House of Gucci (2021) | Film Yorumu - vulnicure

17 Şubat 2022 Perşembe

House of Gucci (2021) | Film Yorumu


Yönetmen: Ridley Scott
Senaryo: Becky Johnston, Roberto Bentivegna
Oyuncular: Lady Gaga, Adam Driver, Jared Leto, Jeremy Irons, Al Pacino, Salma Hayek, Jack Huston, Camille Cottin, Reeve Carney, Mădălina Diana Ghena, Youssef Kerkour
Süresi: 158 dakika
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri


Bu yazımda 2022 Oscar Ödüllerine aday filmleri izlemeye başladığımı söylemiştim. İronik bir şekilde ilk durağım tek adaylığı En İyi Makyaj ve Saç Tasarımı olan House of Gucci oldu. Filmin hikayesi bilindiği ve ilgi çektiği için, yönetmeni de Ridley Scott gibi büyük bir isim olduğu için film daha vizyona girmeden tören için umut vaat ediyordu. Ancak adaylıklar konusunda çıkan sonuç malum, film de genel izleyici kitlesinin beğenisini pek kazanamadı. Hal böyle olunca vizyon döneminde filmin uzun süresini de göz önünde bulundurarak izlemeyi bir süre askıya almıştım. Ancak açıklanan adaylıklar sonrası internet Lady Gaga'nın hakkının yendiğini konuşmaya başlayınca daha fazla ertelemek istemedim ve geçtiğimiz günlerde filmi izledim. 

House of Gucci, meşhur markanın bir dönem başında olan Maurizio Gucci ve eşi Patrizia Reggiani'nin tanışma hikayesiyle başlıyor. Kısa sürede aşık olan çiftin moda devi markanın başına geçmeden önceki sade yaşantıları ve sonrasında Gucci ailesiyle girdikleri güç savaşlarının çifti getirdiği nokta konu alınıyor. Film gerçek bir hikayeden uyarlandığı için spoiler sayılır mı bilemiyorum, yazının devamını bunu göz önünde bulundurarak okuyabilirsiniz.

Filmin kendini izletme potansiyeli çok yüksek bir hikayesi var, ya da en azından vardı. Zamanında manşetlerde büyük yer etmiş bir cinayete uzanan olaylar zincirini Gucci ve dönem estetiğiyle birleştirince ortaya seyir zevki çıkmaması çok zor. Ancak bu film 1. kategoride sınıfta kalıyor ve sadece Gucci kıyafetler ve İtalya sokaklarıyla filmin götürülemeyeceğini çok net bir şekilde gösteriyor. 2 buçuk saatlik sürede bir sürü olay oluyor ancak bizler asıl önemli noktalar konusunda boşlukta bırakılıyoruz, böyle olunca da o 2 buçuk saat durağan hissettiriyor ve eziyete dönüşüyor. Karakter gelişimleri karakterlerin kırılma noktaları konusunda tamamen sınıfta kalıyor. Ayrıca filmin çok ciddi bir tonlama sıkıntısı var ki filme dair en büyük eleştirilerden biri her bir oyuncunun farklı filmde gibi hissettirmesiydi zaten. Al Pacino gerçek olaylardan uyarlanan bir dönem filminin doğallığını yansıtırken Jared Leto parodi filmden çıkmış gibi duruyor, Lady Gaga daha oyunculuk kariyerinin başında Oscar yemi bir filmde olmasından mütevellit olsa gerek kendini çok ciddiye alan ve seyirciyi yoran bir oyunculukla arz-ı endam ediyor. Bence filme en uyum sağlayan başroller Adam Driver ve Al Pacino'ydu ancak bu ikili bile filmi ancak bir yere kadar idare ettiriyor.


