Oscar 2022 Filmleri Maratonu #1 - vulnicure

16 Şubat 2022 Çarşamba

Oscar 2022 Filmleri Maratonu #1

Oscar sezonu açıldı. Aday filmleri her yıl tamamen izlemesem de takip etmeyi seviyorum bu dönemi. Beklenmeyen ödüllendirmeler, hakkı yenenler, yaşanan aksaklıklar... Hiçbir filmi izlemediğimde bile bir şekilde içine çekiyor bu tören beni. 

 Sektörde 2020'nin yaşattığı duraklama sonrası 2021 dolu dolu geçen bir yıl oldu, sinemalar ve elbette streaming servisleri canlandı. Ben de pek çok kişi gibi 27 Mart'a kadar bu keyifli sezonun aday filmlerinden izleyebildiğimi izleme kararı aldım. Geçenlerde sevgili Şule Uzundere'nin blogunda, Oytun'la Hayat blogunun düzenlendiği "2022 Oscar Filmlerini İzlemeye Var Mısınız?" etkinliğini görünce zaten ben de izleyeceğim için hemen katılmak istedim. 

Ben asıl olarak ana kategorileri izlemeyi planlıyorum ancak zaten o kategorilerde aday olan filmler teknik kategorilerin de çoğunluğunu kapsıyor. Şu zamana kadar izlediğim filmlerin altını çizdim, geri kalanlarını yavaş yavaş izleyip blogumda paylaşmaya çalışacağım. Hepsini tek tek yorumlayabileceğimi zannetmiyorum ancak görüşlerimi toplu yazılarda kısaca belirmeyi planlıyorum.


En İyi Film:

- The Power of the Dog

- West Side Story

- Belfast

- Dune

- Licorice Pizza

- King Richard

- CODA

- Don't Look Up

- Drive My Car

- Nightmare Alley


En İyi Yönetmen:

- Jane Campion (The Power of the Dog)

- Paul Thomas Anderson (Licorice Pizza)

- Steven Spielberg (West Side Story)

- Kenneth Branagh (Belfast)

- Ryusuke Hamaguchi (Drive My Car)


En İyi Kadın Oyuncu:

- Olivia Colman (The Lost Daughter)

- Nicole Kidman (Being the Ricardos)

- Jessica Chastain (The Eyes of Tammy Faye)

- Kristen Stewart (Spencer)

- Penelope Cruz (Parallel Mothers)


En İyi Erkek Oyuncu:

- Will Smith (King Richard)

- Benedict Cumberbatch (The Power of the Dog)

- Andrew Garfield (Tick, Tick... Boom!)

- Denzel Washington (The Tragedy of Macbeth)

- Javier Bardem (Being the Ricardos)


En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu:

- Ariana DeBose (West Side Story)

- Kirsten Dunst (The Power of the Dog)

- Aunjanue Ellis (King Richard)

- Judi Dench (Belfast)

- Jessie Buckley (The Lost Daughter)


En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu:

- Kodi Smit-McPhee (The Power of the Dog)

- Ciarán Hinds (Belfast)

- Troy Kotsur (CODA)

- Jesse Plemons (The Power of the Dog)

- J.K. Simmons (Being the Ricardos)


En İyi Özgün Senaryo:

- Paul Thomas Anderson (Licorice Pizza)

- Kenneth Branagh (Belfast)

- Zach Baylin (King Richard)

- Adam McKay, David Sirota (Don't Look Up)

- Joachim Trier, Eskil Vogt (The Worst Person in the World)


En İyi Uyarlama Senaryo:

- Jane Campion (The Power of the Dog)

- Maggie Gyllenhaal (The Lost Daughter)

- Sian Heder (CODA)

- Jon Spaihts, Denis Villeneuve, Eric Roth (Dune)

- Ryusuke Hamaguchi, Takamasa Oe (Drive My Car)


En İyi Sinematografi:

- Ari Wegner (The Power of the Dog)

- Greig Fraser (Dune)

- Bruno Delbonnel (The Tragedy of Macbeth)

- Janusz Kamiński (West Side Story)

- Dan Laustsen (Nightmare Alley)


En İyi Animasyon:

- Luca

- The Mitchells vs. the Machines

- Flee

- Encanto

- Raya and the Last Dragon


En İyi Film Kurgusu:

- Don't Look Up

- Dune

- King Richard

- The Power of the Dog

- Tick, Tick... Boom!


En İyi Prodüksiyon Tasarımı:

- Nightmare Alley

- Dune

- The Power of the Dog

- The Tragedy of Macbeth

- West Side Story


Yukarıdaki kategorilerdeki tüm filmleri izleyeceğim. 


Teknik kategorilerde bilgi sahibi olmadığım için fikir belirtmemin de çok önemi olduğunu sanmıyorum ancak sonuçta amaç eğlenmek :) O sebeple o kategorilerdeki tüm filmleri izlemeyeceğim. Aşağıdaki kategorilerde izlemeyi planlamadığım filmlerin üstünü çizdim, izlediklerimin ise yine altı çizili.

