Guardians of the Galaxy & Avengers: Age of Ultron & Ant-Man - vulnicure

24 Nisan 2016 Pazar

Guardians of the Galaxy & Avengers: Age of Ultron & Ant-Man

Guardians of the Galaxy (2014)
Yönetmen: James Gunn
Senaryo: James Gunn, Nicole Perlman
Oyuncular: Chris Pratt, Zoe Saldana, Dave Bautista, Vin Diesel, Bradley Cooper, Lee Pace, Michael Rooker, Karen Gillan, Djimon Hounsou, John C. Reilly, Glenn Close
Süresi: 121 dakika
IMDb puanı: 8,1
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri

Iron Man 3, Thor: The Dark World ve Captain America: The Winter Soldier filmlerini yorumladığım yazıyı paylaşalı iki buçuk aydan fazla zaman geçmiş. İşte tam o zamandan beri ben bu filmi izlemeye çalışıyorum. Filmi başlatırım; hard disk çıkar, televizyon bozulur, sınavlar başlar, şu olur, bu olur derken kendi çapımda bir film izleme rekoruna gitmişim.

Konusuna hiç girmeyeceğim ama çok klasik bir konuya sahip olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim. Senaryoda sırada neler olacağını tahmin etmek hiç zor değil. Ama filmdeki esprili hava insanı güldürüyor. Görsel efektler ve kostüm-makyaj konusunda sürpriz olmayarak çok başarılıydı. Oyuncu seçimlerini de çok beğendim, karakterler kendilerini sevdiriyorlar. Marvel Studios filmlerini çerezlik buluyorum, bu da onlardan biri ama diğerlerine göre çok daha iyi olmuş.

Müzikleri öyle güzeldi ki Peter Quill'in walkmaninde çaldığı Awesome Mix vol.1 listesi albüm olarak çıktı ve zirvelere oynadı. Peter'ın annesinin gençliğinde dinlemekten zevk aldığı pop klasiklerinden oluşan şarkıları sevmemek imkansız, zaten çoğunu biliyoruz. Filmde en sevdiğim yerlerden biri de müzikleriydi.

İkinci filmi yoldaymış, 2017 yılında vizyona girmesi bekleniyormuş. Heyecanla bekliyorum.

Avengers: Age of Ultron (2015)
Yönetmen: Joss Whedon
Senaryo: Joss Whedon
Oyuncular: Robert Downey Jr., Chris Hemsworth, Mark Ruffalo, Chris Evans, Scarlett Johansson, Jeremy Renner, James Spader, Samuel L. Jackson, Don Cheadle, Aaron Taylor-Johnson, Elizabeth Olsen, Cobie Smulders, Anthony Mackie, Hayley Atwell
Süresi: 141 dakika
IMDb puanı: 7,5
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri

Şimdi düşündüm de, filmler genel hatlarda birbirlerine benzediklerinden çok da fazla söyleyecek şey bulamıyorum. Neler olacağını tahmin etmek zor değil. Doğal olarak kötüler değişiyor, bu filmdeki kötü bir yapay zeka olduğundan çok daha ilgi çekici. Scarlet WitchQuicksilver ve Vision ile bu filmde tanışıyoruz.

Ama film eğlenceliydi bu yönü de film için avantajlıydı. Espriler hoşuma gitti. Aksiyon sahnelerine artık alıştığımdan çok inanılmaz gelmiyor, gayet standarttı. Filmin genel havası ortalamaydı.

Ant-Man (2015)
Yönetmen: Peyton Reed
Senaryo: Edgar Wright, Joe Cornish, Adam McKay, Paul Rudd
Oyuncular: Paul Rudd, Michael Douglas, Evangeline Lilly, Corey Stoll, Bobby Cannavale, Anthony Mackie, Judy Greer, Abby Ryder Fortson, Michael Peña, David Dastmalchian, Hayley Atwell, John Slattery
Süresi: 117 dakika
IMDb puanı: 7,4
Ülke: Amerika Birleşik Devletleri

Neredeyse her süper kahraman filminde gördüğümüz karaktere derinlik kazandırma olayı bu filmde de Scott'ın kızına olan sevgisi şeklinde vardı. Ama yine neredeyse her süper kahraman filminde olduğu üzere bunda da vasat bir şekilde işlenmişti. Ama filmin hakkını yemiyorum, çok eğlendim. Marvel'ın birbirinin aynı filmlerinden öğk gelmişken bu film çok iyi geldi. Gerçekten keyif aldığım iki saat geçirmiş oldum. Hiç sıkmamasının yanı sıra Avengers göndermeleri, eğlenceli espriler ve Paul Rudd etkenleri epey üste çekti filmi.

Marvel Studios'un film evreninde şimdiye dek yayınlanan tüm filmleri bu yazı ile sonunda bitirmiş bulunuyorum :) Daha izlemem gereken onlarca çizgi roman uyarlaması film var ama bu aralar süper kahraman görmeye gerçekten takatim kalmadı...

4 yorum:

  1. Age of Ultron'da çok sıkılmıştım ve yarım saat sonunda bırakmıştım izlemeyi; fakat Antman çok güzeldi ! :) Zeki esprileri, farklı yapısıyla. Deadpool da keza öyleydi. Civil War'a çok iyi diyorlar bakalım :O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Age of Ultron çok iyi değildi; ama Ant-Man ve Deadpool harikaydı :D Ben de Civil War'u çok merak ediyorum doğrusu, epey ümitliyim de :)

      Sil
    2. Dün nihayet Captain America: The Winter Soldier'i izledim ve ba yıl dım ! İlk film o kadar etkilemedi; Red Skull'ın hakkını verememişler. Fakat bu film tam bir ajan filmi olmuş. Garip olacak benzetmem ama Bond filmi gibiydi adeta. Aksiyon sahneleri falan aşmış. SHIELD içindeki "paralel" yapılanmayı anlatması da.. :D Civil War öncesi hazırlık yaptım. Eksik filmlerim vardır tamamlıyorum. Thor: The Dark World kaldı bir şimdi. Onu da pek istemiyorum, Thor'u sevmem :/ Çok bağlantılı değilse izlemeyi düşünmüyorum. Ne dersin ?

      Sil
    3. Kesinlikle! Ben de çok beğenmiştim The Winter Soldier'ı ve aynı şekilde hissetmiştim.

      Bence izlemen faydalı olur. Hem ilk filmden *bence* daha iyi, hem de devam filmlerine dair Thor'un dünyası hakkında bilgi sahibi olursun. :)

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)