Mayıs'22 Raporu - vulnicure

16 Temmuz 2022 Cumartesi

Mayıs'22 Raporu


Şu an yazının başlığına bakarak "Mayıs mı kaldı Vulnicure, temmuzu yarıladık!" diyor olabilirsiniz, haklı da olursunuz. Mayıs kalmadı, iyi ki kalmadı. Aslında bu ayın başındaki bayram ziyaretleri bana çok iyi gelmesine rağmen hayatın normal akışına dönmeye başladıkça yaşadığım bazı sorunlar beni mental olarak çok yordu. Uzun zamandır hiç olmadığım kadar karanlıkta kaldım, bir parazitten farksız yaşıyor gibi hissettim. O sıralarda burada da hislerimden, korkularımdan biraz bahsetmiştim. Neyse ki su aktı, yolunu buldu. Şimdi o karanlık ve boş günler uzakta. Yine de, mayıs ayının tüm verimsizliğine ve geç kalışıma rağmen blogda aylık raporlarımın düzenini bozmak istemedim; taslaklara koştum.



Bu ay izlediğim diziler:

1) Stranger Things 4. sezon 1. part


Mayıs ayında Queendom'ın güncel bölümlerinin takibi dışında elim dizilere gitmedi. Ancak ne zaman Stranger Things'in yıllardır beklediğim yeni sezonu yayınlandı, o zaman defteri kitabı rafa kaldırdım ve ekran başına geçtim. Dizi yılın en büyük televizyon olaylarından biri olarak tarihe geçecek çok iyi bir sezonla benim tüm beklentilerimi karşıladı, başka bir şeyler izlemeye gerek bile duymadım.


Bu ay izlediğim filmler:

1) Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004) 🔁

2) Only Yesterday (1991)

3) Doctor Strange in the Multiverse of Madness (2022)


Dizi izlemeyenin eli filme gider mi? Gitmedi tabii. Nicelik bakımından az olsalar da hepsini severek izledim.


Bu ay okuduğum kitaplar:

1) J. K. Rowling - Harry Potter ve Azkaban Tutsağı

2) F. Scott Fitzgerald - Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi

3) Lewis Carroll - Aynanın İçinden


Bu ay okuduğum tüm kitaplar bayram sürecinde okuduklarımdı. Eve döndükten sonra yaşadığım tutukluk burada da kendini fazlasıyla gösterdi.


Bu ay en çok dinlediklerim:

Mayıs sonunda gittiğim Mitski konserinin de etkisiyle bu ay kulaklığımda Mitski şarkıları çaldı durdu. Onun dışında Kendrick Lamar ve Harry Styles gibi dünyaca ünlü sanatçıların yeni albümlerini de loopta sıkça döndürdüm. Ancak bu ayın müzikal anlamda benim için en çok hatırlanacak olayı Stranger Things'in yeni sezonunda kullanıldığı sahne ile tüm dünyayı büyüleyen Kate Bush'un o müthiş şarkısıydı. Bu sebeple bu yazıyı da o şarkıyla kapatmak ve mayıs ayını tarihin tozlu sayfalarına uğurlamak istiyorum.


14 yorum:

  1. Seninle neredeyse aynı şeyleri izleyip okumuşuz. Müziklerin çoğunu bilmiyorum, akşam yürüyüşümde dinleyeceğim. Karanlık günlerin geride kalmasına sevindim. Ben de geçen ay zor bir süreç geçirmiştim ve şimdi geçti. Artık güzel günler görmemiz dileğiyle o zaman:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir tesadüf olmuş bu, hem izlenenler hem de yaşanılan süreçlerin sona ermesi :)) Ben de senin adına çok sevindim, güzel dileğini aynen sana iletiyorum. Umarım müzikleri de seversin :)

      Sil
  2. Bende okurken şaşırdım dedim mayıs mı biz mayısı geçtik diye okudukça sonradan anladım :) Yine de dolu dolu bir mayıs geçmiş senin için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, o yüzden ben baştan uyarımı yapayım dedim :) Teşekkür ederiim :)

      Sil
  3. Stranger Thinks'in ilk sezonunu izledikten sonra bıraktım. "Anlatacağını anlatmış zaten. Diğer sezonlar boş bir senaryodur" diye.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk sezonu izlediğimde ben de devamına gerek yok diye düşünmüştüm ama şimdi 4 sezonun gelişimine tanık olduktan sonra kesinlikle bundan fazlası olduğunu söyleyebilirim :)

      Sil
  4. Herkesin hayatının bir durağan noktası hatta noktaları oluyor maalesef. F.S. Fitzgerald Benjamin Button'ın Tuhaf Hikayesi'ni okumuştum filminide izledim sevenlerdeniim. Kate Bush- Running... şarkısını da çok severim farklı bir aurası var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru, bunları hayatın olağan sürecinden sayıp dışlamamak gerekiyor bence :)) Şarkı gerçekten çok başka.

      Sil
  5. Kitap okuma konusunda bende de fena bir tutukluk var. Biran önce aşmam lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al benden de o kadar. Yaz aylarında bir miskinlik çöküyor herhalde çoğu kişiye :)

      Sil
  6. Çok teşekkür ederim İlkay :)) İzlemelisin bence dee, tam senin de seveceğin bir film gibi :) Şarkıyı beğenmene çok sevindim

    YanıtlaSil
  7. only yesterday yaaa en sevdiklerimdeeen :) prenses kaguya da aklında olsuuun :) müziklere bakayım peki senin müzikler iyi oluyol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu kesinlikle izleyeceğim :) Çok teşekkür ettiim:)

      Sil
  8. Stranger Things'in ilk sezonunu izleyip bırakmıştım. Diziler sezonlar ilerledikçe performans kaybı yaşar. Dizinin 4.sezonunun bu kadar beğenilmesine şaşırdım. Çok övgü aldı. Final sezonunu da iyi yaparlarsa dizi efsaneler arasına girer.

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)