Blogger Mimi - vulnicure

14 Şubat 2022 Pazartesi

Blogger Mimi


 Blog dünyasına tekrar ısınmaya çalışırken gelen yorumlar sayesinde buradaki eski dostlarıma kendimi hatırlatmadığımı, yenilerine de tanıtmadığımı fark ettim. Aklıma ilk gelen şey bir mim/challenge etkinliği bulmak oldu çünkü benim için diğer blog yazarlarını tanıma konusunda en etkili yöntemlerden biri hep bunlar olmuştu.

 Aslında bu mimlerin usulü başkalarının sizi davet etmesidir ancak şimdilik benim için bu durum pek söz konusu değildi, ben de internette biraz dolandım ve karşıma sevgili İnciden Notlar'ın 2019'dan kalma bu mimi çıktı. Bunca zaman sonra kendi kendime atlayarak yanıtlamamın bir sorun yaratmayacağını umarak bu keyifli soruları yanıtlamak istedim.


1) Blog dünyasına nasıl adım attın? Hadi anlat bize.

2008-2009'da benim neslim o dönemin Miley Cyrus, Selena Gomez, Lady Gaga gibi ünlülerini konuşacak ve yaşıtlarıyla sohbet edecek bir platform arıyorken Blogcu imdadımıza yetişmişti. İlk defa o zaman kendime ait bir blog kurdum ancak o dönemde oradaki bloglar buradaki versiyonundan ziyade sosyal medya platformu gibiydi. Ünlülerin fotoğraflarına düzenlemeler yapıyor, magazin gündemini değerlendiriyorduk ve muhabbet ediyorduk. Bence orası blog kişiselleştirmesi açısından çok özgür bir platformdu ve daha yaşı iki basamaklı sayılara bile çıkamamış çocuklar için yaratıcılığa teşvik ediciydi. O dönemden blog arkadaşlarımın birçoğunun şimdilerde grafik tasarımcılık gibi sektörlerde olduğunu tahmin ediyorum.

Tüm güzel şeyler gibi Blogcu da bitti, blog tasarımı konusunda çok kısıtlayıcı bir sisteme geçti ve kullanıcı kitlesini çok kısa sürede toplu protestoyla kaybetti. Bizler de Blogspot'a geçtik. Bu hangi yıllarda olmuştu şu an hatırlayamıyorum ancak aynı ortam Blogspot'ta hiçbir zaman tekrardan kurulamadı diyebilirim. Yine de benim 2012-2013 gibi buranın kitap ve dizi bloglarını keşfetmeme vesile oldu. Ben de 2013 yılında Kitap Kuşu adıyla burada kendime ait bir kitap blogu, yani burayı açtım. Zamanla yazılarımın konu skalası genişledi, blogum kitap blogundan çok kişisel blog kategorisine kaydı. Ancak bir şekilde buradan uzaklaştım ve yazmayı bıraktım. Şimdi yıllar sonra bambaşka bir blog ismiyle döndüm. Dilerim bu sefer geçen seferki gibi son bulmaz :)


2) Blogunu kısaca tanıt desem neler söylemek istersin?

Aslında yukarıda kısaca bahsettim, kişisel blog burayı en iyi şekilde tanımlıyor. Hayatıma dokunan her şey burayı bir şekilde besliyor. Ancak konu olarak en çok izlediklerim ve herhangi bir konuda anlık düşüncelerim üzerine yazmayı sevdiğimi, bu sebeple en büyük yeri onların kaplayacağını tahmin ediyorum.


3) Yazarken olmazsa olmazların nelerdir?

Arkada çalan bir şeyler olmazsa yazmak içimden gelmiyor sanırım. Kalabalık bir ailede büyüdüğüm için benim odaklanma sürecim sessizlik üzerine değil, evdeki konuşma seslerini bastırmak üzerine oldu. Bu da alışkanlık oldu artık, odak gerektiren her türlü işimde elim direkt Spotify'a gidiyor.


4) Ne sıklıkta yayın giriyorsun?

Buna net bir cevap vermek benim için çok erken, o yüzden hedefimi yazmak istiyorum. Haftada 2-3 yazı yazmayı umuyorum.


5) Değiştirebilme imkanın olsaydı Blogger'da neyi değiştirirdin?

Teknik meselelere hakim olmadığım için derdimi düzgün anlatabilecek miyim bilemiyorum ama Wordpress gibi daha kolay bir arayüzü olmasını sağlardım. Temalar ve kodlar bu konularda bilgili insanlar için kolay olabilir ancak ben bunları burada pek de kullanıcı dostu bulmuyorum. Blogspot'un değişen arayüzü modern görünümüne rağmen bana çok daha kafa karıştırıcı geliyor. Özellikle yeni yazıların yazıldığı kısım tüm pratikliğini kaybetmiş gibi.


6) Yazıların içinde en fayda sağlayan ya da yazıların nelerdir?

