyon filmi, benim gibi animasyon severleri de kesinlikle tatmin ediyor.

PUANIM:

5 yorum:

  1. Bende izlemiştim :) çok hoşuma gitmişti çok anlamlı bir film . Benim de aklımdan çıkmamıştı uzun bir süre eevaa deyip duruyordum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, aynı şekilde ven de izlediğimden beri "Eeeva!" deyip duruyorum :)

      Sil
  2. Blogunuzu http://aylindenipuclari.blogspot.com.tr/ nin blog takip etkinliğinde gördüm :) Banada beklerim.

    www.beautybygizzy.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  3. Blogunuzu http://aylindenipuclari.blogspot.com.tr/ nin blog takip etkinliğinde gördüm :) Banada beklerim.

    www.beautybygizzy.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  4. Benimde aklıma geldi şimdi çocukken izlemiştim uzun bir süre en sevdiğim filmdi :)

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)