Şubat 2022'de K-Pop - vulnicure

31 Mart 2022 Perşembe

Şubat 2022'de K-Pop

Merhabalar,

Geçenlerde şu yazıyla başlattığım aylık k-pop yazı dizisine devam ediyorum. Şubat, en kısa ay olmasına rağmen epey hareketli geçti. Bu ay k-pop'un eski jenerasyonlarıyla yeni jenerasyonlarını aynı noktada buluşturmasıyla ayrıca dikkat çekiciydi, uzun zamandır ortalarda göremediğimiz pek çok ismin dönüşünün yanı sıra dikkatleri üzerine çeken yeni grupların çıkışlarına da tanık olma şansımız oldu.


Geçtiğimiz yıl ani dağılma kararlarıyla hepimizi üzen GFRIEND'in 3 üyesi Eunha, SinB ve Umji'nin BPM Entertainment'a katılarak oluşturduğu yeni kız grubu VIVIZ bu ayın en çok beklenen çıkışlarından biriydi. VIVIZ üyeleri ilk mini albümleri Beam of Prism ile yeni grup maceralarına kendilerine yaraşır eğlenceli, zarif ve bütünlüğünü çok iyi sağlamış bir başlangıç yaptı. Grup GFRIEND üyelerinin bir kısmının da olsa elinden çıktığını hatırlatıyor ancak yine de kendi rotasını çizmeyi çok iyi başarıyor. VIVIZ orijinalliğini korusa da benim gibi eski günleri yad etmek isteyenler için Mirror adeta hediye bir şarkı gibi.

JYP Entertainment'ın kız gruplarının hepsi şanı Kore yarımadası sınırlarını aşmış fenomenler oldu. Wonder Girls'ün 2000'lerin R&B günlerinin harika bir örneği olan Irony'si, Miss A'in zamansız Bad Girl Good Girl'ü, TWICE'ın damardan şeker alma hissi veren Like Ooh-Ahh'ı ve elbette ITZY'nin adının hakkını veren (dalla Korece farklı anlamına geliyor) Dalla Dalla'sı hep ikonikleşen k-pop çıkış şarkıları olduğu için herkes JYP'nin sıradaki kız grubu NMIXX'in bu ayki çıkışını heyecanla bekliyordu. Ne yazık ki tüm bu beklentiler iyi bir sonuç veremedi. Üzülerek söylüyorum ki grubun çıkış single'ı O.O, hayatımda duyduğum en saçma sapan şarkılardan biri olabilir. Hiçbir anlamı olmayan sözler ve onlarca farklı istikamete gidilmesiyle hiçbir yere varamayan bir müziğin çorbaya dönmüş birleşimi ortaya O.O'yu çıkarıyor. K-pop'ta son zamanlarda yapısı oldukça farklı şarkılara çokça denk geliyoruz ancak bu şarkı onların çok başarısız bir kopyası gibi. Bu ayın en büyük hayal kırıklığı benim için NMIXX'ti, dilerim kendilerine kreatif anlamda farklı ve hak ettikleri gibi iyi bir rota çizilir. Bu iki grup dışında bu ay Berry, Choi Heart ve Wonpil solo çıkışını yapanlar arasındaydı. Choi Heart, Mariya Takeyuchi'nin ikonik city pop şarkısı Plastic Love'ı samplelamasıyla benim dikkatimi çekti ancak şarkısının orijinal şarkı kadar iyi olduğunu söyleyemeyeceğim.

14 Şubat'ta yayınlanan Taeyeon'un çok beklenen 3. stüdyo albümü INVU ve Apink'in özel albümü Horn bu ay sektöre en güzel Sevgililer Günü hediyeleri oldu. INVU bir tık karışık bir albüm olsa da Taeyeon'un kendi konfor alanından çıkıp farklı türlere ve trend soundlara yönelmesi takdir edilesiydi; Apink ise hep bildiğimiz Apink'ti. Bae Suzy de bu ay müzik kariyerine dönüşünü başarılı bir shoegaze örneği Satellite ile yaparak hepimizi şaşırttı. Epik HighRaviBTOB, Ha Sungwoon ve Wonho bu ay dönüş yapan diğer kıdemli isimlerdi. 

Yeniler de tanıdık simaları yalnız bırakmadı elbette. Son zamanlarda k-pop'a yeni bir soluk getiren gruplar arasında olan Billlie ve STAYC de bu ay dönüş yapanlar kervanındaydı. STAYC'nin çıkış şarkısı So Bad seviyesinde bir parçayı tekrar yayınlaması çok zor ancak grup diskografisini adım adım sağlamlaştırmaya devam ediyor. Yeni mini albüm Young-Luv.com da akılda kalıcı melodileriyle bu duruma bir istisna olmadı. Billlie'nin yeni minisi ise ne yazık ki bunun tam tersi oldu ve benim beklentilerimin çok altında kaldı. Rocket Punch ise bu ayın gizli cevheriydi. Grubun yeni mini albümü Yellow Punch müthiş prodüksiyonuyla ve farklı alt türlerin sıkıca sağlanmış bütünlüğüyle bana k-pop'a en başta ilgi duymama sebep olan sanatçıları hatırlattı. Bu isimler haricinde bu ay TreasureRumble-GJamie ve Cravity de geri dönüş yaptı.


