Friends (1994-2004) - vulnicure

8 Temmuz 2015 Çarşamba

Friends (1994-2004)

soldan sağa: Joey Tribbiani, Phoebe Buffay, Rachel Greene, Ross Geller, Chandler Bing, Monica Geller
Türü: Komedi, romantik
Yayın dönemi: 22 Eylül 1994 - 6 Mayıs 2004
Bölüm süresi: 22 dakika
Yayınlandığı kanal: NBC
Bölüm sayısı: 236
IMDb puanı: 9,0
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri

YORUMUM:

Yorumlamaya başlamadan önce konusuna dair fikir vermek adına altı ana karakterimizi kısaca tanıtmak istiyorum.

Rachel Greene (Jennifer Aniston): Düğününün olacağı gün düğünden kaçarak New York'taki eski arkadaşı Monica Geller'ın yanına gelir ve ev arkadaşı olurlar. Çok şımartılmış ve zengin bir karakterdir ancak düğününden kaçarak babasının parasından da vazgeçtiğini belirtir. Modayla ilgilenmektedir.

Monica Geller (Courteney Cox): Central Perk'ün üzerinde, arkadaş gruplarının sürekli takıldığı evde oturmaktadır. Düzen ve temizlik takıntılıdır. Geçmişte çok kiloludur ancak Chandler'ın kendisi hakkında söylediklerini duyunca bir senede kilo verir. Yemek yapmayı çok sevmektedir ve mesleği de şefliktir. Ross Geller ile kardeştir.

Phoebe Buffay (Lisa Kudrow): Arkadaş grubunun "hipster"ı diyebiliriz kendisine. Prensipleri vardır, bunlardan taviz vermez. Şarkı söyler, gitar çalar. Mesleği de masözlüktür. Garip bir kişiliği vardır ve herkes onu böyle tanır.

Joey Tribbiani (Matt LeBlanc): Kadınlarla arası çok iyi olan, bir "How you doin'?" demesi yeten karakter. Genelde onları tekrar aramasa da çok hassas yönleri de vardır. Asla yemeğini paylaşmaz ve Chandler konusunda aşırı hassastır. Dizideki rolü tüm dünyada çok sevilmiştir, Friends bittikten sonra Joey olarak başlı başına bir dizisi olmuştur.

Chandler Bing (Matthew Perry): Ebeveynleri boşanmıştır. Çocukluğunda zor zamanlar geçirmiştir. Şaka yapması ve genelde şakalarında iğnelemesiyle özdeşleşmiştir. 

Ross Geller (David Schwimmer): Grubun entelektüel olan üyesidir. Paleontolojisttir. 9. sınıftan beri Rachel'a aşıktır ancak üniversite yıllarında Carol ile tanışır ve onunla evlenir. Daha sonradan Carol lezbiyen olduğunu açıklayınca boşanırlar. Bunların dışında nazik ve güvenilir biridir.
Açıkçası şu an dizinin yorumunu yapmak bile beni üzüyor. Friends'e başlayalı birkaç ay oldu. Okul zamanı eve gelince yapacaklarımı yapıyordum ve akşam yatmadan önce 2-3 bölüm izleyerek kendimi ödüllendiriyordum. Yaz tatili geldiğinde ise günde 16 bölüm izlediğim bile oldu. Friends bana gerçekten daima yanımda olan bir dostu hatırlatıyor. Çok içten, samimi ve gerçekçi geliyor izlerken. Bu yüzden dün gece final bölümünü izlemeden önce acaba izlemeyip başa mı sarsam dedim. Şimdi diziyi bitirmiş olduğum için neşeye ihtiyacım olunca hard diskimden açıp izleyeceğim, ama ne yazık ki sıradaki bölüm diye bir şey olmayacak.

Aslında keşke tek tek tüm sezonları yorumlasaymışım ama ilk sezonları okul zamanında izlediğimden şu an bölümler hariç sezonun geneline dair bir yorum yapamıyorum. Bu yüzden genel yorum yapacağım.

Chandler Bing
İlk başladığımda dizi o kadar güzel değildi. İlk bölümler cidden sıkıcıydı bile diyebilirim. Espriler o kadar komik değildi, özellikle Monica karakterine hayat veren Courteney Cox'ın oyunculuğu berbattı. Rachel şımarık ve uyuz bir karakter olarak başlangıç vermişti, Ross'ın yani David Schwimmer'ın o zamanlar oyunculuğu ön plana çıkmadığından basit bir karakter olarak görüyordum. Ancak en çok Chandler'ı ve Joey'yi sevmiştim ve başladığım işi bitirme takıntımla diziyi izlemeye devam ettim.

Ross Geller ve Rachel Greene
İlerleyen zamanlarda dizi eğlenceli bir hal almaya başladı, "Roschel" ilişkisi ortaya çıktı, dizideki espriler gelişmeye başladı. Monica karakterini çok seviyordum ancak Cox'ın oyunculuğundan haz etmiyordum. İzlemeye devam ettikçe dizi çok eğlenceli, ama yeri geldi mi de beni bildiğiniz hüngür hüngür ağlatan bir diziye dönüştü. Sanki ben de Central Perk'te grupla beraber turuncu koltukta oturup olaylar yaşıyormuşum gibi bir hal almaya başladı. Çok içtendi, baştan da dediğim gibi. Kendi arkadaşlarım gibi oldular. Zamanla Rachel o sinir bozucu şımarıklığından kurtuldu ve kendi ayakları üzerinde durabilen bir kadına dönüştü, David Schwimmer muhteşem performansıyla sanki tamamen Ross oldu, Chandler'ın şakaları ve iğneleyici yorumları ama hassas yapısı beni gülmekten kırdı, Joey ise tamamen favori karakterim oldu, Phoebe garipleştikçe daha fazla güldürdü. Monica karakteri biraz daha gelişti, replikleri ve hırsı ile kendisini daha çok sevdim.

