Amy (2015) - vulnicure

8 Şubat 2016 Pazartesi

Amy (2015)

Yönetmen: Asif Kapadia
Süresi: 128 dakika
IMDb puanı: 7,9
Ülke: İngiltere

Bu yıl Amy gideli dile kolay 5 yıl olacak. Ölümünden önce medyada sansasyonel yaşamıyla epey yer edinmişti. Kendisi öldüğündeyse bir anda herkesin yoğun ilgisine maruz kaldı, yaşamında kendisiyle alay eden insanların bile... Hayat hikayesini o zaman okuduğumu ve yerli bir müzik kanalında günlerce izlediğimi hatırlıyorum, ama ben bu belgesele dek bu eşsiz yeteneğin kaybının tek sorumlusunun Amy'nin eski eşi Blake Fielder-Civil olduğunu sanıyordum. Bu belgeselin en önemli özelliği de sanırım bu açıdan objektif olması; Amy'nin hayatındaki tek olumsuz şeyin bu olmadığını bizlere göstermesi.

Başta çok neşeli, geveze ve sevgi dolu bir Amy Winehouse görüyoruz. Yine de kendi deyimiyle "babası orada olsa da aslında orada olmaması" başta olmak üzere sorunları var hayatında. Ailesine kendisini ölüme götüren en önemli faktörlerden biri olan bulimia hastalığına dair ipuçlarını daha 15 yaşında vermiş olmasına rağmen ailesi bunu önemsememiş bile. Müzik yapmaya başladıktan sonra zamanla tanınır olduğunda hayatındaki insanların onu kullanması, gerçek bir uyuşturucu gibi gördüğü Blake, bir yardım eline ihtiyaç duyduğunda insanların onun için orada olmaması kendisini kötü alışkanlıklara ve ölüme sürüklemiş. Oysa kendi Rehab şarkısında "I don't ever wanna drink again, I just... ooh, I just need a friend." diyerek pek çok şeyi özetlemişti...


Sonunu bilerek izlemek çok acıydı kesinlikle. Belgesel de vurucuydu. Benim için en vurucu nokta Amy'nin babasına olan düşkünlüğü ama babasının onu bildiğiniz kullanmasıydı.

Bunca şey olmasa Back to Black gibi bir albüm olmayacaktı belki, ancak insan yine de üzülmeden edemiyor. Hele ki onun en neşeli hallerini kendi amatör kameralarından izledikten sonra..

Belgeseli izlemediyseniz izlemenizi tavsiye ederim. Bazı kişiler oldukça yüzeysel bulmuş olsa da ben beğendim, ortaya konan iş kesinlikle başarılı...

6 yorum:

  1. Salam. Bele filmler daha maraqli olur. Hem de daha tesirli. yazinizi beyendim. ^^ senedli filmi/belgesel i izlemek istedim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Teşekkür ederim, pişman olmayacağınızı düşünüyorum:)

      Sil
  2. Film elimde mevcut, ne zaman izlerim bilmiyorum ama çok merak ediyorum. )) 5 yıl olması da cidden dün gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da öyle geliyor ama beş yıl olmuş... İzlediğinizde yorumunuzu bekliyorum :)

      Sil
  3. Çok etkileyici, çok güzel bir filmdi cidden *-
    Amy Winehouse'ın hayatını belgesel tadında izledik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :) Zaten belgesel türünde, izlemesi de çok güzeldi..

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)