I, Tonya (2017) | BCP - vulnicure

3 Ağustos 2022 Çarşamba

I, Tonya (2017) | BCP



Yönetmen: Craig Gillespie
Senaryo: Steven Rogers
Oyuncular: Margot Robbie, Sebastian Stan, Julianne Nicholson, Bobby Cannavale, Allison Janney, Caitlin Carver, Paul Walter Hauser
Süre: 119 dakika
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri


Blogları Canlandırma Projesi'nin mayıs teması "Rus edebiyatı/sineması ya da spor" idi. Ben mayıs ayında yoğunluktan temaya uygun bir şeyler okumaya veya izlemeye zaman bulamamıştım, bu yüzden filmi haziran sonlarında anca izleyebildim. Gelgelelim bu sefer de koca bir ay yazıyı hazırlamaya fırsat bulamadım. Bu bir ay düşüncelerimin yoğunluğunu her geçen gün azalttı tabii ve bana filme dair konuşacak çok bir şey bırakmadı. BCP'de eksiğim olsun istemediğim için yine de yazıyı yayınlamak istedim ancak uyarıyorum, bu diğer film yorumlarına göre epey kısa bir yazı olacak :)

I, Tonya aslında Margot Robbie'nin 2016 yapımı Suicide Squad ile dünya çapında yakaladığı şöhretin ilk meyvelerinden biri olarak çıktığı sene adını epeyce duyurmuştu. Ben o dönem filmi izlemesem de izlemek hep aklımda bir yerlerdeydi. Etkinliğin temasında spor kelimesini görünce hemen filmi hatırladım ve bu ay için başka örnekleri düşünmeden seçimimi yaptım.

Film, Tonya Harding adlı yetenekli ancak klasik Amerikan rüyası tiplemesine uymadığı için kariyerinde sorun yaşayan figür patencisinin gerçek hayat hikayesini konu ediniyor. Tonya, Amerika'da zamanında çok konuşulmuş magazinel bir figürmüş, ben kendisini isim olarak bile tanımıyordum. Film benim gibi Tonya'nın büyük skandallarına kulak aşinalığı dahi olmayanlar için bile tam dozunda ve derli toplu bir şekilde derdini anlatıyor. Bahsi geçen hikaye oldukça dramatik olmasına rağmen acı sömürülerine gidilmiyor, aksine oldukça yalın ama kendine has bir tonu olan bir işleyişi var. Film artık gına getirecek düzeyde sıradanlaşan biyografi filmlerinin yanında hem bu yönüyle, hem de estetik tercihleriyle epey yükseliyor. 

Margot Robbie ve Allison Janney başta olmak üzere oyuncuların filmle ve karakterleriyle bütünlüğü çok başarılıydı. Filmin sarkastik ve hatta yer yer trajikomik tonuna uygun oyunculuklar filmin seyir zevkini benim için epey yükseltti. Oyunculuklar haricinde Tonya'nın figür pateni sahneleri de insanı ekrana kilitliyor.

Sorunlu bir kişiliği ele alıp baş karakterini aklamak için uğraşmayan, eğlenceli ve orijinal bir biyografi filmi izlemek isteyenler I, Tonya'yı kaçırmasın.


14 yorum:

  1. Ya bende senin gibi çıktığında izlesem demiştim sonra öyle kaldı gitti. Heves ettim şimdi senin güzel yorumundan sonra izliycem. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hatırlatmış olmuşum o halde, çok sevindim :) Umarım sen de filmi beğenirsin o halde :)

      Sil
  2. Fragman bayağı hareketli görünüyor. Bu tür spora ilgisi olanlar sevebilir. :)

    YanıtlaSil
  3. bu film evet oldukça iyiydi, spor filmlerini çook severim bir de müzik :)

    YanıtlaSil
  4. Aklamaya çalışmalarına ben de negatif buluyorum. İyisi ve kötüsüyle anlat.

    YanıtlaSil
  5. Filmi çok severek izlemiştim. Margot Robbie yi oyuncu olarak beğeniyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu filmde yıldızlığını konuşturuyor Margot :)

      Sil
  6. Bloglarda I, Tonya'nın olduğu yıl Oscar filmlerini yazmıştık. Ödüller dağıtıldıktan çook sonra izleyebilmiştim filmi. Yapımdaki karakterlerin rahatsız edici yanları çok fazlaydı. Anne karakteri, koca karakteri, Margot Robbie'nin hal ve tavırları hep aklımda. Aslında ilginçtir filmin tamamını hatırlıyorum. Konu olarak biraz dikenli, biraz komik yanlarıyla, olayın aslı nedir merakı başarıyı getirmiş, akılda kalıcı olmasını sağlamış bana göre. Spor teması için harika bir örnek olmuş film, emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben izleyeli çok zaman geçmedi ama bu yorumu okuyunca aynısını hissettiğimi fark ettim ben de. Gerçekten karakterler insanın zihninde yer ediniyor. Siz çok güzel özetlemişsiniz filmi zaten, ben teşekkür ederim bu yorum için :)

      Sil
  7. Sporcuyu ben de filmden önce tanımıyordum. Döneminde çok popüler biriymiş. O büyük yeteneğinin ailesi ve özel hayatındaki sorunlarla gölgelenmesine bayağı üzülmüştüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle, yitip giden potansiyele üzülmeden edemiyor insan.

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)