2023 Oscar Tahminleri - vulnicure

11 Mart 2023 Cumartesi

2023 Oscar Tahminleri

 Selamlar!

95. Akademi Ödülleri Türkiye'ye göre 13 Mart gecesi yayınlanacak. Ben de törene 1-2 gün kala filmleri ve yorumlarını geride bıraktım, sırada tahminlerim var. Film yorumlarımı okumak isterseniz buraya tıklayabilirsiniz.

 Öncelikle TRT bu sene töreni yayınlamayacakmış. Hoş, yayınlasalar da ben oradan izlemezdim zaten. Bir de töreni Hollywood'un en sevmediğim isimlerinden Jimmy Kimmell sunuyormuş. Kendisi olaylı La La Land-Moonlight töreninin de sunucusuydu ve bu büyük rezilliği olabilecek en kötü şekilde yönetmişti. Bu sene teklifi kabul etmesinin tek sebebi aklına gelen 1001 Will Smith ve tokat şakasıdır diye düşünüyorum. Umarım törenin başında şu tokat muhabbetini yapıp rahatlarlar da bir daha duymayız, artık o kadar sıkıldım ki.

Tahminlerime geçeyim.


EN İYİ FİLM: Bu kategoriyi Everything Everywhere All at Once ve The Banshees of Inisherin'in mücadelesi olarak görüyorum ancak heykeli eve EEAAO götürür diye düşünüyorum. Özellikle EEAAO sahiden çok güçlü bir aday olduğu için geçen seneki CODA sürprizi gibi bir vaka yaşayacağımızı zannetmiyorum, öyle bir şey olursa da Top Gun: Maverick o atağı yapan olur sanki.

EN İYİ YÖNETMEN: Everything Everywhere All at Once'ın yönetmenleri Daniel Scheinert ve Daniel Kwan'a şimdiden hayırlı olsun diyebiliriz sanırım. Benim gönlümden The Banshees of Inisherin'in yönetmeni Martin McDonagh da geçiyor aslında ama Danieller'in ödülü kucaklaması beni mutlu eder.

EN İYİ KADIN OYUNCU: Geldik yılın en çekişmeli, en olaylı kategorisine. Buranın yol açtığı dramaya ödül sonrası yazımda değineceğim ama şimdilik bu kıyasıya yarışın Cate Blanchett ve Michelle Yeoh arasında olduğunu söylemek yeterli olur. Her ikisinin de ödülü almasını canıgönülden istiyorum ama gönlüm yılın en vurucu performanslarından birini sergileyen Cate'in yanında gibi. Bu ikiliden kim alırsa alsın kadın kazandı diyeceğim.

EN İYİ ERKEK OYUNCU: İyi ve hepsi birbirinden farklı tarzda performanslarla dolu zor bir kategori. Ben burada Joker hakkımı kullanarak Austin Butler demek istiyorum ancak Brendan Fraser'ın da çok güçlü bir aday olduğunu söylemek lazım. Açıkçası bu kategoride özellikle gönlümden geçen kimse yok, kim alırsa tamamım. Benim için Butler dışında herkes çok iyiydi ama Butler'ın da rolüne tam gittiğini ve tam bir Oscar performansı sergilediğini kabul ediyorum.

EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU: Kerry Condon ve Angela Bassett'in arasında sıkı bir mücadelenin olduğu bir kategori. Ben Angela Bassett’in ödülü alacağını düşünüyorum ama gönlümden Stephanie Hsu geçiyor. 

EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU: Bu kategoride hem kazanmasını beklediğim hem de istediğim aday Ke Huy Quan. Kendisi bize unutulmaz bir performans izletti, ödül konuşması için şimdiden sabırsızlanıyorum. O olmazsa Barry Keoghan'ın ödülü kucakladığını görmek isterim ama Barry'nin önü çok açık, daha nice yıllar onu bu listelerde görürüz gibi geliyor.

EN İYİ ÖZGÜN SENARYO: Bu ödülü The Banshees of Inisherin'e vermezseniz ayıp edersiniz, Eyyy Akademi Üyeleri! Triangle of Sadness da benim istemediğim beklenmedik bir hamleyi yapabilir ancak çok zannetmiyorum, Inisherin burayı sırtlar.

EN İYİ UYARLAMA SENARYO: Bana sorarsanız Living'e hemen takdim edilmeli bu ödül ama şansı pek yüksek gözükmüyor maalesef. Women Talking alır gibi.

EN İYİ SİNEMATOGRAFİ: All Quiet on the Western Front bu kategorinin yıldızı ama Elvis'i de yedek tahmin olarak bırakıyorum.

EN İYİ ANİMASYON FİLMİ: Guillermo del Toro's Pinocchio'nun alacağı kesin gibi. Benim gönlümden Puss in Boots: The Last Wish geçiyor, o da bize sürpriz yapabilir.

EN İYİ ULUSLARARASI FİLM: Bu kategoride adayların hepsi çok iyi filmler olsa da ödül konusunda All Quiet on the Western Front haricinde pek güçlü işler yok, bu sebeple törende 9 adaylığı bulunan All Quiet on the Western Front'a hayırlı olsun diyebiliriz. Benim gönlümün kazananı ise The Quiet Girl.

EN İYİ FİLM KURGUSU: Everything Everywhere All at Once'ın alacağını ama Top Gun: Maverick'in de şansının olduğunu düşünüyorum. Gönlümden tabii ki EEAAO geçiyor.

