Deadpool (2016) - vulnicure

21 Şubat 2016 Pazar

Deadpool (2016)

Yönetmen: Tim Miller
Senaryo: Rhett Reese, Paul Wernick
Oyuncular: Ryan Reynolds, Karan Soni, Ed Skrein, Michael Benyaer, Stefan Kapicic, Brianna Hildebrand, T. J. Miller, Morena Baccarin, Leslie Uggams
Süresi: 108 dakika
IMDb puanı: 8,5
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri

Bu senenin başından beri süper kahramanlarla alakalı yapımlar izlediğimi blogumdan görmüşsünüzdür:) Bir taraftan filmleri izlerken diğer taraftan bu evren hakkında bilgi sahibi olmaya çalıştım ve Deadpool adlı bildiğiniz manyak bir anti kahramanın filminin çıkacağını, başrolünde de Ryan Reynolds'ın olduğunu öğrenince bu filmi izlemem gerektiğini düşündüm. Filmi dublajlı olarak izleyen başka bir arkadaşım dublajının da çok başarılı olduğunu söyledi bana. Ben her zamanki gibi özgün diliyle izlemeyi tercih ettim yine de.

Beyazperde'den alıntı olarak kısaca konusu şöyle: Eski bir özel kuvvetler görevlisi olan Wade Wilson ordudan ayrıldıktan sonra kendi çöplüğünde, kendi kurallarına göre takılan, kötünün iyisi bir adamdır. Hayatına yeni giren Vanessa ile harika bir uyumu varken bir şeylerin tam da yolunda gittiğini düşünürken, kanser olduğu gerçeğiyle yüz yüze kalır. Sevdiği kadını bu acılı süreci izlemekten kurtarmak için onu terk eden Wade, kendisine tedavi umudu sunan bir bilimsel projeye katılır. Fakat bu proje sadece bir 'yan etki' olarak kansere tedavi olacaktır. Asıl amaç birtakım DNA'ları tetiklemektir. Akla gelmeyecek acılara göğüs geren Wade, her şey sona erdiğinde üstün yeteneklere sahip olur. Fakat tüm bu özellikleriyle tek bir amacı vardır, Ajax "Francis"ten intikam almak!

Yorumlamadan önce filmin +18 bir film olduğunu (ülkemizde +15) ve filmin tamamında bunun hissedildiğini belirtmem gerek. Ayrıca Deadpool bir Marvel karakteri de olsa dağıtıcısı Fox. Yani film Marvel sinematik evreninden bir film değil.

Mizah konusunda aşmış bir film. Sadece film de değil, afişleri bile komik. Deadpool inanılmaz geveze ve 4. duvarı yıkabilen bir kahraman (kendisinin bir çizgi roman/film karakteri olduğunun farkında) olduğundan sürekli olarak göndermeler yapılıyor. Çizgi roman evreniyle çok da alakam olmadığı için bazı esprileri yanımdaki arkadaşım bana açıklamak durumda kaldı:) Popüler kültüre ve hatta filmi yapan kişilere dair de inanılmaz zekice göndermeler vardı. Sürekli olarak kahkaha attım diyebilirim. Ciddi bir argo mizaha sahip, müstehcen sahneleri ve esprileri de bulunduran, "olumsuz örnek oluşturabilecek davranışlar içeren" film, komik bir şekilde bir aşk hikayesi üzerine kurulu.

Oyuncular hakkında yorum yapmaya bile gerek yok. Mükemmel bir kadro seçimi olmuş. Özellikle Ryan Reynolds... Robert Downey Jr. ve Tony Stark/Iron Man'in uyumunun da ötesinde bir seçim olmuş kendisi. Diğer karakterler de pek bir eğlenceli, sadece kötü taraf karakterler olarak hakikaten biraz zayıf kalmış. Ne yazık ki filmdeki pek çok önemli sahneye fragmanlardan aşinayız, hatta ilk yarısı tamamen fragmanda var. Bence bu biraz kötü olmuş.

Müzikal olarak da çok başarılı olduğunu belirtmeden geçmek olmaz.

