Sarah Jio - Son Kamelya - vulnicure

27 Mayıs 2014 Salı

Sarah Jio - Son Kamelya

Özgün Adı: The Last Camellia
Yazarı: Sarah Jio
Çeviren: Ayhan Ece Şirin
Sayfa Sayısı: 345
Yayınevi: Arkadya Yayınları
Fiyatı: 17 TL


TANITIM BÜLTENİ:

Önce küçük bir tohum düşer kalbin odasına, sonra aşkla yeşerir. Kulak verin, umudun sesini duyabiliyor musunuz?

1940'lı yılların Amerika'sında bir fırıncının kızı olan Flora Lewis, un kokulu hayatının bir gün çok farklı yöne sürükleneceğini bilmiyordur. Genç kız bir yandan yaşlı anne babasına yardım ederken, öte yandan botanik bahçesinde bitkilerin ve çiçeklerin gizemli dünyasıyla uğraşmaktadır. Ta ki kendini uluslararası çiçek hırsızlığı zincirinin tam ortasında bulana kadar... Yapacağı iş çok basittir; İngiltere kırsalındaki Livingston Köşkü'ne gidip Middlebury Pembesi olarak bilinen ender bir kamelya türünü bulup haber vermek. Köşke dört öksüz çocuğa dadı olarak sızan Flora, içinde imkansız bir aşkın tohumlarını büyütürken, ne tür bir belaya bulaştığını acı bir şekilde öğrenecektir.

Tam elli sene sonra bahçe tasarımıyla uğraşan Addison Sinclair, eşiyle birlikte Livingston Köşkü'ne gelir. Geçmişindeki hayaletten kurtulmaya çalışan Addison, aslında burada çok daha sancılı bir gizemin içine düşer. Bunu çözmeye çalıştıkça dillere destan kamelya bahçesinin kanla sulandığı gerçeğine de adım adım yaklaşacaktır.

Mart Menekşeleri ve hala çoksatanlar listesinde yer alan Böğürtlen Kışı yazarı Sarah Jio'dan muhteşem bir kitap daha.
Son Kamelya, kalbimizdeki geçmişin zehrini umut kırıntısına tutunan küçük bir tohumla yok edebileceğimizi gösteren bir başyapıt.


YORUMUM:
Son Kamelya, bana kalırsa Sarah Jio'nun okuduğum kitapları arasında en başarılı kitabı. Konusu diğerlerine göre çok daha etkileyici ve başarılı. Anlatımı da daha güzel, karakterleri de. Ama sorun şu ki: ben böylesine yetenekli bir yazardan daha farklı kurgular bekliyorum. Sürekli hayatının dönüm noktası olmuş bir acı çeken baş karakterler ve geçmişi bugüne bağlayan bir gizem oluyor. Bu kitabında da bu geleneğini sürdürdüğü için biraz puan düşüklüğü yaşadı bende. 

1940'ların hikayesinin sonu biraz boş kalmıştı. Kitabın sonu da belli ama biraz da okuyucunun hayal gücüne bırakılmış. 

Aylar sonra gelen bir edit: Şu an düşünüyorum da, Sarah'nın bütün kitapları çok aynı. Sadece karakterler ve olay örgüsü değişiyor. Her şey çok basit. Bu editle beraber puanını üçe düşürüyorum.


KİTAP HAKKINDA YORUMLAR:

"Günümüze kadar taşınan geçmişin gizemi ile olayları yatıştıran affetmenin gücü tek kelimeyle muazzam." -Booklist

"Fevkalade... Şaşırtıcı... Gizemin, tarihin ve aşkın muhteşem karışımı. Bu kitabı elinizden bırakamayacaksınız." -Real Simple

"Okuyucular daha kitabın ilk sayfasından bu müthiş olay örgüsüne kendilerini kaptıracak." -Woman's Day

"Sarah Jio'nun kalemi için ne denilebilir ki? Baş döndürücü..." -Elin Hilderbrand


PUANIM:

3 yorum:

  1. Ben kitabın sonunu pek anlayamadım :D Desmond ve Flora mı geldi pek orayı anlamadım açıkcası :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de anlayamadım, yazıda da şöyle özetledim bunu: "1940'ların hikayesinin sonu biraz boş kalmıştı. Kitabın sonu da belli ama biraz da okuyucunun hayal gücüne bırakılmış.". Kısacası evet %99 ihtimalle Desmond ve Flora idi ama yine de bir belirsizlik var.. :D

      Sil
    2. evet Flora ve Desmond idi herkes onları görünce şaşırdılar çünkü onların da kaybolduktan sonra böldüğünü düşünüyorlardı...

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)