Caitlin R. Kiernan - Boğulan Kız - vulnicure

11 Temmuz 2015 Cumartesi

Caitlin R. Kiernan - Boğulan Kız

Özgün adı: The Drowning Girl
Yazarı: Caitlin R. Kiernan
Çeviren: Özde Çakmak
Sayfa sayısı: 344
Yayınevi: Optimum Kitap
Fiyatı: 19 TL

Indiana Morgan Phelps -arkadaşları ona kısaca Imp der- bir şizofreniktir. Artık kendi aklına güvenemez çünkü hatıralarının ona bir şekilde ihanet ettiğine ve onu kendi kimliğini sorgulamaya ittiğine ikna olmuştur. Imp, gerçeklik algısıyla mücadele ederek kötü niyetli bir sirenle, ona yabani bir kız görünümünde gelen, yardıma muhtaç bir kurtla ya da çok ama çok daha tuhaf bir şeyle karşılaşmasına dair doğruları su yüzüne çıkarmalıdır. (arka kapaktan)


YORUMUM:

Şu kitabı almamdaki en büyük etken kapağıydı. Arkasını bile okumamıştım sanırım, bunu bir daha asla yapmayacağım.

Fantastik, psikolojik ve genç yetişkin kitaplarına hitap edecek şekilde başlamıştı kitap, akıcı gibi geldi. Ancak kitap edebi açıdan ağır olmamasına rağmen çok yavaş ilerliyordu. Gotik tarza karşı ilgi duyanların da çok fazla hoşlanacağını düşünmüyorum, konusu aslında iyi olmasına rağmen yazarın olayları yavaşça anlatımı insanın okuma hevesini kırıyor ne yazık ki. Ayrıca yazarın kendisi de kitabın şahsına münhasır olduğunu, umduğumuz kitap olamayabileceğini başlangıçta belirtiyor.

Ancak sonlara doğru anlatım güçlendi, daha sürükleyici bir hal aldı ve yaklaşık olarak son yüz sayfayı hızlıca okudum. Sonuna dair yine de emin olamıyoruz, çünkü Indiana şizofrenik.

Kitabın şiirlerle, alıntılarla, eserlerle dolu olması da muhtemelen en güzel yanıydı.


PUANIM:

2 yorum:

  1. Tam olarak aynı nedenden almıştım kitabı ve zannediyorum okuduğumda da "Nasıl kitap ya bu" diyerek sevmemiştim. Şimdi düşününce çok güzelmiş gibi geliyor ne tuhaf. Sanırım bir takasla elden çıkardım, keşke çıkarmasaymışım. Tekrar karıştırabilirmişim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişik bir kitap gerçekten. Zaman geçmiş biraz, ama benim görüşlerim hala aynı açıkçası:)

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)