James Dashner - Labirent: Ölümcül Kaçış - vulnicure

14 Şubat 2015 Cumartesi

James Dashner - Labirent: Ölümcül Kaçış

Özgün adı: The Maze Runner
Yazarı: James Dashner
Çeviren: Gizem Yeşildal
Sayfa sayısı: 406
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Fiyatı: 25 TL
Seri: Labirent: Ölümcül Kaçış
Labirent: Alev Deneyleri
Labirent: Son İsyan


TANITIM BÜLTENİ:

Hatırla.
Hayatta kal.
Koş.

Thomas bir asansörde uyandığında hatırlayabildiği tek şey ismidir. Ailesi, evi veya oraya nasıl geldiği hakkında hiçbir fikri yoktur. Asansörün kapıları açıldığındaysa kendini Kayran isimli, devasa taş duvarlarla çevrili geniş bir alanda ve burada yaşayan çocukların arasında bulur. Tıpkı Thomas gibi Kayranlılar da oraya neden ve nasıl geldiklerini bilmemektedir. Tek bildikleri çevrelerini saran labirente çıkan taş kapıların her sabah açılıp her akşam kapandığı ve otuz günde bir aralarına yeni bir çocuk katıldığıdır. Kimse Kayran'da kalmak istemese de kurtulmak imkansız görünmektedir. Yine de Thomas'ın içinde bir his, çıkış yolu bulabileceğini söylemektedir. Ama bunun için zihninin derinlerinde yatan sırları açığa çıkararak labirentin gizemini çözmesi gerekecektir...


YORUMUM:

Labirent: Ölümcül Kaçış kitabının kurgusu, türünde yazılan kitapların büyük kısmının kurgusundan daha başarılı ve ilgi çekici. Bu sebeple kitabı almıştım zaten.

Romanın genelinde sıkıldığımı itiraf etmem gerekiyor. Henüz karakterlerin isimlerine alışamamışken zaten onların da fazla bir şey bilmemesi ayrıca karakterler beni pek etkilemedi, hatta bunu nasıl bitireceğim düşüncelerindeydim. Ancak son yaklaşık 100 sayfada kitap gerçekten sürükleyici bir hal aldı, başta sevmediğim karakterler hoşuma gitmeye başladı. Gerçekten yaratıcı bir kitap olduğunu düşünüyorum.

Bu türde romanları seviyorsanız okumanızı tavsiye ederim. Sizi tatmin edecektir. En kısa zamanda, büyük ihtimalle bu haftasonu, filmini de izleyeceğim.


KİTAPTAN ALINTILAR:

Vazgeçmek, işleri daha da kötüleştirmekten başka bir işe yaramazdı.

Bu çok garip, dedi kız. Benim için bir yabancısın ama aslında öyle olmadığını biliyorum.


KİTAP HAKKINDA YORUMLAR:

"Açlık Oyunları gibi distopik hikayeleri sevenler Thomas'la birlikte Kayran'da maceraya sürüklenecekler." - School Library Journal

"Dashner gizemli, kışkırtıcı, yaratıcı ve sürükleyici bir romanla karşımızda." - Barnes & Noble

"Akıcı anlatımı, akla gelen sayısız soruyu adım adım cevaplaması ve bitmek bilmeyen gerilimiyle Dashner'ın sürükleyici macerası kaçınılmaz sona doğru ilerlerken sizi merak içinde bırakacak." - Publishers Weekly

"Dashner'ın yarattığı dinamik karakterler hikayeyi tamamlıyor ve serinin ilk kitabını daha da mükemmel kılıyor." - VOYA

"Dashner hikayeyi ustalıkla kaleme alarak inanılmazı gerçekçi kılmayı başarıyor. Elinizden bırakamayacak ve devamında neler olduğunu öğrenmek için sabırsızlanacaksınız." - Kirkus Reviews

"İyi yazılmış, okuması zevkli, merak uyandırıcı, kısacası mükemmel bir kitap. Şimdiden seriye bayıldım. İkinci kitabı bir solukta okuyacağım." - R. S. Reddy

"Sürprizlerle dolu, mükemmel bir kitap. O kadar heyecanlı ki bir çırpıda bitirdim." - J. S. Reddy

"Sayfalar boyunca bir tehlikeden diğerine sürüklenirken kitabı elinizden bırakamayacaksınız." - Kiss The Book


PUANIM:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Görüşleriniz benim için çok değerli :)