Ocak 2022'de K-Pop - vulnicure

21 Mart 2022 Pazartesi

Ocak 2022'de K-Pop

Merhaba,

Burada sıkça k-pop'a duyduğum özel ilgiden bahsediyorum. Her gün onlarca şarkının yayınlandığı bir sektörü tamamen takip etmek imkansız olsa da elimden geldiğince yayınlanan şarkılara, müzik videolarına ve hatta en çok konuşulanlara bakmaya çalışıyorum. Dolayısıyla her ay ve hatta yıl sonunda sektöre dair düşünce birikimim oluyor. Ben de bunu düşünerek her ay k-pop gündeminin nabzını tuttuğum bir yazı dizisine başlamaya karar verdim. Mart ayının yazısı gelmeden ocak-şubat için de bir şeyler yazmayı yetiştiririm diye umarak bu işe giriştim, dilerim bu planladığım gibi sonuçlanır.

Ocak ayı geçen sene de olduğu gibi SMTOWN LIVE 2022: SMCU Express @Kwangya konseriyle başladı. Bu ücretsiz konser, SM Entertainment'ın hayranlara hem yeni yıl hem de teşekkür armağanı gibi olduğu için çok keyifli geçti. Bu yılın setlist'i geçen seneye göre çok daha çeşitli ve iyiydi, bütçe de belli ki epey yükselmişti. Konserin en büyük olayı ise SM'in süper kız grubu GOT the beat'i ve onların çıkış şarkıları Step Back'i tanıtmasıydı. Ben bu şarkıyı ilk dinlediğimde sözleri yüzünden hiç sevmemiştim ancak aradan geçen 2 ay sonrası sözlerini umursamamayı başarınca şarkıya dair fikirlerim sözleri dışında 180 derece değişti. Grubun üyeleri arasında bir f(x) üyesi görememek şu an bile içimi acıtsa da GOT the beat, müzik açısından dolu dolu geçen 2022'nin en heyecanlı projelerinden biri olma statüsünü hala koruyor.

Ocak ayında çıkış yapan tek grup GOT the beat değildi tabii. Geçtiğimiz sene yayınlanan yarışma programı Girls Planet 999 ile kurulan Kep1er da WA DA DA çıkış single'ı ile ilk mini albümlerini yayınladı. Ben WA DA DA'nın karmaşık yapısını pek sevemedim ancak grup çıkışıyla hatırı sayılır başarılar elde etti. Bir başka Produce grubu IZ*ONE'ın üyelerinden Yena da SMILEY (ft. BIBI) ile kendi kişiliğini yansıtan eğlenceli bir solo çıkış yaptı. Ancak onun ilk mini albümünde asıl öne çıkan şarkılar PRETTY BOYS ve son dönemde revaçta olan pop-rock trendinin en iyi örneklerinden Lxxk 2 U oldu. Ani dağılma kararlarıyla geçen sene tüm k-pop camiasını üzen GFRIEND'in üyesi Yuju da solo çıkışını yapan sanatçılar arasındaydı. Yuju'nun mini albüm çalışmasını ben genel olarak çok yetersiz buldum ancak  single'ı Play ocak ayının en şık çalışmalarından biriydi. H1-KEY'in Athletic Girl'ü de öne çıkan çıkış şarkılarındandı.


WJSN Chocome çok beklenen geri dönüşlerini elektro dans soslu müthiş Super Yuppers! ile yaparak hayranlarını hayal kırıklığına uğratmadı. ENHYPEN hala konuşulan Polaroid Love'ın yer aldığı repackage albümleriyle başarılarını sürdürmeye devam etti. OnlyOneOf bana göre ocak ayının en orijinal işi Instinct, Pt. 2'yu benzersiz diskografilerine kattı. woo!ah! daha ocak ayının başında yazı hatırlatan Catch the Stars ile sıcacık bir dönüş yaptı. fromis_9 ise 9 Way Ticket ve From.9 gibi müthiş işlerinin yanında sıradan kalsa da mini albümleri Midnight Guest ile retro trendini yakalayan tatlı bir çalışma yayınladı. Ocak ayının son günleri ise kısa sürede efsaneleşmiş grup Wanna One'ın yıllar sonra yayınladıkları Beautiful Part 3 ile hüzünlü geçti. Tüm bunlar dışında Pentagon, BamBamUP10NATION, P1Harmony, Kim Yohan, Mirae, MoonbyulWheein, DRIPPIN ve Victon da bu ay dönüş yapan isimler arasındaydı.


