Her Telden Öneriler #8: Atatürk Kimdir? (Prof. İlknur Güntürkün Kalıpçı) - vulnicure

8 Haziran 2014 Pazar

Her Telden Öneriler #8: Atatürk Kimdir? (Prof. İlknur Güntürkün Kalıpçı)

Merhaba okuyucularım..
Bu sefer Her Telden Öneriler köşeme araştırmacı bir kadının konferansının videosunu ayırdım.

Öncelikle İlknur Güntürkün Kalıpçı'dan kısaca bahsetmek istiyorum. Kendisi 1953 yılında doğmuş. 1974'te Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Felsefe Tarihi Bölümü'nü bitirip asistanlığa başlamış. Sonrasındaysa lisede felsefe öğretmenliği yapmış. 1985 yılında MEB'in düzenlediği Atatürkçülük eğitimini tamamlamış ve çalışmaları sebebiylw 1996'da T.C. Atatürk Kültür Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Atatürk Araştırma Başkanlığı Haberleşme Üyeliğine seçilmiş. Yıllardır konferanslar vermektedir. Pek çok ödül sahibidir ve kendisinin Atatürk hakkında kitapları da bulunmaktadır.

Amcamın bana bu videoyu önermesiyle açtım bu 1 saatlik videoyu. İlknur Güntürkün Kalıpçı, uzun yıllar Atamızı araştırmış ve bu konferansında bizlere pek çok bilinmeyen yönünü sunmuş. Video hakkında yorumları okuduğumda hüsrana uğradım. Çünkü bizimkiler kadının sesine filan takılmışlar. Yazıklar olsun dedim gerçekten. Videoda inanılmaz bilgiler var ve bizlere okul sıralarında bunlar öğretilmedi! Bu da benim geleceğe dair bazı düşüncelerimi değiştirdi, yapmam gerekenleri düşünmemi sağladı.

Kendinize çok iyi bakın güzel insanlar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşleriniz benim için çok değerli :)