Inside Out (2015) - vulnicure

10 Ekim 2015 Cumartesi

Inside Out (2015)

Yönetmen: Pete Docter, Ronnie del Carmen
Senaryo: Pete Docter (senaryo & hikaye), Ronaldo Del Carmen (hikaye), Meg LeFauve ve Josh Cooley (senaryo)
Seslendirenler: Amy Poehler, Phyllis Smith, Richard Kind, Bill Hader, Lewis Black, Mindy Kaling, Kaitlyn Dias, Diane Lane, Kyle MacLachlan
Süresi: 94 dakika
IMDb puanı: 8,5
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri


YORUMUM:

Riley'nin hayatı babasının işi gereği San Francisco'ya taşınmalarıyla değişmeye başlar. Çünkü hayatına yön veren duyguları tamamen "ters yüz" olmuştur!
Animasyon filmlerini izlemekten çok keyif alıyorum. Genelde Pixar, bize bu konuda çok yardımcı oluyor. Basit bir konuyu derin işleyerek. Tıpkı Inside Out'ta da yaptığı gibi. Filmi izleyen yetişkinlerin de kesinlikle keyif aldığını ve hüzünlendiğini de belirtmek istiyorum.


Öncelikle film beynimizin içindeki duygularımız bizi nasıl yönettiği fikrinden ortaya çıkmış. Küçük Riley'nin hayatına da Joy (Neşe), Sadness (Üzüntü), Anger (Öfke), Fear (Korku) ve Disgust (Tiksinti) duyguları yön veriyor. Ancak bunların arasında en baskını daima Joy olduğundan, Riley oldukça neşeli bir çocuk.

Yeni bir şehre taşındıklarında Riley'nin hayatında olan değişiklikler çekirdek hatıralarını üzüntülü hatıralara çevirmeye başlayınca duygular arasında bir kaos çıkıyor ve Joy ile Sadness komuta merkezinden oldukça uzak yerlere gidiyor. Bu yüzden de komuta Anger, Fear ve Disgust'a kalınca Riley'nin kişiliği de doğal olarak birbirine giriyor ve Riley hislerini anlayamaz hale geliyor. Bu da kendi günlük hayatını olumsuz etkiliyor, hatıralarını ve bağlarını da ondan yavaşça almaya başlıyor.

Kesinlikle bir başyapıt olarak nitelendirmekten çekinmediğim filmde esprili bir dil bulunsa da, çocuk izleyicilerine depresyonu da gösteriyor. Ama bana kalırsa, çocuklardan ziyade yetişkinlere daha anlamlı ve hüzünlü gelecektir Inside Out. Ayrıca Toy Story 3'teki meşhur el ele tutuşma sahnesindeki gibi hüzünlü bir sahneye de imza atmıştı filmde Bing Bong karakteri. Mükemmel bir film olduğunu düşünüyorum, konusunun ve işleyişinin yanı sıra çok başarılı bir seslendirme ekibi de bulunuyor. En azından İngilizce olarak, Türkçe dublajlı izlemedim filmi. 

Pixar'ın ortaya koyduğu bu muhteşem filmi bir daha izlemek isteyeceksiniz. 2016 Academy Ödüllerine damga vuracağını düşünüyorum şu an için.


PUANIM:

2 yorum:

  1. Film gösterime girdiği günden beri İMDB'nin ilk 250 filmlik listesine girdi. Ben henüz izlemedim ama çok merak ediyorum. En iyisi en kısa zamanda izleyeyim. Yorumunuz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzleyerek kendinize iyilik yapmış olursunuz :) Sizin de yorumunuzu merakla bekliyorum.

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)