Tatlı Küçük Yalancılar - vulnicure

7 Temmuz 2015 Salı

Tatlı Küçük Yalancılar

Uyarlama diziler, ülkemizde son zamanlarda gittikçe artıyor. Sara Shepard'ın çoksatan roman serisi Pretty Little Liars'dan uyarlanan, ABC Family'de 6. sezonu yayınlanan dünyaca ünlü dizi Pretty Little Liars'ın Türkiye uyarlaması Tatlı Küçük Yalancılar dün Star TV'de başladı.

Pretty Little Liars ile tanışmam sanırım 6. sınıfta oldu. İlyada Gençlik isimli yayınevi, Sevimli Küçük Yalancılar adıyla Shepard'ın kitaplarını çevirmeye başlamıştı. O zaman okumaya başladım ve gerçekten ilgimi çekti, internette araştırırken dizisi olduğunu da öğrendim. Herhalde o zaman 2. sezonu yayınlanıyordu dizinin. Şu ana dek Türkçe'ye çevrilen tüm kitaplarını okudum. Yaşıma rağmen gençlere, ergenlere hitap eden neredeyse tüm dizilerden nefret ediyorum. Ancak konusunun nedense ilgimi çekmesi hem kitaplarını okumamı hem de diziyi takip etmemi sağlıyor. Bu yüzden uyarlaması olacağını duyunca ister istemez heyecanlandım ve merak ettim -her ne kadar "uyarlamalardan" kurtulamadığımıza üzülsem de-.

Dün yayınlanmaya başladı ve ben de kısaca yorumlarımdan bahsetmeye karar verdim. Yalancılarımızın hepsi yeni yüzler diyebileceğimiz oyuncular. İsimleri de şöyle: Aria: Aslı, Hanna: Hande, Alison: Açelya, Emily: Ebru, Spencer: Selin; diğer oyunculardan da Ezra: Eren, Jenna: Janset, Toby: Toprak. Benim hatırladıklarım bunlar.


Herkesin ilk olarak merak ettiği Ebru (Emily) karakteri oldu tabii. Ebru karakteri eşcinsel değil. Bu şaşırtıcı değil, çünkü zaten olsa dizi yayından kaldırılırdı:s Ama sorun bu değil, zaten hayranlar olarak hiçbirimiz beklemiyorduk. Sorun, Ebru karakterinin bu kadar "sümsük", "pısırık" olması. Emily, dizide biraz daha hassas bir karakter ancak asla sümsük olmadı. Bu biraz da oyuncudan kaynaklanıyor diye düşünüyorum. Başroldeki oyuncuların performansı açıkçası hiç iyi değildi. Hepsi yeni sayılır, ben zamanla hepsinin daha iyiye gidebileceklerini umuyorum ve diliyorum. Sonuçta orijinalinde de kızlar çok iyi oyuncular olarak başlamadılar, hala da eksiklikleri bile olabiliyor ancak kendilerini gerçekten çok geliştirdiler.

Şükrü Özyıldız'ı açıkçası beklemiyordum, kadroda olduğunu öğrenince çok şaşırdım. Ancak kendisi diziye dahil olunca daha iyi reklam yaptı dizi ve jenerikte de kızlardan önce onun adı geliyor. Zaten diziye de Ezra bu kadar dahil olmuyordu, ana karakterlerden olsa bile, Eren tamamen olayların içinde gibi. Bunun sebebi de oyuncunun Şükrü Özyıldız olması tabii.

En inanılmazı da Mona gibi, olayların neredeyse akışını belirlemiş bir karakterden bahsedilmemesi oldu. Gerçi ben sonuna dek izleyemedim, sıkıldım ancak benim izlediğim yere dek hiç bahsedilmedi ve arkadaşıma sorduğumda o da bahsedilmediğini anlattı. Mona, çok önemli bir karakterdi Pretty Little Liars için. Hem kitapta, hem dizide. Nasıl dahil olamaz inanamadım.

Jenerik müziğin sözleri saçma olsa da, Sertab Erener'in sesi muhteşem olmuş. Gerçekten tam olarak uymuş, daha önce bunu hiç düşünmemiştim.

Ben açıkçası diziyi izlemeyeceğim. Beğenmedim ancak tutacağını düşünüyorum. Çünkü bu tarz diziler bizde çok seviliyor. İzleyecekseniz orijinalini izlemenizi tavsiye ederim. Ancak, diziye de emek verildiğinin farkındayım ve umarım daha iyiye gider. 

3 yorum:

  1. Mavi saçlı, sanatsever kadın blogger var dediler geldim. Biliyor musun, ben de kitap okumayı çok severim. Kitaplar, filmler, çeşitli sanatsal şeyler. Sanatsız da duramam. Böyle de sanatsever kişiliğim vardır. Ne çok ortak noktamız çıktı sizinle, dikkatinizi çekmiştir. Yani sanki blogger.com ikimiz tanışalım diye açılmış. Kader işte, ağlarını örüyor.

    YanıtlaSil
  2. Pretty Little Liars 1.sezondan sonra izlemeyi bırakmıştım. TR uyarlamasını biraz seyrettim ve güzeldi. Merak ettiğim The O.C - Medcezir uyarlaması gibi olur mu? Umarım güzel devam eder.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Medcezir dizisini ben izlemedim açıkçası, bu yüzden yorum yapamayacağım.

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)