Şubat ayında müziğe doysak da işin magazin kısmı pek güzel haberlerle başlamadı. Bir yandan idollerin COVID-19 teşhisi haberleri ardı ardına gelirken bir anda BTS üyesi Jimin'in akut apandisit ameliyatı olduğu ve aynı anda COVID atlattığı duyuruldu. Bu haber elbette herkesi epey üzdü. Ay sonunda ise NU'EST üyeleri JR, Aron ve Ren'in şirketlerinden ayrılacağı ve grubun dağılacağı açıklandı. NU'EST, Produce 101'ın 2. sezonu sebebiyle çok sevdiğim ve hep bir yerlerde aktif olarak görmek isteyeceğim bir gruptu; bu şekilde apar topar bir sonla veda etmeleri sahiden üzücü oldu. Dilerim grup üyelerini seçecekleri yol ne olursa olsun parlak bir gelecek bekliyordur.

Şubat ayında üzücü haberler aldık ancak güzel gelişmeler de olmadı değil. Örneğin bu ay ikonik grup BIGBANG'in baharda geri dönüş yapacağı duyuruldu. Bu haber aslında biraz acı-tatlı oldu çünkü bir yandan üyelerden T.O.P'nin grubun bağlı olduğu şirket YG Entertainment'tan ayrılacağı haberi de geldi. Zaten BIGBANG gibi çok uzun yıllardır var olan bir grubun üyelerinin artık her şey normal olsa bile eski sıklığıyla birlikte müzik yapamayacağını biliyorduk, bu yüzden şirketten ayrılsa da gruptan tam anlamıyla ayrılmayan üyelere alışmış vaziyetteyiz.

Charli XCX Twitter'dan Seventeen'in resmi hesabına tweet atarak Vernon'a bir iş birliği teklifinde bulundu ve bu eğlenceli bir tweet diyaloğuna sebep oldu. İkili hızlıca Rina Sawayama ve A.G. Cook'un da imzasının bulunduğu güzel bir remix yaptılar.

Bu ayın bir başka güzel haberi ise EXO lideri Suho'nun askerden dönüşüydü. EXO'nun bitmek bilmeyen askerlik dönemi sebebiyle her bir dönüş ekstra duygulu oluyor. 

Son olarak Queendom yarışma programına katılacak isimlerin VIVIZ, LOONA, WJSN, Brave Girls, Kep1er ve Hyolyn olacağı açıklandı. K-pop'a ilgi duymayanlar için bu kadro pek bir şey ifade etmeyebilir ancak aydınlatmak gerekirse bu isimlerin izleyicide müthiş heyecan uyandıracak bir yıldızlar geçidi olduğunu söyleyebilirim. Mart sonunda yayınlanmaya başlayacak yarışma şimdiden çok heyecanlı geçeceğe benziyor.



12 yorum:

  1. Şu KPoptan gram anlamıyorum ya :))
    Oğlumun en yakın arkadaşı sıkı bir BTS hayranı, ondan da sık sık duyuyorum bu tarzla ilgili şeyleri ama yok ilgi alanıma girmiyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olmayınca olmuyor, anlıyorum bu durumu yaa :)) Ama bir kere olunca da bırakamıyor insan galiba :)

      Sil
  2. Çok uzun bir süre K-Pop kavramından uzak yaşadım. hatta o dönem dinlemeye çalıştım öyle dinledim ve kapadım fakat sonrasında, bundan birkaç ay önce içim o kadar sıkılmıştı dinlerken takıldım kaldım o günden beri sürekli dinleyip gruplar arıyorum, şarkılar keşfediyorum spotify anasayfam tamamen kpop oldu diyebilirim. yorumlara bakınca anlamıyorum ya da ilgilenemiyorum diyenlere sesleniyorum, bu böyle bir şey bir kere sizi yakalıyor sonra da bırakamıyorsunuz zaten :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neredeyse herkes aynı süreçten geçiyor demek ki 😅 Müzikler size hitap ediyorsa ya da binlerce müzik dışı içerik ilginizi çekiyorsa kapılıyorsunuz bir şekilde. Şans vermeye değiyor bence :))

      Sil
  3. teşekkürleer, en güzel yazıların bunlar artık hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo sevindim bunu öğrendiğime :)) Mart da yolda deep :)

      Sil
  4. Hiç dinlememiştim. Bildiğim gruplar değil. Şimdi açtım bir taraftan paylaştıklarından dinliyorum.

    YanıtlaSil
  5. Bu tarzla ilgili değilim ama yine de okudum. Emeğine sağlık. K-pop'la ilgili biri için keyifli bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, demek ki amacıma ulaşmışım :))

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)