Dünyaya herhangi bir faydaları olduğunu düşünmüyorum ancak bana faydası oluyor. Burada yazdığım herhangi bir konu hakkında belli bir zaman diliminde düşündüğüm, hissettiğim şeylere kısa bir arama sonucunda hemen ulaşabiliyorum. Blogda yazmadığım süreçte dahi sıkça kullandım bunu.


7) Senin sevdiğin blog türleri hangileri?

Kendi hayatından ya da hayatına etki etmiş şeylerden bahseden her blogu seviyorum. Bu kişisel blog da olur, dizi-film blogu da olur, kitap blogu da. Yazarların farklı ilgi alanlarını veya direkt profesyonel alanları hakkında paylaşımlarını okumak bana keyif veriyor. Kişisel bloglarda ayrıca günlük tarzında yazılar oluyor, böylece hepsi birleşmiş oluyor. Bu yüzden favorim onlar.


8) Blogunla ilgili içine sinmeyen ya da değiştirmek istediğin bir şeyler var mı?

Temamı değiştirmeyi çok istiyorum, özellikle de kapak resmini ancak ayarlayamıyorum bir türlü. Kendi yaptığım bir resmi koymak istiyorum ancak boyut ayarlamalarını tutturamıyorum. Resimsiz olunca da hoşuma gitmiyor. Kaldı öyle, umarım bir yolunu bulurum bu mevzunun. :) Bunun dışında sağ paneli de ayarlamayı planlıyorum ancak onun için biraz boş zaman gerekiyor, o zaman dilimini bulunca yapacağım bunu.


9) Blogunla ilgili hedefin nedir?

Düzenli yazmak en büyük hedefim. Burada kalmak ve bunu eskiden olduğu gibi düzenli ve keyif alarak, gerçek hayatta tanıdığım insanların ne düşüneceği korkusunu yaşamadan yapabilmek istiyorum.


Bu mim kaç kişi tarafından yapıldı bilmiyorum ancak eğer cevaplamak isteyenler olursa kendilerini mimlenmiş saysınlar :)

13 yorum:

  1. Eski dostlarınıza kendinizi hatırlatmanız kadar benim gibi yeni okuyucularınıza da kendiniz hakkında bilgiler vermiş olmanız çok iyi olmuş. Blog hedefimizin aynı olduğunu da söylemek isterim. Tekrardan hoş geldiniz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız, yazıda ufak bir düzenleme yapmam gerekiyor sanırım :) Hoş buldum, siz de buraya hoş geldiniz o halde. Dilerim her ikimiz de hedeflerimize ulaşırız :)

      Sil
  2. Hoşgeldiniz, kendinizi iyi anlatmışsınız. İnsanların uzun süre ortadan kaybolması can sıkıcı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum, çok teşekkür ederim :) Biraz öyle, haklısınız.

      Sil
  3. Hedefini gerçekleştirmeni diliyorum :)

    YanıtlaSil
  4. kitap kuşu, evet, az çok hatırlıyorum, aslında, header ından tanıdım, sanırım, o zaman da aynıydı, de mi, bu mimi hatırlıyorum, ivit, yapmıştık, inciden notlar da eskiden çok aktifti, şimdilerde değil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatırlamanıza çok sevindim, ben de sizi hatırlıyorum :) Evet headerım aynıydı, 2016-17'den beri bu duruyor olsa gerek.

      İnciden Notlar'ın aktif olmamasına üzüldüm, eskiden okuduğum bir sürü blog uçmuş zaten. Dilerim o da döner buralara

      Sil
  5. Blogcu dönemlerini ben de hatırlıyorum.. Zaman sandığımızdan da hızlı akıyor. Yazarken arkada çalan müzik eşliğinde ritim bulman kıskandırıcı doğrusu, kesinlikle yapamayacağım bir eylem gibi duruyor. Odaklanma, motivasyon formüllerine vakıf olabilirim bu açıdan. Umarım keyifle yazmaya devam edersin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogcu'nun eski günlerinden birini görmek ne güzel, tarih olmuş orası artık.

      Arkada bir şeylerin çalması özelliğim kıskandırıcı mı bilemiyorum çünkü sessizlik batıyor bazen, iyi mi kötü mü hiç bilemiyorum inanın. Güzel yorumunuz ve iyi dileğiniz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  6. Deep ten buldum sizi tekrar hoşgeldiniz aramıza ben de beklerim sayfama isterseniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş buldum, siz de hoş geldiniz :) Mutlaka uğrayacağıım.

      Sil
  7. Hoş buldum :) Oh, yalnız değilmişim, inanın rahatladım :D Ben de eskiden kurcalayarak bir şeyler yapıyordum ama şimdi Blogspot'un da değişiklikleri sonrası epey bocaladım. Boomer mı oluyorum ne :(

    Ben de sizin blogunuz için aynısını düşünüyorum, zaten burada yokken de sık sık takip ettim Instagram aracılığıyla. Dilerim karşılıklı olur bu durum, çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için:)

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)