4. duvarı aşan Deadpool seyirciyle konuşuyor, dalga geçiyor; ve bu inanılmaz keyif veriyor. Ayrıca Ekşi Sözlük'te sürekli olarak 4. duvarı aşan Deadpool'un, striptiz klübünde cameo bir sahnesi olan Stan Lee'yi tanımaması veya bunun kullanılmamasının biraz kötü olduğuna dair bir yorum okudum ve bu fikir hoşuma gitti. Böyle olsaymış demeden edemedim.

İzleyicisine kendini sevdirecek, başarılı ve çok eğlenceli bir filmdi Deadpool. 2. filmini sabırsızlıkla bekliyorum. Hatta sanırım kendimi tutamayıp çizgi romanlarını da satın alacağım:)

Unutmadan, filmin sonunda küçük bir sürpriz sahne daha var, tamamen bitmesini bekleyin. (after credit sahnesi)

15 yorum:

  1. Ben de çıktığımda çizgi romanlarını alsam mı diye düşündüm :D Ben fragmanını izlemeden filme gittim, o yüzden hiç spoiler yememiştim, ilk yarıyı da keyifle izledim :))

    YanıtlaSil
  2. Deadpool'a gençler bayılıyorlar. Tam zamane gençliğinin tarzına dayanarak ön plana çıkarılmış bir karakter. Alaycı, mizahı iyi beceren, duygusal... Açıkçası ben de bayılıyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle.. Tam biz gençlere hitap ediyor:)

      Sil
  3. yaa aşırısı merak ediyorum bunu. geçen Diriliş ve Deadpool arasında kalıp Dirilişi seçerek hayatımın hatasını yapmıştım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir an önce git bence, kesinlikle değer :D

      Sil
  4. Geçen hafta izledim Deadpool'u ve çok beğendim. Komedi filmlerine gülmediğim kadar güldüm diyebilirim. Ben zaten Marvel dünyasını çok severim. Bu yüzden özellikle X-Men'e yapılan göndermelere bayıldım. Yalnız 4. duvarı aşma olayını anlamadım. 4. duvar ne demek?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok sevdim.
      4. duvar benim bildiğim kadarıyla tiyatroyla alakalı bir terim ve seyirci-sahne arasındaki duvar olarak varsayılıyor. Buradaki anlamı yani 4. duvarı aşmak ise Deadpool'un kendisinin bir çizgi roman karakteri olduğunu, bir filmin içinde yer aldığının farkında olması. Seyircilerle konuşuyor zaten:) Normal yapımlarda da sıkça karşımıza çıkıyor, aklıma ilk gelenler Annie Hall ve House of Cards benim. Umarım açıklayabilmişimdir:)

      Sil
    2. Anladım. Bu olayı biliyordum ama isminin 4. duvarı aşmak olduğunu bilmiyordum. Deadpool'u yazan üç blog yazısı okudum bugün ve hepsi bu ifadeyi kullanmış. Demek ki bayağı yaygınmış. Ben de öğrenmiş oldum :-) Teşekkürler.

      Sil
  5. Deadpool'u ilk çıktığı gün izledim ve cidden çok hoşuma gitti 10 üzerinden 7.5 falan veririm ama yani diğer marvel filmlerinden farklı olduğu için veriyorum bu notu yani cidden bir çizgiroman filmine göre çok çok iyiydi kesinlikle Ryan Reynolds Deadpool için çok iyi bir seçim olmuş.=)4.Duvarı aşma olayı çok güzeldi ikinci filmi sabırısızlıkla bekliyorum ve yazın cidden çok iyi olmuş filmin iyi yönlerini güzel ele almışsın iyi bloglamalar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de IMDb üzerinde 8 verdim filme. Çok teşekkürler Umut, izlemeden ne olur ne olmaz diye hiç yorum okumadım, seninkini de açmamıştım :) Okuyayım hemen.

      Sil
  6. Deadpool'un 4. duvarı yıkması :D

    YanıtlaSil
  7. Filmi yalnız ben sevmedim galiba. Yarabbim filmde öyle sıkıldım ki, sürekli telefonumla oynayıp durdum. Bel altı esprilerin çoğu bana Recep İvedik'i çağrıştırdı, filme zorla götürülmüş olmam da etkiliydi belki, bilemiyorum. -.-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar da değil canım :( Aslında seveni de çok, sevmeyeni de çok benim gördüğüm kadarıyla.

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)