EN İYİ PRODÜKSİYON TASARIMI: Sezonda pek çok kategoride görmezden gelinen Babylon bu ödülün kazananı olur diye tahmin ediyorum. Elvis de beklenmedik bir atak yapabilir.

EN İYİ KOSTÜM TASARIMI - EN İYİ MAKYAJ VE SAÇ TASARIMI: Bu kategoriler beni bu sefer çok zorladı; hiç emin olmayarak Kostüm için Elvis, Makyaj-Saç için ise All Quiet on the Western Front diyorum. 

EN İYİ GÖRSEL EFEKT - EN İYİ SES: Görsel Efekt için Avatar: The Way of Water'dan emin gibiyim. Ses'i ise Top Gun: Maverick'in alacağını düşünüyorum.

EN İYİ ÖZGÜN MÜZİK - EN İYİ ÖZGÜN ŞARKI: Özgün Müzik'te Babylon ile Justin Hurwitz ödülü sırtlar gibi. Özgün Şarkı'yı ise RRR'da çalan Naatu Naatu'nun alacağına eminim.


Benden şimdilik bu kadar! Tören sonrasında tekrar görüşmek dileğiyle! :)

11 yorum:

  1. Ben de heyecanlandım şimdi. Üstelik sadece Bablyon ve Living'i izlemiş, dolayısı ile sadece onlar üzerine fikir beyan etmiş biri olarak. Eğer İkisi de ödül alırsa altını çizdiğim özellikleri sayesinde, ben de bu işten anlıyorum sanki havası atabilirim sanırım:) Enfes yazıların ve değerlendirmelerin sayesinde genelde bu ödüllendirme meselelerine uzak duran beni bile bu kadar içine çektin ya sürecin, ne diyeyim bilemedim. Usta işi yazıların, demiştim sanırım, altını bir kez daha kalınca çizeyim o halde.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babylon hak ettiğinin çok altında adaylığa sahip bence, umarım elindekileri alır. Living konusunda pek umutlu değilim ama umarım siz haklı çıkarsınız :) Çok teşekkür ederim bu güzel yorum için, sahiden çok mutlu oldum okuyunca. Böyle bir his verebildiysem, hele bir de söz konusu kişi siz olunca, ne mutlu bana :)

      Sil
  2. Her filmi izleyenle izlemeyen bir değil tabii:) Kapsamlı bir yorum yapamıyorum ve üzüldüm doğrusu. Fakat yazın epeyce fikir verdi. Bakalım, sonucu merak ediyorum. İyi seyirler olsun:)
    Kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ama çok teşekkür ederim. Olsun, dilerim önümüzdeki yıllarda sizin yorumlarınızı da okuma şansımız olur, ne de güzel olur hatta. Ben de sonuçlar için çok heyecanlıyım.
      Kocaman sevgiler ve teşekkürler :)

      Sil
  3. 95. Oscar adaylarının listesini taradım şimdi. Bu sene siyahi oyunculardan bir tek Angela Bassett dikkatimi çekti. Geçtiğimiz yıllarda yaşanan olaylardan sonra Akademi dikkat eder mi bu detaya bilemedim. Yüzde 99 izleyemem töreni. TRT'nin yorumcularını seviyorum. Fırsatım olsa ayrım gözetmezdim, izlerdim. Belgesellerden ise bir tek Fire of Love'ı bulabildim. Onunda yarısını izleyebildim. Aşk ve volkanlar; seyri ilginçti. Tamamlamayı unuttuğumu şimdi fark ediyor olmamda kendi adıma üzücü oldu.
    All Quiet on the Western Front, Her Şey Her Yerde Aynı Anda, The Banshees Inisherin ödülsüz dönmez. Ama kim ne alır tahmin yürütemiyorum bile. En İyi Film dalında CODA'yı baz alırsam (ne şok yaratmıştı bizde) Fabelmanlar alır gibi. Sürprizlere hazır olalım :)
    Emeklerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim sorunum yorumculardan çok kanalın politikasıyla olduğu için ben kendim tercih etmiyorum diyeyim :) Yoksa eskiden Digiturk'ün Yekta Kopan'lı yayınlarından takip ederdim ben de, onların fikirleri beni aydınlatırdı. TRT yayın kesiyor, sansürlüyor. Seyircisine saygı duymuyor.

      Ben belgesellere hiç bakmadım bile desem... Dediğin filmler bence de ödülsüz dönmez.

      CODA o ödülü nasıl aldı inan hala anlamıyorum. Ekip bile şaşırmıştı bence :D Sürprizlere hazırlıklı olmak hepimiz için en faydalısı, malum Akademimiz seviyor böyle şeyleri.

      Çok teşekkür ederim :)) Törenden sonra tekrar görüşmek dileğiyle :)

      Sil
  4. Çok teşekkür ederim, böyle düşünmene çok sevindim. :) Belki ödüller açıklanınca aralarından ilgini çekenlere bakarsın, sahiden iyi filmler var bu sene. Umarım seneye katılırsın, ne güzel olur senin görüşlerini okumak :)

    YanıtlaSil
  5. Tören öncesinde hemen kısa bir pas yaparak tercihlerine bakmıştım ama yorum yapamamıştım :))
    EEAAO ya bu sezon hep senin filmin dedim :)) Yaktın be bizi ahahaaaa :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim filmim belleyecek kadar sevdim valla, kabul :))

      Sil
  6. kazananları tam hatırlamıyorum ama birçoğunu tutturmuşsun gibi, tebrik ederim :) ben hiçbirini izlemedim yaa umarım seneye ben de katılabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seneye bekleriz o halde, ne güzel olur :) Çok teşekkür ederim :))

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)