Black Swan (2010) - vulnicure

1 Haziran 2015 Pazartesi

Black Swan (2010)

Yönetmen: Darren Aronofsky
Oyuncular: Natalie Portman, Mila Kunis, Vincent Cassel, Barbara Hershey, Winona Ryder, Benjamin Millepied, Ksenia Solo
Süresi: 108 dakika
IMDb Puanı: 8,0
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri

YORUMUM:

Sınav, proje, performanslarla dolu yorucu ve berbat haftaları atlattıktan sonra nihayet blogum aklıma geldi ve hafta sonu iki günde de birer film izleyeyip yorumlayayım dedim, kitap yorumlamalarına hiç giremedim maalesef. İzlediğim filmlerden biri Black Swan oldu.

Black Swan, psikolojik bir gerilim filmi. Nina, annesinin baskısı ve mükemmeliyet tutkusu altında büyümüş, genç bir kadın olmasına rağmen hala annesine bağlı ve küçük bir kız gibi yaşamaktadır. Yer aldığı bale okulu Swan Lake eseri için yepyeni bir yıldız ile hazırlanacaktır. Yönetmen Thomas, kırılgan ve masum Beyaz Kuğu ve onun şehvetli, karanlıklarla dolu kötü ikizi Siyah Kuğu'nun ikisini de canlandırabilecek bir balerin aramaktadır. Nina, tüm masumiyetiyle ve mükemmeliyetçiliğiyle tam bir Beyaz Kuğu'dur, ancak Siyah Kuğu'nun o karanlık tarafı kendisinde yoktur, yine dansçılardan Lily ise tam olarak bu role uygundur. Ancak birtakım olaylardan sonra Thomas, Nina'da potansiyel görür ve onu seçer.
Buradan sonrasında Nina, halüsinasyonlar ve çok büyük zorluklarla dolu zamanlar geçiriyor. Yorumlayan bazı kişiler filmin Nina'nın Beyaz Kuğu'dan Siyah Kuğu'ya oluşan değişimini anlattığını söylüyor. Ben nedense bu yönde düşünmedim, bana göre Nina zaten Siyah Kuğu'ydu. Ancak içinde bulunduğu baskı onu Beyaz Kuğu olmaya zorluyordu.

Nina, Lily ile de tanışınca ve bazı olaylar yaşayınca tamamen açıldı. Dansını en iyi şekilde yapmak için elinden geleni yaptı ve Thomas'a aşık oldu.

Filmi gerçekten çok beğendim, gerilimle dolu olmasına rağmen izlemekten keyif aldığım bir film oldu. Natalie Portman, çok iyi bir oyunculuk sergiliyor ve aldığı Oscar'a değen bir performansı var. Sadece son dansa kadar olan kısımda artık bayan kısımlar oldu, bir tek buradan puan kırabilirim zaten.

Nina'nın kendisiyle verdiği savaş, konusu, olaylar hepsi çok ilgi çekiciydi. Ancak mükemmeliyetçilik baskısının nasıl bir şey olmadığını bilmeyen insanların bu filme aynı gözde bakabileceğini düşünmüyorum. Büyük ihtimalle beğenmezler de filmi.

PUANIM:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşleriniz benim için çok değerli :)