Léon: The Professional (1994) - vulnicure

22 Haziran 2015 Pazartesi

Léon: The Professional (1994)

Yönetmen: Luc Besson
Oyuncular: Jean Reno, Natalie Portman, Gary Oldman, Danny Aiello, Peter Appel, Michael Badalucco
Süresi: 110 dakika
IMDb Puanı: 8,6
Ülke: Fransa

YORUMUM:

Léon, yaşadığı bir olaydan sonra Amerika'ya gelmiştir. Amerika'ya gelince kuralcı ve profesyonel bir tetikçi olmuştur. Aynı apartmanı paylaştıkları 12 yaşındaki Mathilda'nın uyuşturucu satıcısı babası yüzünden tüm ailesi öldürülünce Léon Mathilda'ya kapısını açarak onu kurtarmıştır. Mathilda zaten babasını ve ailesini sevmemektedir, ancak gerçekten çok sevdiği erkek kardeşi de orada öldürülünce intikam almaya karar verir ve Léon'dan bir şeyler öğrenmek ister. Léon da Mathilda'nın çocuk ruhuna kapılır ve hayatında bazı değişimler başlar.
1994 yapımı bu film IMDb'nin Top 250 film listesinde 27. sırada yer alıyor, ben de son zamanlarda genel itibarla 90'larda büyük ses getirmiş bazı filmleri izliyorken evde DVD'sini buldum ve izledim.

Natalie Portman'ın karakteri olan Mathilda'nın hikayesi gerçekten etkileyici bir hikayeydi, 4 yaşındaki kardeşini öldüren o insanlardan intikam almak. Bunun için Léon'a sığınması da orada mantıklıydı, sonradan Léon'un mesleğini de öğrenince tam oldu tabii.

Filmin beni etkilemediğini söylersem yalan olur, çünkü etkiledi. Bazı sahneleri gerçekten bana sıradaki hamleyi düşündürdü ve heyecanlandırdı. Film aksiyon severleri de tatmin edecek türde. O zamanlar çocuk olmasına rağmen Natalie de muhteşem bir oyunculuk sergiliyor, kendinden büyük pek çok oyuncudan daha iyi, sadece bu film olarak söylemiyorum. Çocuk oyunculukta benim şu ana dek izlediğim en başarılı performanstı. Jean Reno da senaryodaki beni sıkan yerleri kapatacak kadar başarılı bir oyuncu, tabii Gary Oldman'ın hakkını da yiyemem. Psikopatlığı bize çok iyi verdi.

Filmdeki aşka, sevgiye gelince... Mathilda'nın aşkı çok saf, çocukluk duygularından doğan bir aşktı, bir sevgiydi. Çünkü Mathilda'nın dediği gibi Léon, ona "kapıyı açtı." Açmayabilirdi ancak açtı. Léon da onunla tanışınca içinde belki de kırıntıları kalmış, ama yine de kalmış olan çocuksu yanını ortaya çıkartıyor.

Kesinlikle çok güzel bir filmdi. Luc Besson çok iyi bir iş ortaya koymuş.


PUANIM:

1 yorum:

  1. Gerçekten efsane bir film. Hala en sevdiğim filmler listesinde üst sırada Leon..

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)