17 Again (2009) - vulnicure

28 Ekim 2015 Çarşamba

17 Again (2009)

Yönetmen: Burr Steers
Senaryo: Jason Filardi
Oyuncular: Zac Efron, Matthew Perry, Leslie Mann, Thomas Lennon, Sterling Knight, Tyler Steelman, Allison Miller, Michelle Trachtenberg, Hunter Parrish
Süresi: 102 dakika
IMDb puanı: 6,4
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri

YORUMUM:

Hayatı beklediği yönde gitmeyen Mike O'Donnell, liseden beri evli olduğu Scarlett ile boşanmanın eşiğindeyken tekrar 17 yaşında olmayı ve hayatını değiştirebilmeyi diler. Gizemli bir hademe ile konuştuktan sonra yaşadığı birtakım olaylarla birlikte kendini tekrar 17 yaşında bulur.

Bu sabaha karşı uyuyamadığımdan Matthew Perry'nin filmografisini inceliyordum, belki izleyebilecek bir şeyler bulurum diye. Bu film gözüme ilişti, çünkü 2005-2010 yılları arasında benim neslim arasında boy gösteren Zac Efron çılgınlığından ben de nasibimi almıştım. Filmi o zamanlarda duymuştum ancak hiç izlemedim, dün gece de aslında izlemek gibi bir fikrim olmamasına rağmen başrolde Matthew Perry'yi görünce izlemek istedim.

Biraz daha ayrıntılı olarak konusundan bahsedecek olursak; 1989 yılında okulunun en yakışıklı öğrencisi, basketbol takımının yıldızı olan Mike, kız arkadaşı Scarlett ve Scarlett'ın karnında olduğunu öğrendikleri bebekleri için hayatını tamamen farklı bir rotaya çeker. 2009'a kadar gelen süreçte de hayatındaki tüm olumsuzlukların sebebini Scarlett olarak düşünür ve geçmişini değiştirebilmeyi arzular. Mucizevi bir şekilde, 2009 yılında tekrar 17 yaşında olur ve liseden en yakın arkadaşı Ned'le bunu paylaşır. Hayatını değiştirebilmek adına tekrar liseye başlar ve Ned de onun babası gibi davranır. Ancak Mike okulda pek de yakın olmadığı iki çocuğunu tanımaya başlar ve bu sefer de iyi bir baba olamadığını fark eder.

Kesinlikle klişe olduğu ortada olan bir konuya sahip. Filmin başlangıcında Disney filmi mi izliyorum acaba diye kontrol ettim hatta. Ama dikkatimi çeken, çerezlik filmler arasında hoş olması ve gülümsetmesiydi. Bunun yanı sıra arkaplanda kalmış gerçekten iyi birkaç espriyi de içinde bulundurmasıydı. Ama elbette filmdeki espri Ned karakteri ve onun fantastik kurgulara olan ilgisi oldu. Buraya da "ruh eşini bulduğu zamanın" videosunu koyuyorum. Bir de Ned karakteri bana nedense Aamir Khan'ın başrolde olduğu PK filmindeki PK'ı anımsattı, mimikler olsun konuşma tarzı olsun benzerlik var gerçekten.

Ned karakteri ve müdire zaten filmi en çok sevdiren karakterler, bunu saymazsak filmde Matthew Perry'nin Mike O'Donnell'ı canlandırışı bana Chandler Bing'i hatırlattı. Bilemiyorum, belki oyunculuk tarzı budur elbette ama sanki onu izliyor gibi oldum. Film hakkında okuduğum bazı yorumlarda da bu söyleniyordu.

Zac Efron'ın ses tonu harika, karşımda sürekli konuşsun dinlerim) Kendisi de gerçekten yakışıklı birisi, o zamanlarda da bu saç kesimi çok modaydı. Chace Crawford'dan tutun Light Yagami'ye kadar pek çok kişide görebiliyorduk. Oyunculuk konusunda da geçmişte böyle gençlik filmleri dışında performansını izlemedim, ama burada diğerlerine göre bir tık iyiydi. Ama genel olarak oyunculuklar vasat, bunu da belirtmeden geçmeyeyim. Boş zamanlarınızda, ciddi anlamda kafa dağıtmak adına; belki yanınızda da ergenlik çağında biriyle izleyebileceğiniz şirin bir film.

PUANIM:

5 yorum:

  1. listeye aldim bu hafta sonu bakicam. tavsiye icin tesekkurler.

    YanıtlaSil
  2. paylasimlariniz icin sagolun not ediyorum telime cogunu yoksa gunun yogunlugu icinde unutuyorum neye bakicakdim diyorum hatirliyana kadar gun bitmis oluyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önemli değil, umarım önerilerimi seversiniz o halde:))

      Sil
  3. Bu filmi izlememin sebepelrinden biri Matthew idi ama keşke Matthew'i biraz daha fazla görseydik.Dediğin gibi konusu biraz klişe ama dediğin gibide güzel bir çerezlik film.=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, ne yazık ki Matthew Perry'nin filmdeki rolü oldukça az. İzleyince de keyfinden yenmiyor ama :)

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)