Lady Gaga, benim kuşağım, özellikle de bu kuşağın queer bireyleri için çok büyük bir isim. LGBTQ+ görünürlüğüne verdiği destekle ve müziğiyle dokunduğu milyonlarca genç onunla beraber büyüdü. Kendisine hiçbir ilgi duymayan kişiler bile bunu kesinlikle yadsımayacaktır. Oyunculuk kariyeri onun çok daha geniş bir kitleye sahip olmasını sağladığı için buna hiçbir itirazım yok, olamaz da, ancak bu filmin daha promosyon döneminde kendisinin metot oyunculuğu üzerine söylediği şeyler pek çok kişinin filme karşı mesafeli olmasına sebep oldu. Röportajlarını yansıtan oyunculuğu, beni bir izleyici olarak çok yordu. Hatta bazı sahnelerde ciddi olmam gerekirken güldürdü. Yukarıda da dediğim gibi, diğer oyuncuların farklı tonlarda oynayışı ve Gaga ile kimsenin çakışmaması bunu benim için iyice içinden çıkılmaz hale getirdi. Bu film sadece Gaga'nın hayat verdiği Patrizia'nın filmi olmamalıydı, adının hakkını vererek Gucci ailesinin filmi olmalıydı diye düşünüyorum. Oscar adayı olmak için illa en üst perdeden oynamaya gerek yok, daha sade ama gerçekçi bir şekilde oynayarak aday olan onlarca isim gördük bunca yıl. Dilerim Lady Gaga oyunculuk konusunda sıradaki hamlelerinde bu filmdeki hatalarına düşmez.

Benim için 2021'in en büyük hayal kırıklığı ne yazık ki bu film oldu. Ancak senaryo ve oyunculuk konusundaki tüm sıkıntılarına rağmen moda ve İtalyan kültürüne biraz da olsa ilgi duyuyorsanız görsel açıdan filmden keyif alacağınız kesin. 

13 yorum:

  1. Film arayışında olup yazıya girerken umutluydum, ama filmle ilgili geri bildirimin pek hoş gözükmüyor. Ne izleyeceğim!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlediniz mi bilmiyorum ama sizin Drive My Car yorumunuzu okumayı çok isterim, ona bakabilirsiniz aslında :)

      Sil
  2. Ah güzel, filmi bu gece izleyeceğim. Film "Men Without Women" adlı kısa öykünün uyarlamasıymış. Gerçi bunu biliyorsunuzdur, ahkam kesmeme gerek yok :D Filmi izleyeyim, ya post atarım veya size ulaşırım duruma göre..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ancak ben öyküyü de öykünün yer aldığı o kitabı da okuyamadım, baskısı tükenmiş maalesef. Vanya Dayı oyunuyla da epey iç içe bir film. Umarım seversiniz :)

      Sil
  3. Bu filmi ben de merak ediyorum uzun süredir ama sonlara bıraktım izlemeyi. Yazdıklarını okuyunca umudumu kestim filmden ama izleyeceğim yine de. Oscar sezonuna yetişir mi bilmiyorum ama bir yere sıkıştırırım ümidindeyim.
    Lady Gaga iyi bir çıkış yapmıştı aslında ama kendini geliştirmeyi beceremedi sanırım :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yetişmese de olur, zaten tek adaylığı var, bitiremediyseniz hiç zorlamayın kendinizi bence :D

      Evet, A Star is Born çok önemli bir basamaktı kariyerinde. Ama aktörlük kariyerine devam edecek gibi duruyor, ileride geliştiği günleri de görürüz umarım :)

      Sil
  4. Lady Gaga'yı sevdim ben bu filmde. Oscar alırmıydı orası muallak tabi ki. Sanki bu yılki filmler genel olarak çok göz doldurmuyor. Amatör bir izleyiciyim ama ben seyrettiklerimde genel olarak çok çok güzel dediğim çıkmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek çok kişi bunu söylüyor ama ben bu filmle sezonu açınca diğerlerini daha kolay sever oldum sanırım. :) Dilerim izleyecekleriniz bu döngüyü bozar o halde.

      Sil
  5. yönetmen oyuncular konu hoş, kötü olsa da izlerim valla :)

    YanıtlaSil
  6. Sırf Al Pacino var diye izleyeceğim. Moda dünyasını anlatan, gösterime girmeden önce fotoğraflarıyla bile heyecan yaratan bir filmin kostüm dalında aday olmaması inanılmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al Pacino filmin en heyecanlı detaylarındandı bence. Kategoride aday diğer filmlerin genelini izlemediğim için çok bilgim yok ama bence kendileri de şaşırmıştır aday olamadıklarına :(

      Sil
  7. Ben de epey keyif alıyorum, bu yıl çok hareketli zaten etkinlik :) Umarım sen de ucundan kıyısından katılırsın bir şekilde. Güzel yorumun için çok teşekkür ederiim

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)