Birdman (2014) - vulnicure

28 Şubat 2015 Cumartesi

Birdman (2014)

Türü: Komedi, drama
Yönetmen: Alejandro González Iñárritu
Oyuncular: Michael Keaton, Zach Galifianakis, Edward Norton, Andrea Riseborough, Amy Ryan, Emma Stone, Naomi Watts
Gösterim tarihi: 27 Şubat 2015
Süresi: 119 dakika
IMDB Puanı: 8,1              
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri

87. Akademi Ödüllerinde En İyi Film, En İyi Yönetmen, En İyi Özgün Senaryo ve En İyi Görüntü Yönetimi dallarında Oscar aldı. Ayrıca En İyi Aktör, En İyi Yardımcı Aktör, En İyi Yardımcı Aktris, En İyi Ses Kurgusu, En İyi Ses Miksajı dallarında da aday gösterildi.



KONUSU:

Bir dönemin 'Birdman' adlı süper kahraman filmleri serisiyle ünlenen oyuncusu Riggan, Broadway'de kendi yönettiği ve başrolünde yer aldığı bir oyunun son hazırlıklarını yapmaktadır. Ancak provalar esnasında oyunculardan biri beklenmedik bir biçimde yaralanır ve yerinin acil olarak doldurulması gerekir. Lesley ve onun en yakın arkadaşı olan Jake'in önerisiyle bir zamanların gözde yıldızı olan Mike Shiner ile anlaşılır. Riggan sahneye çıkma hazırlıkları yaparken en başta Mike Shiner ardından ise oyuncu olan sevgilisi Laura, kişisel asistanlığını yürüten kızı Sam ve mükemmeliyetçi eski karısı Sylvia baş etmek durumunda kalır. Riggan kendine yeniden prestij kazandırmasını beklediği bu oyunu, beklentilerin aksine olumlu tepkiler kazanması için elinden geleni yapacaktır. (alıntıdır)


YORUMUM:

Geçtiğimiz günlerde 4 tane Oscar alan bu film dün Türkiye'de de vizyona girdi. Ben de hemen Birdman'i izledim. İlk söyleyeceğim şey şu: filmin çekim tekniği beni benden aldı. Sanırım yaşım henüz küçük olduğundan ciddi derecede film izlemedim, izlediklerimin kalitesi de tartışılır ancak şu ana kadar böyle güzel çekilmiş bir film izlememiştim.




Filmdeki oyuncular gerçekten iyi kişilerden seçilmiş. Özellikle Mike rolündeki Edward Norton bir karaktere bu kadar uyabilirdi! Bana göre dünya üzerindeki en iyi aktörlerden biri olan Edward Norton bu karakteriyle de beni kendisine bir kez daha hayran bıraktı. Michael Keaton ise zaten karakteriyle tamamen uyum içinde olan bir aktör. Filmdeki günümüz  sinema sektörüne eleştiriler de çok hoşuma gitti. Artık örneğin filmlerin kalitesi değil de popülerliğiyle ölçülmesi gibi pek çok örnek bulabiliyoruz filmde.

Final sahnesi de güzeldi. Ayrıca Emma Stone'un bu filmdeki oyunculuğuna da değinmeden geçemeyiz. Kısacası ben bu filmi beğendim, aldığı Oscarları -özellikle En İyi Görüntü Yönetimi Oscar'ını- hak ettiğini düşünüyorum. Yine de En İyi Film ödülünü alması tartışılabilir. Bu başarılı filmi ve bu mücadele içeren hikayeyi, gerçekten çok özgün ve güzel hikayeyi izlemekten zevk alacağınızı düşünüyorum.


PUANIM:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşleriniz benim için çok değerli :)