Her Telden Öneriler #11: Yaz Tatilinde İzleyebileceğiniz Diziler - vulnicure

29 Temmuz 2015 Çarşamba

Her Telden Öneriler #11: Yaz Tatilinde İzleyebileceğiniz Diziler

Merhaba,
Uzun zamandır Her Telden Öneriler adı altında önerilerimi paylaşmadığımı fark edince, ne yazık ki artık az kalmış yaz tatilinde izleyebileceğiniz "her telden" bazı dizileri IMDb puanlarına göre listeledim.

1) House of Cards (2013-)
Netflix yapımı en kaliteli dizilerden biri olan House Of Cards'ın başrolünde Kevin Spacey ve Robin Wright var. Politik bir drama dizisi House of Cards. Olaylar, Frank Underwood'un kendisine vaad edilen ABD Dışişleri Bakanı pozisyonuna başkasının atanmasıyla gelişiyor.

3 sezon yayınlanan dizi izleyicileri tarafından çok büyük ilgi görüyor ve bana kalırsa sonuna dek de hak ediyor. Konuyu işleyişi, kalitesi ve muhteşem oyuncu kadrosu da bunun en büyük etkenlerinden.

IMDb puanı: 9,1


2) Better Call Saul (2015-)
Breaking Bad efsanesini duymayan kaldı mı? Dünyanın en iyi dizilerinden biri olarak gösterilen Breaking Bad'deki karakterlerden Saul Goodman'ın dizisi Better Call Saul. Dizi, Breaking Bad'in öncesine gidiyor. Hatta bir yerde yorum olarak finalinde Walter ile tanışması olabilir diye okumuştum ve hoşuma gitmişti.

Diziden şu ana kadar 10 bölüm yayınlandı ve sezon arasına girdi. Sevmemenize imkan yok diyecek kadar iddialıyım dizi hakkında.

IMDb puanı: 9,0






3) Friends (1994-2004)
Yayınlandığı 10 sezon boyunca daima izleyicisini güldürmüş, komedi efsanesi olarak anılan bir dizi Friends. Çok büyük ihtimalle izlediğinizi düşünüyorum ancak yaz tatilinde bir kez daha izleyip gülmeye ne dersiniz?

Güzel, şımarık ve zengin Rachel Green düğününden kaçar ve New York'taki eski arkadaşı Monica'yı bulmaya karar verir. Bundan sonra da Monica Geller, Rachel Green, Joey Tribbiani, Chandler Bing, Phoebe Buffay ve Ross Geller'ın günlük hayatlarındaki olayları 10 sene boyunca izliyoruz.

IMDb puanı: 9,0



4) Downton Abbey (2010-)

İngilizlerin çok sevdiği tarihi drama dizisi Downton Abbey, Lord Crawley'in köşkünün mirasçısının Titanic kazasında ölümüyle aniden Manchester'lı bir avukat olan uzaktan kuzeni Matthew'un mirasçı olmasının etrafında gelişen olayları anlatıyor.

Dizide hizmetçilerin de hayatlarına büyük kesit veriliyor ve bol bol entrika dönüyor. Benim açımdan zamanla sıkıcı bir diziye dönüştüğünden ben bıraktım, ancak ilk sezonları gerçekten harikaydı ve izlenmeye değerdi. 5. sezon finalini yapan dizi, Eylül'de son sezonuyla ekranlara gelecek.

IMDb puanı: 8,8


5) BoJack Horseman (2014-)
17 Temmuz'da 2. sezonu yayınlanan Netflix çıkışlı dizide eskiden çok ünlü bir dizide oynamış ancak sonradan ününü kaybetmiş bir at-adam olan BoJack'in ününü tekrar kazanma çalışmaları yer alıyor. Seslendirme ekibinde Aaron Paul var, ayrıca 2. sezonda da Lisa Kudrow katılmış. Ben 2. sezonu henüz izleme imkanı bulamadım, 1. sezon çok harika değildi. Ortalamanın üstündeydi sadece, ama bazen çok iyi ince mizah yapan bir animasyon dizisi. Sırf onlar için izlenebilir gibi. Henüz adını Türkiye'de çok duyuramadı, bu yüzden çeviriyle izleyenler bulabilir mi pek bir fikrim yok. Geçtiğimiz günlerde Dizilab'e bu konuda bir mail gönderdim. Belki ileride görürüz. 

IMDb puanı: 8,3



6) Pretty Little Liars (2010-)
5 kişilik bir arkadaş grubunda grubun lideri ve Rosewood'un Queen Bee'si Alison DiLaurentis, bir akşamki pijama partilerinde kaybolur ve bulunamaz. Bir sonraki yıl, cesedi eskiden yaşadığı evin arka bahçesinde işçiler tarafından bulunur. Geride kalan arkadaşları Aria Montgomery, Spencer Hastings, Emily Fields ve Hanna Marin de sadece Alison'ın bildiği eski sırları ve şu anki hayatlarındaki sırları ile "A" takma adlı gizli birinden sürekli mesajlar almaya başlarlar. Alison'ın kayboluşundan sonra dağılan kızları bu mesajlar tekrar bir araya getirir.

Gençlik dizileri arasından konusuyla sıyrılan PLL, 11 Ağustos'ta da Game Over Charles'ıyla umarım pek çok soruya cevap vererek 6. sezon yaz finaline giriyor. Sıkıcı geçen bir yaz tatilindeyseniz kesinlikle ilginizi çekebilecek bir dizi.

IMDb puanı: 7,9

Sanırım benden bu kadar. Altıdan daha fazla dizi önermeyi düşünüyordum ancak sonradan vazgeçtim. Umarım fikir vermişimdir ve ilginizi çeker.

5 yorum:

  1. Downton Abbey'den birkaç bölüm sonra sıkılmıştım, Better Call Saul'u duymamıştım Breaking Bad'i severek izlememe rağmen. House of Cards'i de merak ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Downton Abbey zamanla bende de öyle bir etki yarattı, açıkçası 3. sezondan itibaren izlemeyi de bıraktım. Ancak Better Call Saul ve House of Cards'ın ikisini de kesinlikle öneririm; zaten Better Call Saul şu an için on bölüm, hemen yetişebilirsiniz.

      Sil
    2. *küçük bir düzeltme: Şimdi fark ettim; 3. sezondan itibaren demişim ne alakaysa. 5. sezonu hiç izlemedim yavaşça etkisini yitirdiğinden :)

      Sil
  2. Friends mükemmel bir dizi. Henüz izlemeyenler varsa mutlaka izlemeliler. Bana kahkaha attıran ender dizilerden biridir.

    Downton Abbey ismini sık sık duyuyorum. Programıma uyduğu anda izlemek istiyorum. İngiliz dönem dizileri favorimdir. Niyeyse daha bir bölüm bile izlemeden bu diziyi seveceğimi düşünüyorum. Umarım yanılmam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Friends izleyicisine içten bir komedi sunuyordu benim açımdan, bu yüzden bu kadar çok seviyorum ben de.

      Downton Abbey'i izleyebilirsiniz, o zamanları çok güzel sunuyor bizlere. Ben izlemekten çok keyif almıştım ancak zamanla tadını yitirdi bende, yine de hala deli gibi seven ve izleyen tanıyorum :)

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)