Ocak ayları yayınlanan albümler bakımından genelde cansız geçer ancak işin magazin kısmı öyle olmuyor. DAY6'in artık eski üyesi Jae ocak ayının en olaylı isimlerinden biriydi. Kendisi öncelikle grubundan ayrıldığını duyurdu, sonra k-pop sektörü için söyledikleri ve Jamie için kullandığı aşağılayıcı sözlerle gündeme geldi. Her ikisi için de özür dilediği ve olay kapandığı için uzatma gereği duymuyorum ancak ocak ayında sıkça Jae ismini duyduğumuz için bahsetmeden geçmek de istemedim. Ayrıca SHINee'nin askerdeki üyesi Taemin'in depresyon ve anksiyetesinin ağırlaşması sebebiyle askerlik hizmetini yaptığı yerin kamu hizmetiyle değiştiği açıklandı. Taemin kitlelerce tanınan ve sevilen bir idol olduğu için bu haber hepimizi üzdü.

Bu tatsızlıkların arasında güzel haberler de gelmedi değil. EXO'nun askerdeki üyesi Chen'in ikinci çocuğu dünyaya geldi. Queendom'ın heyecanla beklenen 2. sezonunun Taeyeon tarafından sunulacağı açıklandı. Ayrıca Dispatch'in her sene açıkladığı "yeni yıl çiftinin" bu yıl T-ARA'dan Hyomin ve bir futbolcu olduğu ortaya çıktı.

Ocak sonunda açıklanan bir diğer haber ise April'ın dağıldığı oldu. April çok başarılı olmasa da şarkılarıyla internette özellikle yabancı hayranların ilgisini çekebilen bir gruptu ancak geçen sene yaşanan zorbalık skandalında pek çok üyesinin isminin geçmesi ve olayı iyice körükleyen, ardı arkası gelmeyen açıklamalar onları skandalın poster yüzü haline getirdi. Grup zaten uzun zamandır aktif değildi ve dağılma kararları çok da şaşırtıcı olmadı ancak zorbalık skandalıyla alakası olmayan üyelerin de bu hazin sondan nasibini alması beni hatırladıkça üzmeye devam ediyor. April'ı Oh My Mistake! ve The Blue Bird'lü güzel günlerinde hatırlamaya çalışacağım.

Benim takip ettiklerim ve hatırladıklarım kadarıyla 2022'nin ilk ayında k-pop böyle geçti. Atladıklarımı aşağıya yorum olarak ekleyebilirsiniz. :)

8 yorum:

  1. Pek çok dergi de K-Pop'u kapak yapıyor satsın diye... :)
    Blog'umdaki son yazım kesinlikle ilgini çeker, tv-sinema sektörü üzerine :)

    YanıtlaSil
  2. hımmm, ben de seviyom dinliyom izliyom da sen daha sıkı bir takipçisin demekki, bu yazını referans olarak alıp dinleyim, tişkirler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh süper o zaman, karşılıklı öneride bulunuruz arada :)

      Sil
  3. En çok bu kadar kalabalık gruplar nasıl anlaşıyor, hiç kavga etmiyorlar mı diye düşünüyorum. Uzun süredir birlikte olan gruplar var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahahaj gerçekten doğru bir soru :)) Kavga edişleri basına yansıyanlar da oluyor zaten, bilmediklerimiz de vardır. Ama evet, çok uzun yıllardır bir arada olan gruplar var. Aklıma ilk gelenler SHINee, TVXQ, 2PM, BTS, EXO, Apink, Super Junior hala aktif olanlardan aklıma ilk gelenler.

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)