Addams Ailesi | BCP - vulnicure

22 Şubat 2023 Çarşamba

Addams Ailesi | BCP



Önceki yazımda Blogları Canlandırma Projesi'nin 2022 yılı temalarındaki eksiklerimi tamamlayacağımı söylemiştim. Geç de olsa eksik olduğum 3 ayın temasına uygun örnekleri seçtim, başlıyorum. 

Projede 2022 yılının ekim ayının teması "zombi ve gotik" idi. Bu temanın ikinci kısmının bir örneği yılın son aylarında büyük küçük herkesin radarına girdi, sadece 3 haftada Netflix'in en çok izlenen 2. İngilizce dizisi olmayı başardı. Wednesday'den bahsediyorum tabii ki. Ben bu diziyi bloguma taşımak için çok ama çok geç kaldım, biliyorum, ama hazır böyle bir tema ayağıma gelmişken daha iyisini mi bulacağım? :)

Wednesday, adını meşhur Addams Ailesi'nin kızından alıyor. Baş karakterimiz Wednesday, yaşadığı bir olay sonrasında normal insanların olduğu okulundan atılıyor ve dışlanmışların gittiği Nevermore Akademisi adlı özel bir okula gönderiliyor. Ancak Wednesday'in soğuk ve duygusuz yapısı onu dışlanmış ve canavarımsı tiplerle dolu olan okulunda bile uyumsuz birine çeviriyor. Okuluyla başı beladan eksik olmayan Wednesday bir yandan gizemli bir cinayeti çözmeye çalışıyor.

Tim Burton'ın yapımcıları arasında bulunduğu Wednesday, tam da onun stiline uygun gotik bir tonda ilerliyor. Bölümler hem keyifli, hem de tahmin edilir yapılarına rağmen güzel yedirilen gizem unsurlarıyla kendini izletiyor. Wednesday haricindeki Addams ailesi üyeleri arka planda kalsalar da dizide tanıştığımız karakterler ilgi çekiyor, oyuncuların hepsi rolleriyle bütünleşen performanslar sergiliyor. Birkaç jenerasyonu birden yakalamayı başaran bu kaliteli dizi bana kalırsa Netflix'in popüler işleri arasında en iyilerden olarak hatırlarımızda uzun yıllar kalacak.


Diziyi izledikten sonra bu aileyi daha çok tanımak istedim ve hemen farklı yapımlarını araştırmaya başladım. Uzun zamandır izleme listemde olmasına rağmen 1991 yapımı The Addams Family filmini izlememiştim. Hatta Wednesday'i izleyene kadar 1938'de başlayan ve çeşitli uyarlamalarla sürekli ilgi gören bu kurgu ailenin ününden hiç haberim yoktu. Nasıl kaçırmışım inanın hiç bilmiyorum ama Wednesday dizisi beni bu aileyle ve dolayısıyla 90'lardaki film uyarlamalarıyla tanıştırdığı için minnettarım çünkü The Addams Family ve devam filmi Addams Family Values, benim izlediklerim arasında türünün en eğlenceli işlerindendi. 30 yıllık filmler oldukları için görsel efektler anlamında Wednesday kadar iyi olmadıklarını söylemeye gerek yok ama her iki film de hikayeleri ve işleniş biçimleriyle o kadar iyi ki, bu kıyaslamayı yapmaya ihtiyaç duymuyorsunuz.

Wednesday dizisi adını aldığı karaktere odaklanıyordu, bu iki film isimlerinden de anlaşılacağı gibi tüm aileyi anlatıyor. Aile içi dinamikleri, karakterlerin motivasyonlarını çok daha iyi anlıyorsunuz. Eğer Wednesday'i sevdiyseniz bu iki filmi kaçırmayın derim.

Küçük bir detay: Bu iki filmde Wednesday'e hayat veren Christina Ricci, geçen yıl yayınlanan dizide Wednesday'in öğretmeni karakterini canlandırıyor.

19 yorum:

  1. Wednesday'i ben de severek izleyenlerdenim. Yazında geçen iki filmi de izlemek üzere not ediyorum. Yazının sonundaki küçük detay çok tatlı! Eline sağlık, yine harika bir yazı yazmışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiim! :) Umarım filmleri de en az dizi kadar severek izlersin.

      Sil
  2. Ricci detayı çok hoş, Tim Burton'ın imzasıyla çok güzel, eğlenceli bir dizi olmuş. İkinci sezon gelse bir an önce keşk3 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke ama daha çekimlere vakit varmış :(

      Sil
  3. Dans sahnesini her yerde görmüştüm ama türü ilgimi çekmiyor ne yazık ki. Sevenler için ilgi çekici olabilir. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dans sahnesi bir dönem hepimizin radarına girmiş sanırım :) Çok teşekkür ederim.

      Sil
  4. Geçen senenin sonlarına doğru izlemiştim filmlerini ve diziyi. Filmlerini yazımdı öncedn ama Wednesday'i ben de bugün yazdım şansa bakın. İncelemenize katılıyorum. Bana sadece biraz çocuklara daha çok hitap ediyor gibi geldi, yani bunu dememin nedeni Addams Ailesi filmlerini izlediğimde ya da bu tarz bilindik dizi/filmleri düşündüğümüzde (Stranger Things ya da Harry Potter) o şekilde hissetirmedi, her yaşa uygun olduklarını düşündüm. İçindeki çocuklarda korku uyandırabilecek ögelerden dolayı (canavarlar vs) 18 yaş üstüyle sınırlandırılmış dizi anladığım kadarıyla fakat dediğim gibi bana çocuklara daha çok hitap ediyor gibi geldi. Bunun dışında yine de çok eğlenerek izlediğim ve izlemeye değer olduğunu düşündüğüm bir dizi.
    Teşekkürler tanıtımınız için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa, çok güzel denk gelmiş. Yazıyı okuyacağım hemen :) Çocuklara hitap ettiğine katılıyorum ama bence onlarla sınırlı kalmıyor, daha çok ailecek izlemeye uygun gibi geldi bana. Popülerliğinin sebebi de yaş sınırını düşük tutmasıyla alakalı olabilir tabii :) Ben teşekkür ederim bu güzel ve detaylı yorumunuz için.

      Sil
  5. Netflix'teki yarım kaldı benim ya, bir zaman gelip bitirmeye çalışabilirim fakat bazen hakikaten izleme konusu sıkıntıya düşüyor bende :( Keyifli seyirler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederiim. Ben de yarım kalınca zar zor devam ettirenlerdenim, o yüzden çok iyi anlıyorum :D

      Sil
  6. Evet, çok hoş bir detay bence de :) Dizi sahiden çok keyifliydi, tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  7. Küçük değil baya büyük bir detaymış :)

    YanıtlaSil
  8. Tim Burton'ın bu işe soyunduğu zamanlardan beri filmi takip ettim ama izlemek ancak birkaç ay önce nasip oldu. Tüm sezonu bir anda izlemek ayrıca keyif verdi çünkü yeni bölümü beklemek azap olacaktı. Kesinlikle çok tatlı bir yapım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buna katılıyorum, bazı işler arka arkaya izleyince iyi geliyor insana. Netflix zaten bu formatı tutturdu iyice :D

      Sil
  9. addams family de wednesday da ricci de ortaga da hepsi hoş :) çevremizde tuhaf aileler görürsek onlara addams family demeli hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy öyle tipler olsa ne eğlenirdik yaa. Enid gibi Wednesday'in yakasına yapışırdım ben.

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)