Chandler Bing ve Joey Tribbiani
Final sezonuna yaklaştıkça dizi bazı şeyleri kaybetmeye başladı, 8. sezonun sonları ve 9. sezonun geneli artık saçmalamaya başlamıştı ama izlemeyi durduramıyordum. Çünkü ne olursa olsun yine de Friends, Friends'ti diyebilirim. Gerçekten bariz ortada olan çekim hataları ve tadını biraz yitirmesine rağmen.

Rachel Greene ve Joey Tribbiani
Bunlara verebileceğim örneklerden biri Rachel ve Joey arasında olanlar oldu. Rachel, Joey'nin dairesine taşınınca ikilinin arasındaki arkadaşlık çok özel bir bağa dönüştü. Önceden Phoebe ile çok yakın olan Joey'nin artık hassas yanı Rachel'dı. 8. sezonda Rachel'a hisler beslemeye başladı. İzlemesi çok güzeldi, Joey ilk kez aşık olmuştu çünkü. Rachel kendisini nazikçe reddedince Joey, o deli divane aşık Joey, anında toparlandı. Evet, zaten toparlanması gerekiyordu ama bir bölüm önce Rachel'dan başka bir şey konuşamayan Joey anında değişti. 9. sezonda Rachel bu sefer Joey'ye karşı hisler besledi ve 10. sezonda bir-iki bölüm çıktılar. En saçma olan kısım da buydu! Biliyorum, dizi tamamen Ross ve Rachel arasındaki ilişkiye kurulmuş ancak o zaman neden Joey ve Rachel ilişkisi çıktı ve anında bitti? İkisi de deli gibi birbirini seviyordu ancak bir anda Joey, Rachel ve Ross'ın birlikte olmasını mantıklı buldu; Rachel da finale doğru tamamen Ross'a aşık olduğunu fark etti. Çok gereksizdi, hiç olmasa daha iyi bile olabilirdi. Yine de aşık olmuş Joey'yi 8. sezonda izlemek çok güzeldi.

Monica Geller, Rachel Greene ve Phoebe Buffay
Kızlar arasında oyunculuk performansını en çok beğendiğim Phoebe yani Lisa Kudrow oldu. Bazen güleceği bariz ortada da olsa kendini çok geliştirdiğini düşünüyorum. Erkeklerdeyse buna kesinlikle David Schwimmer diyeceğim. Oynadığı neredeyse tüm sahneler insanı gülmekten yere yatırıyor, ve çok başarılı hepsinde. Tamamen karakterin içine giriyorlar gibiydi zaten hepsi. Favorimi seçmekte çok zorlanıyorum, çünkü kendimde hepsinden bir şeyler buldum. Monica'nın düzen ve temizlik takıntısı, hırsı; Rachel'ın saflığı ve ayakları üzerinde durabilmesi; Phoebe'nin hipster ruhu ve prensipleri; Chandler'ın iğneleyiciliği; Ross'ın arkadaş grubunun okuyan ve daha çok araştırmayı seven olması; ve Joey. Joey'de ne desem bilemedim ancak sanırım onda bulduğum şey ileride birlikte yaşlanmak isteyebileceğim tipte biri olması. Yakışıklı, saf ve sevince çok değer veren.

9. sezon 21 bölüm: The One with the Fertility Test
Bölümlerin neredeyse tamamında güldüm, bazen de ağladım. Bitirince de çok kötü oldum, bitmesi garip geldi. Sürekli olarak evet sıradaki bölüm diye düşündüğümden herhalde. 236 bölüm de az değil.

Bana çok şey katan, bir bakıma "yanımda olan" bir dizi oldu. İzlediğim için çok mutluyum, bir dizi için böyle hislerim olması da beni şaşırttı açıkçası. İzlemenizi tavsiye ederim, pişman olacağınızı düşünmüyorum.

IMDb'de diziye 9 puan verdim, burada aslında 5 vermek isterdim ancak çok ciddi hatalar ve sevmediğim yanları da olduğundan dolayı 4 vereceğim. Ama bu dizinin favori dizim olduğu gerçeğini değiştirmeyecek.


PUANIM:

3 yorum:

  1. Diziyi çok severim tekrar tekrar izleyip gülüyorum

    YanıtlaSil
  2. En sevdiğim dizi! 3 kez bitirdim diziyi yokluğuna alışamıyorum 4.kez tekrardan başladım.Eksik yönleride olsa benim için tamamiyle kusursuz bir dizi."Bir dizi bir insanı bu kadar mutlu eder mi?" Friends işte bu sorunun cevabı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel özetledin :) Keşke "Reunion" da beklediğimiz gibi olsaydı ama olsun. Buna da şükür.

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)