3 Idiots (2009) - vulnicure

22 Şubat 2015 Pazar

3 Idiots (2009)

Türü: Komedi, drama
Yönetmen: Rajkumar Hirani
Oyuncular: Aamir Khan, Madhavan, Sharman Joshi, Kareena Kapoor,  Boman Irani, Omi Vaidya
Gösterim tarihi: 25 Aralık 2009
Süresi: 170 dakika
IMDB puanı: 8,5
Ülke: Hindistan


FRAGMAN:


KONUSU:

Rancho Chhanched, Farhan Qureshi ve Raju Rastogi Hindistan'ın en önemli bir okulunda mühendislik okuyan ve okulun yurdunda aynı odada kalan üç öğrencidir. Raju ailesini fakirlikten kurtarma gibi bir ideale sahipken Farhan ailesinin isteği doğrultunda bu bölümü seçmiştir. Rancho ise makinelere duyduğu tutku nedeniyle mühendis olmayı istemektedir. Bu üçlü ve profesörleri Viru arasında yaşananlar, dostluk kavramını beyaz perdeye yansıtırken eğitim sistemini de sert ve eğlenceli bir şekilde eleştirir niteliktedir. (alıntıdır)


YORUMUM:

Peekay'den sonra tekrar bir Aamir Khan filmi izlemek istedim. Biraz zamansız oldu ancak dün gece saat 2'de izledim ve film çok uzundu:p 170 dakika gerçekten uzun göründü ancak filmde sıkılmadım.

Film, apaçık bir şekilde eğitim sistemini ve baskıyı eleştiriyor. Ayrıca arkadaşlığa dair çok güzel mesajlar veriyor, bana kalırsa. Ve eğlenceli ilerleyişine rağmen hüzünlendiren dakikaları da oldu.

Peki şu asıl kızı seçerken çok mu düşündünüz acaba.. Kız filme en uymayan karakter olmuş. İlişkileri de zorla bir tane ilişki koyalım bari gibiydi. Rancho'nun yerine başka bir karakterin ilişkisi olabilirdi diye düşünüyorum. Çünkü yapay geldi biraz. Bunun dışındaki oyunculukları ben çok sevdim. Viru, Farhan, Raju ve tabii ki Chatur. Çok eğlendirdiler.

Bazı sahnelerde canımı sıkacak derecede abartı da vardı, ancak bunlar araştırmalarıma göre Bollywood filmlerinde çok sık oluyormuş. Filmdeki eleştiri ve dostluk çok hoşuma gitti. Aslında filmden burada paylaşmak isteyeceğim türden bir sürü replik vardı ancak HDMI kablosunu televizyona bağlayarak izledim ve yatarak izledim -ayrıca çok geç saatlerde- :P Bu yüzden replikleri ekran görüntüsü almakla uğraşamadım.

Bollywood filmleri izlemek isterseniz bence bu film izlenilebilir bir filmdi. Ayrıca Bollywood filmlerine özel ilgisi olanlar ve bana film tavsiyesinde bulunabileceklerden yorum olarak veya e-posta olarak bana tavsiye vermelerini rica ediyorum. Aamir Khan'dan mı kaynaklanıyor, bilmiyorum ancak Hint filmlerini sevmeye başladım.

7 yorum:

  1. Tramvayda birilerinin filmden bahsettiğini duydum.Mühendislikle alakalı vs gibi yorumlar yapıyorlardı aralarında.Aaa bend mühendisim hangi filmden bahsediyorsunuz demiştim.O gün izlemiştim filmi ve çok beğenmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gerçekten çok hoş bir filmdi. Mesleğinizle alakalı olması daha ilgi duymanızı sağlamıştır tabi, benim için de eğitim sistemlerine karşı eleştirisi sağladı. ^p^

      Sil
  2. 2013 yapımı Sefer Tası filmini önerebilirim. Peekay ve 3 Idiots sonrası biraz durağan olabilir fakat konusuna göz gezdirmenizi tavsiye ederim. Bence seversiniz. İyi seyirler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle teşekkür ederim, filmi not aldım :) Olsun, farklı türleri de denemek isterim. Tekrar teşekkürler..

      Sil
  3. Ben de 2005 yapımı Black filmini öneririm. Gerçi bir Bollywood filminden ziyade bir İran filmi gibi gerçi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, Black filmini duymuştum hatta Türk versiyonunu da izlemiştim. Ben de İran diye duymuştum, mutlaka bakacağım. :)

      Sil
  4. Meslek benzerliğinden benim de ilgimi çekmişti bu film :)
    Blogunuzu etkinlikte görüp gelmiştim. Takibe aldım, ben de beklerim, umarım blogumu seversiniz :)
    www.nowacraft.blogspot.com

    YanıtlaSil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)