Captain America: Civil War (2016) - vulnicure

10 Mayıs 2016 Salı

Captain America: Civil War (2016)

Yönetmen: Anthony Russo, Joe Russo
Senaryo: Christopher Markus, Stephen McFeely
Oyuncular: Chris Evans, Robert Downey Jr., Scarlett Johansson, Sebastian Stan, Anthony Mackie, Don Cheadle, Jeremy Renner, Chadwick Boseman, Paul Bettany, Elizabeth Olsen, Paul Rudd, Emily VanCamp, Tom Holland, Daniel Brühl, Frank Grillo
Süresi: 147 dakika
IMDb puanı: 8,5 (bu yazının paylaşıldığı tarihte)
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri

Kimseler sevmediği hâlde kullanılmaya devam edilen üç boyut sistemi ile bu filmi sonunda izledim. Bu yazımda fragmanda da yer alan spoilerları veriyorum ama siz yine de izledikten sonra okursanız daha iyi olur :)


Film, Captain America serisinden olmasına rağmen Avengers filmlerini aratmıyor. Ortalama bulduğum Avengers: Age of Ultron'dan sonra bana ilaç gibi geldi. Filmin ilk yarısı daha çok bahsi geçen iç savaşın politik olarak çıkış nedenleri ve de kahramanların kendi politikaları üzerineydi. Dürüst olmak gerekirse konuların ciddi olarak ele alınmasını izlemeyi çok severim ancak bu filmde öyle olmadı. Çok sıkıldım. Ancak filmin ikinci yarısı o kadar iyiydi ki ben sıkıldığım o dakikaları tamamen unuttum. Desteklediğim taraf Captain America'ydı, filmin sonuna dek de bu devam etti ama Iron Man'e de hak vermemek imkansız. Yani bana göre iki tarafın da haklı olduğu noktalar vardı.

Filmin olumsuz noktalarından bir diğeri çok fazla lokasyon değişimiyle seyircide oluşturduğu karışıklık hissiydi. İkinci karışıklık hissiyse aslında mükemmel olan aksiyon sahnelerini üç boyutlu gözlükle izlerken oluşuyor. Şu teknolojiyi inanın hiç sevmiyorum. -Şükür evime 10 dakika mesafeye hem altyazılı hem de 2 boyutlu film getiren bir sinema açıldı- Benim için olumsuz olan bu iki nokta ve filmin ilk yarısında sıkılmam haricinde filme bayıldım.

Tumblr
Spider-Man! Fragmanda çoğumuz hayal kırıklığına uğramış olsak da Tom Holland'ı Peter Parker olarak izlemek o kadar keyif verdi ki anlatamam. Savaş esnasında yaptığı gevezelikleri tüm salonu kahkahalara boğdu. Kendisini izlerken bir an önce solo filmi çıksın istedim.

Black Panther karakterini de çok sevdiğimi belirtmem gerek. Aslında Vision hariç tüm karakterler ve elbette ki oyuncular muhteşemdi. Vision karakterinin çok güçlü olduğunu Age of Ultron'dan biliyoruz, ama bu filmde çok arka planda kaldı. Çok sevdiğim Ant-Man de filmde fazla uzun yer almasa da yer aldığı sahnelere bayıldım. Özellikle Giant-Man ve Hawkeye'ın onu ok gibi atması olayları çok güzeldi.

Benim en sevdiğim iki Marvel filmi Captain America: The Winter Soldier ve Ant-Man idi, bu film de kendilerine katılmış oldu. Senaryosu The Winter Soldier kadar güçlü olmasa dahi izlemeye değer.

Çok beğendim, çok keyif aldım, bir o kadar da güldüm. Bu arada film sonundaki iki after crediti sakın kaçırmayın.

13 yorum:

  1. Bugün izledim ve ÇOK beeğendim :) Detaylı olarak bir yazı kaleme alacağım. Marvel ve DC'den de bahsedeceğim o yazıda.

    Spider Man ve Antman'e gülmekten öldüm. Ve.. #TeamCaptain :) Kişisel fikrim, şuan Marvel'ın en en iyi serisi Captain. Özellikle Winter Soldier müthişti.

    Deadpool, Antman, Winter Soldier ve Civil War bence en iyi Marvel filmleri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylediklerinin her birine katılıyorum! :D Deadpool'u nasıl unutmuşum ya :/

      Sil
    2. Gerçi şimdi baktım Marvel Cİnematic Universe'e dahil değilmiş o Deadpool :/ Ama güzeldi neticede yani :)

      Sil
    3. Evet, dağıtıcısı Fox sanırım ama sonuçta karakter Marvel'dan :D Ve de gerçekten çok güzeldi.

      Sil
  2. Ben de çok beğendim. Favorim her zaman Iron Man yalnız:)
    3 boyutlu filmleri ben de sevmiyorum çünkü miyop olduğum için gözlük üzerine gözlük takıyorum:) Ama 3 boyutlusu varsa seyretmekten de geri duramıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de miyopum ama lens taktığım için sorun olmuyor. Lenslerden önce çok büyük sorundu ama, anlayabiliyorum:)

      Sil
  3. After creditlerden birini kaçırdım,sabırsız arkadaşım sağ olsun -_-

    Ayrıca nihayet Team Cap olan birisi! Herkes Iron Man'i destekliyor kafayı yiyeceğim! Onun da haklı olduğu yanlar olsa da baştan beri haklı olan kesinlikle Cap! Çok mutlu oldum bu konuda aynı düşündüğüm birini bulduğum için :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kısaydı zaten ama güzeldi ikincisi :D İnternete düşer herhalde.

      Katılıyorum! Düşündüğümüz gibi haklıydı zaten :) Ama Iron Man taraftarlarına nazaran çok azız:(

      Sil
  4. Ben de teamcap'ım özlem :D

    Agents of SHiELD'ı da izlemeni tavsiye ederim bu arada. Bir de Agent Carter'ı. Bir de Daredevil ve Jessica Jones'ı.
    Öpücükler :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. #TeamCap! <3

      Ya, hep tavsiye ediyorsun ama ben bir türlü izleyemedim. Yazın söz izleyeceğim. Öpücükler:3

      Sil
  5. En sevdiğin iki Marvel filmini de izlememişim ki Marvel filmlerine bayılırım. Sanırım yazın senin yaptığın gibi bütün Marvel filmlerini kronolojik sırayla izleyeceğim, izlediklerim de dahil. Henüz sinemaya gidemedim ama bu filmi mutlaka izlemeliyim. Keşke iki boyutlu halini izleyebilsem ama gittiğimiz sinemada sadece üç boyutlu hali var. Ben gözlük kullanıyorum, onun üstüne bir de 3D gözlük hiç olmuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kronolojik olarak izlerken film bolluğundan arada gına gelmedi değil :) Ama böylesi daha iyi oldu.

      Gözlük üstüne 3D gözlük gerçekten berbat bir şey...

      Sil
    2. He yaa ne böyle 10-15 film. Bende de olmuştu bi ara :D

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)