The Perks of Being a Wallflower (2012) - vulnicure

26 Ocak 2015 Pazartesi

The Perks of Being a Wallflower (2012)

Türü: Dram, romantik
Yönetmen: Stephen Chbosky
Oyuncular: Logan Lerman, Emma Watson, Ezra Miller, Mae Whitman, Paul Rudd, Nina Dobrev, Johnny Simmons
Gösterim Tarihi: 8 Eylül 2012
Süresi: 103 dakika
IMDB Puanı: 8,1
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri


FRAGMAN:



KONUSU:

Charlie, arkadaşları tarafından daima küçümsenen ve görmezden gelinen, kendi dünyasındaki kişisel sorunlarıyla boğuşmakta olan sorunlu bir gençtir. Gerek sınıf gerekse okul arkadaşlarının acımasızca alay ettiği Charlie, en yakın arkadaşının intihara teşebbüs etmesiyle iyice dibe batar. Aynı sene liseye başlar. Bu yeni okulda tanıştığı iki kardeş, Sam ve Patrick'in kendisini arkadaş olarak kabul etmeleri başlarda imkansız gibi görünse de kısa zaman içerisinde yakın arkadaş olurlar. İki kardeş, son derece çekingen bir genç olan Charlie'yi uyandırıp ona hayattan zevk almayı öğretmeye başlarlar. Charlie, her daim bir kenarda beklemekte olan çocukluk travmasıyla baş etmeye çalışacak; Sam ve Patrick aracılığıyla gerçek dünyayı tanımaya başlayacaktır. (alıntıdır)


YORUMUM:

Öncelikle Saksı Olmanın Faydaları kitabına yorumuma gitmek için tıklayın.

Kitaplar filme veya diziye uyarlandığında eksik hissedersiniz ya, bu filmde öyle bir eksiklik hissetmedim. Filme bayıldım, her saniyesi ötekinden güzeldi.

Oyunculukların bu kadar başarılı olması beni hiç şaşırtmadı öncelikle. Logan Lerman Charlie rolüne cuk oturmuş, Emma Watson da hafif ukala Sam rolüne, Ezra Miller'sa sanki ondan başkası Patrick'i oynayamazmış gibi olmuş karaktere. Ezra Miller tabir-i caizse döktürmüş diyebilirim.



Ergenlik çağı gerçekten insanın hayatındaki en zor dönem. Şimdi diyebilirsiniz ki tek yapman gereken ders çalışmak. Ancak öyle değil. İnsanın ruhunun oturduğu bir dönem ergenlik. Ve ergenlik döneminin, yeni deneyimlerin böylesine güzel aktarılması bu filmi benim gözümde çok yükseltti. IMDB puanını hak ediyor. 1990'lı yılları da çok güzel lanse ettiğini düşünüyorum. Soundtrack kısmına gelirsek... En başarılı soundtracklerden birine sahip bana kalırsa. Soundtrack'i iyi olan filmlerin kalitesi benim için epey artıyor.


Filmde tek eksik gördüğüm yan, kitapta Charlie'nin ablasına çok yer verilmesine rağmen filmde fazla verilmemiş olmasıydı. Onun dışında filmi çok sevdim. Mutlaka izlemelisiniz.


PUANIM:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşleriniz benim için çok değerli :)