Esther Earl (Lori&Wayne Earl ile) - Bu Yıldız Asla Sönmeyecek - vulnicure

20 Şubat 2015 Cuma

Esther Earl (Lori&Wayne Earl ile) - Bu Yıldız Asla Sönmeyecek

Özgün adı: This Star Won't Go Out
Yazarı: Esther Earl (Lori&Wayne Earl ile)
Çeviren: Müge Kocaman Özçelik
Sayfa sayısı: 439
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Fiyatı: 29,50 TL


TANITIM BÜLTENİ:

ADINA AYNI YILDIZIN ALTINDA İTHAF EDİLEN GENÇ KIZIN HAYATINA AÇILAN PENCERE...

"Dostluğumuzun yazarlığıma bir etki yapmasını istemesem de elimde olmadan ondan hem bir insan hem de bir yazar olarak etkilenmiştim. Öylesine komik, dikkatli ve bilinçliydi ki. Empati kurmakta olağanüstü bir yeteneğe sahipti. Her şeyden önemlisi hepimiz kadar eksiksiz ve karmaşıktı. Esther hasta olduğu için değil, Esther olduğu için eşine az rastlanır bir insandı. Hayata geliş sebebi bizim yaşama dair Önemli Dersler almamız değildi. Esther'in hayatının anlamı, tıpkı herhangi bir hayatın anlamı gibi belirsizlik gölgesiyle kaplı, insanı çıldırtacak kadar muğlak bir sorudan ibaretti..."
JOHN GREEN

"Sadece mutlu ol, mutlu olamıyorsan seni mutlu eden şeyler yap. Ya da hiçbir şey yapmadan, seni mutlu eden insanların yanında ol."
Esther Earl


YORUMUM:

Bu kitabı yorumlarken bunu Esther'e anlatıyormuşum gibi anlatmak istiyorum. Çünkü kitap aslında günlüklerden ve çizimlerden oluşuyor.

Hey, Esther. Hikayeni okudum. The Fault in Our Stars kitabında ilk kez adını gördüğümde acaba Esther kim demiştim ancak araştırma zahmetinde bulunmamıştım. Daha sonra kitabın sonunda adın tekrar belirdi. Merak ettim ancak pek de umursamadım, hatırlayabiliyorum. Sonra CNR Kitap Fuarındaydım sanırım, bu kitabın tanıtımını yapıyorlardı. Fiyatı uygun gelmedi diye almadım. Ancak aklımın bir köşesine not ettim This Star Won't Go Out ismini. Aylar sonra, sömestr tatilinde alışveriş merkezinde D&R'da bu kitabı gördüm ve içeriğine baktım. Hemen almak istedim! Ancak fiyatı yine uygun değildi :> Eve geldiğimde anneme internetten kitap alışverişi yapacağımı söyledim ve bu kitabı da sepete koydum. Şu an diyorum ki, iyi ki koymuşum. Son anda çıkaracaktım ancak vazgeçtim.

Sonrasında, bu güzel kitabı okumaya başladığımda sanki yanımdaydın Esther. Birinin günlüğünü okumak güzel bir şey değildir aslında. Ama senin günlüğün öyle özelmiş ki. Sanki Earl ailesinden bir üyeymişim gibiydi. Çok etkilendim. Benden 6 yaş büyüktün ve sen gözlerini yumduğunda ben senin hakkında en ufak bir fikre bile sahip değildim; ancak bana ne kadar benzediğini gördüm. Düşünceler olsun, hoşlandığımız şeyler olsun. Farkımız senin daima enerji dolu olman ve çok güzel bir kız olmanmış. Sana hayran kaldım. Kitap boyunca, her şeyinle hayran kaldım. Umarım şu an huzur içindesindir. Dilediğin her şeyi yapabiliyorsundur. Kanserin ne kadar zor bir şey olduğunu bilemem Esther, gerçekten yaşamadıkça bilemeyiz. Ancak anneannemi kanserden kaybettim ve o tempoyu, onun temposunu hatırlıyorum. Enerjisinin sönüşünü. Sen gözlerini yumana dek enerji doluymuşsun. Bu komik, oysa biz hiç tanışmadık. Ancak, böyle. Sadece sen değil. Ailen, dostların. Hepiniz muhteşemsiniz.


KİTAPTAN ALINTILAR:

Ağlamazsam bastırdığım duygu, duygu kavanozuma eklenir ve eğer kavanoz dolarsa kendimi kaybederim.

"Dostlarımız bizim çaresiz olduğumuz anları fark etmiyorsa onlara kendimizi açmamızın ne anlamı olabilir ki?"

Sadece mutlu ol, mutlu olamıyorsan da seni mutlu eden şeyler yap. Ya da hiçbir şey yapmadan seni mutlu eden insanların yanında ol.


PUANIM:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşleriniz benim için çok değerli :)