En İyi Kostüm Tasarımı:

- Cruella

- Cyrano

- Dune

- Nightmare Alley

- West Side Story


En İyi Makyaj ve Saç Tasarımı:

- Cruella

- Coming 2 America

- Dune

- The Eyes of Tammy Faye

- House of Gucci


En İyi Görsel Efekt:

- Dune

- Free Guy

- Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

- Spider-Man: No Way Home

- No Time to Die


En İyi Ses:

- Dune

- Belfast

- No Time to Die

- The Power of the Dog

- West Side Story


En İyi Özgün Müzik:

- Jonny Greenwood (The Power of the Dog)

- Nicholas Britell (Don't Look Up)

- Germaine Franco (Encanto)

- Alberto Iglesias (Parallel Mothers)

- Hans Zimmer (Dune)


En İyi Özgün Şarkı:

- Van Morrison - Down to Joy (Belfast)

- Lin-Manuel Miranda - Dos Oruguitas (Encanto)

- Diane Warren - Somehow You Do (Four Good Days)

- Beyoncé, Dixson - Be Alive (King Richard)

- Billie Eilish, Finneas O'Connell - No Time to Die (No Time to Die)


İzleyeceğim 14 film var, umarım 27 Mart'a kadar hepsini izleme fırsatı bulabilirim. Filmlerin bazıları vizyonda ancak çok fazla salonda yayınlanmıyorlar ve ne yazık ki bilet fiyatları haftada birkaç kez sinemaya gitmeye uygun değil. O yüzden önceliğimi Netflix gibi streaming servislerinde ve malum sitelerde olan filmlere verdim. Yıllar içerisinde sinemanın bir lükse dönüşmesine tanık olmak kendi çapımda sinemasever biri olarak beni çok üzüyor ancak neyse, bu muhabbeti başka zamanlara saklayalım.

Etkinliğe katılmak isteyenleri Oytun'la Hayat blogunun ilgili yazısına bekliyorum. Keyifli bir Oscar maratonu olsun! 

6 yorum:

  1. en iyi film yönetmen erkek kadın oyuncu kategorilerini her yıl izliyorum, izlerim yine, yazarım ben de :) geçen yıllarda oskar kazancak filmi bilmiştim, bakalım bu yıl hayırlısı. şimdilik sadece dont look up izledim, çok çok kötü filmdi :), lost daughter daki kadın iyi oynamış, tic toc boom daki spiderman andrew da :) üç tane izlemişim, izlicem hepsini, yazarım ben de, sevindim katılmana oleeey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay heyecanla bekliyorum yazılarınızı. Don't Look Up gerçekten kötüydü, en büyük kategoriye nasıl aday oldu hala şaşkınlık içerisindeyim. Andrew'u ben de beğendim ancak Lost Daughter'ı daha izleme şansım olmadı.

      Sil
  2. Bir sinemaseverin sinema bilet fiyatını düşünmesi kadar acı bir olay yok maalesef. Bizi ne hallere sokuyorlar :/

    Etkinliğe katılmana çok mutlu oldum. Baya bir filmi de izlemişsin gördüğüm kadarıyla. Ben de yavaş yavaş bloga yorumlamaya başladım filmleri. Bakalım bizi 27 Martta nasıl bir sonuç bekliyor olacak.
    Çokça sevgiler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen katılıyorum. Uzun süredir yaptığım bir bilet koleksiyonum var, onun içinde bir zamanlar 9 TL'ye aldığım öğrenci biletlerini görmek beni yıkıyor resmen :(

      Adaylıklar açıklanınca yetişmez diye haftada 3-4 tane izlemeye çalışınca birden sayı arttı cidden :D Sizin ilk yorumunuzu okudum, diğerlerini de heyecanla bekliyorum. Ödüller nasıl olur bilemiyorum ama blog dünyası için şimdiden keyifli bir süreç başladı gibi :) Sevgiler ♥

      Sil
  3. Hepsini tek tek yorumlamaya gerek yok bence. Bazı filmler için birkaç cümle yeterli olacaktır.

    Benim izlemek istediğim 16 film var. Hepsini izlemem zor gibi görünüyor ama belli olmaz. Bakalım.

    Sen de katıldığın için çok sevindim. Verimli bir etkinlik olur umarım. Keyifli seyirler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ben de aynısını düşündüm. Arka arkaya çok film izleyince bazılarının arada kaynadığı oluyor, o yüzden kendime hatırlatacak birkaç cümle olsun istiyorum yine de :)

      Bazı filmlerin süreleri uzun, o yüzden zor olabilir ama genelini izlemeye vakit kalır bence :) Umarım hepimiz için hem verimli, hem de keyifli geçer. Çok teşekkürler :))

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)