Cassandra Clare - Kemikler Şehri - vulnicure

21 Şubat 2014 Cuma

Cassandra Clare - Kemikler Şehri

Orijinal Adı: City of Bones
Yazarı: Cassandra Clare
Çevirmen: Selim Yeniçeri
Sayfa Sayısı: 571
Yayınevi: Artemis Yayınları
Fiyatı: 24 TL
Seri Adı: Ölümcül Oyuncaklar Serisi (#1.Kitap)
Seri: Kemikler Şehri
Küller Şehri
Camlar Şehri
Düşmüş Melekler Şehri
Kayıp Ruhlar Şehri

ARKA KAPAK:

Vampirler, kurtadamlar, periler, gerçek aşk ve aklınızı başınızdan alacak daha birçok şey. Ölümcül oyuncaklar hafızanıza kazınacak!

On beş yaşındaki Clary Fray, New York'ta Pandemonium Kulüp'e doğru yola çıktığında bir cinayete tanıklık edeceği hiç aklına gelmezdi. 

Hele ki, bu cinayetin daha önce hiç görmediği acayip silahlara sahip tuhaf dövmeli üç genç tarafından işleneceğini hayatta düşünemezdi! Clary, polisi arayabileceğini biliyordu fakat ceset bir anda ortadan yok olunca ve canileri Clary'den başka kimse göremediği için durumu açıklamak pek kolay olmayacaktı!

Clary'nin onları görebilmesine çok şaşıran katiller kendilerini Gölge Avcıları olarak tanıtacaktı. Yani, dünyayı şeytanlardan arındırmaya ant içmiş gizli bir kabile! 

Yorum spoiler içerir.


YORUMUM:

Eveet, şükürler olsun ki sonunda vakit ayırdım ve yorumluyorum :) Uzatmadan başlayayım o halde.

Öncelikle kitap çok güzel başladı. Clary'nin gizemlere atılması, tesadüfler, her şey çok güzeldi. Clary Gölge Avcıları ile tanışana dek normal bir hayatı vardı ancak yine de okuması hoştu.

Sonra Gölge Avcılarından Jace geldi. Clary de Jace'in büyüsüne kapıldı. Jace'in Clary'yi kendi dünyalarıyla tanıştırdığı anda aşk geliyor diye düşündüm. Ee doğal olarak kardeş çıktıklarını öğrenince şok oldum.

Peki olaylara gelelim. Kitapta olaylar çok ilgi çekici. Tüm karakterler ilginç bir hikaye yaşamış ve bunlar geleceklerini de etkiliyor. Kitap güzel bir kitaptı bana kalırsa. Genç yetişkin türündeki çoğu kitaptan bir gömlek daha iyi.


KİTAPTAN ALINTILAR:

"Hiç de değil," dedi Simon, neşeli bir tavırla. "Eric yeni bir sayfa açtı, bir kız arkadaşı var. Üç aydır çıkıyorlar."
"Yani evlenmiş sayılırlar," dedi Clary.

"Aslında, benim iznim olmadıkça silahlarımın hiçbirine dokunma."
"Hmm, demek onları eBay'de satma planım suya düştü," dedi Clary.
"Onları neyde satma planın?"
Clary gülümsedi. "Büyük büyü gücüne sahip mitolojik bir yer."

"Alaycılık, hayal gücü iflas edenin son sığınağıdır," dedi Clary.
"Elimde değil. İçimdeki acıyı gizlemek için kılıç keskinliğindeki zekamı kullanıyorum işte."
"Caddeden çekilmezsen, acıların dışa da taşacak. Bir taksinin altında kalmaya mı çalışıyorsun?"

Sevmek yok etmekti ve sevilmek, yok edilecek kişi olmaktı.

"Bir ailen var," dedi. "Aile, seni seven insanlar demektir. Lightwoodlar'ın seni sevdiği gibi. Alec, Isabelle..." Sesi çatlıyordu. "Luke benim ailemden biri ve on yaşındayken babanın ölümünü izlediğin gibi, benim de onun ölümümü izlememi mi istiyorsun?"


KİTAP HAKKINDA YORUMLAR:

"Komik, karanlık ve seksi. Yılın favori macerası." -New York Times


PUANIM:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşleriniz benim için çok değerli :)