Oscar Tahminleri - vulnicure

24 Mart 2022 Perşembe

Oscar Tahminleri

Etkinliğe katılan tüm blog komşularımla temsili fotoğrafımızdır :)

 Selamlar!

Malumunuz bu pazar, bize göre ise pazartesi gününün erken saatlerinde 94. Akademi Ödülleri düzenlenecek. Biz de buralarda birkaç blog olarak elimizden geldiğince aday filmleri izledik, yorumladık. (Benim film yorumlarıma gitmek için buraya tıklayabilirsiniz.) İşin yorumlama kısmı bitti, artık son düzlüğe girerken sırada tahminlerimiz var. Tahminler hiçbir zaman benim güçlü olduğum kısım olmamıştır, hatta genelde tüm filmleri izlemediğim için ilgimi de pek çekmez. Birkaç kategoride çok istediğim adaylıklara taraftar olurum en fazla, kalanını tören yapılana dek çok düşünmem. Bu sene bir değişiklik yaptım ve etkinlikteki diğer arkadaşlarımla beraber tahminlere katılmaya karar verdim. Çok isabetli olmalarını beklemiyorum ancak maksat eğlenmek olsun. 


EN İYİ FİLM: En emin olamadığım kategorilerden biri bu çünkü 10 filmin biri bile çok güçlü bir şekilde öne çıkmıyor. The Power of the Dog'un almasını bekliyorum ama Belfast da bir sürpriz yapabilir gibi hissediyorum. Benim gönlümden geçen isim ise West Side Story.

EN İYİ YÖNETMEN: Zor bir kategori ama ben Jane Campion diyorum. Steven Spielberg ile ikisi benim gözümde çok yakın ama prestijli ödüller hep Jane Campion'a gitmiş, bu sebepten kendisinin şansını daha yüksek görüyorum.

EN İYİ KADIN OYUNCU: En çekişmeli kategorilerden. Ya Jessica Chastain'in ya da Kristen Stewart'ın heykelciği evine götüreceğini düşünüyorum, gönlümden geçen isimler de bu ikisi. Ancak illa bir isim söylemem gerekirse bahsimi Kristen'dan yana kullanıyorum.

EN İYİ ERKEK OYUNCU: Bu kategorinin tartışmasız favorisi Will Smith, kazanacağı kesin gibi. Ben de performansını çok beğenerek izledim ve tarafsız bakınca onu söylemem gerekiyor ama gönlüm başından beri Andrew Garfield'dan yana olduğu için kaybedeceğimi bile bile bahsimde Andrew'a torpil geçmek istiyorum :)

EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU: Müthiş bir kategori daha. Kim alsa onun adına sevinir ve hak etti derim ancak tahminim Ariana DeBose'un kazanan olacağı yönünde. Yedek isim olarak da Judi Dench'i düşünüyorum.

EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU: Kalbim de aklım da Troy Kotsur ismini fısıldıyor bu kategoride. Tahminlerim genelde tutmaz dedim ama bu ismin kazanacağına olan inancım tam.

EN İYİ ÖZGÜN SENARYO: Deep'in tahmin yazısında bahsettiği Amerikan sinema sektörünün yaşadığı tıkanıklık durumunu en iyi hissettiren, sıkıntılı bir kategori bu. Benim düşüncem 5 aday film arasında en çok hak edenin The Worst Person in the World olduğu ama kazanma şansının düşük olduğu yönünde. Diğer kategorilerde bir atak yapmazsa Belfast'ın bu kategoride kazanan olacağını düşünüyorum, yaparsa belki bir umut benim favorim olan filme gider heykelcik.

EN İYİ UYARLAMA SENARYO: Özgün Senaryo kategorisine kıyasla çok daha çekişmeli bu kategoride kazananı tahmin etmek güç. Benim istediğim isim Drive My Car ancak tahminim The Power of the Dog. Ancak aday 5 filmin hangisi kazansa hak ettiğini düşünürüm, hepsi başarılı uyarlamalardı.

EN İYİ SİNEMATOGRAFİ: Zor bir kategori daha. The Power of the Dog ve West Side Story arasındayım ancak ilk filmin şansını daha yüksek görüyorum. Belki bir ihtimal Power of the Dog diğer kategorilerde döktürürse burası West Side Story'ye gidebilir. The Tragedy of Macbeth de sinematografisiyle adeta şov yaptı ancak şansı düşük. 

EN İYİ ULUSLARARASI FİLM: Lunana'yı izlemediğimi belirterek başlamak istiyorum ama sinemaseverler arasında çok da bahsi geçmediği için kazanma şansı olan filmlerden olarak görmüyorum şimdilik. Bu kategorinin kazananı ise üstüne çok düşünmeye gerek kalmadan Drive My Car gibi gözüküyor. Ah The Worst Person in the World, neden bu kadar güçlü bir adayla aynı yıla denk geldin? :( Adaylıklarda harcandı resmen mis gibi film.

EN İYİ ANİMASYON: Bu kategoride Encanto ve Flee arasındayım. Flee diğer 4 adaya göre çok daha ciddi konuları ele alan bir film olduğu için hangisi kazanır bilemiyorum. Zaten film Belgesel kategorisinde de aday ama ben oradaki filmleri izlemedim, eğer o kategoriyi kazanırsa animasyonun kazananının Encanto olacağını düşünüyorum. Gönlümden geçen isim ise The Mitchells vs. the Machines ancak Encanto o kadar başarılı oldu ki Akademi'nin bunu göz ardı etmesi imkansız.

EN İYİ FİLM KURGUSU: The Power of the Dog dediğim bir başka kategori daha. Belki bir ihtimal Dune alabilir.

EN İYİ PRODÜKSİYON TASARIMI: Hiç emin olamadığım bir kategori. Gönlümden West Side Story geçiyor, kazanma şansını da çok yüksek görüyorum ama Nightmare Alley ve The Tragedy of Macbeth'in de güçlü adaylar olduğunu düşünüyorum. Hatta Dune bile bana bir sürpriz yapıp kazanan olabilir.

EN İYİ KOSTÜM TASARIMI - EN İYİ MAKYAJ VE SAÇ TASARIMI: Kostüm için Cruella, saç-makyaj için The Eyes of Tammy Faye. Bu ikili bu kategorilerde ödülleri alamazsa verilen emeklere büyük ayıp edilir :)

EN İYİ GÖRSEL EFEKT - EN İYİ SES: İkisi için de Dune diyorum.

EN İYİ ÖZGÜN MÜZİK - EN İYİ ÖZGÜN ŞARKI: Disney adaylıkların Akademi'ye tanıtımı öncesi We Don't Talk About Bruno'nun başarısını ön görebilseydi bu iki kategoride tahminler çok daha kolay olacaktı. Özgün Müzik'te Encanto'nun başarısı göz önünde bulundurularak ödülün Germaine Franco'ya verileceğini düşünüyorum. Özgün Şarkı'da ise tahminim Billie Eilish'in No Time to Die filminde kullanılan No Time to Die şarkısı, favorim ise Van Morrison'ın Belfast için yeni düzenlemeyle kaydettiği Down to Joy'u.


Evet, benden tahminler bu kadar. Kalan kategorilerin filmlerini izlemediğim için yazma gereği duymadım. Seçimlerime şöyle bir bakınca The Power of the Dog ve West Side Story'nin öne çıktığını, Dune'un da o kadar adaylığına rağmen geride kaldığını görüyorum. Akademi benimle aynı fikirleri paylaşacak mı hafta sonu hep beraber göreceğiz. Törenden sonra bu yıl son bir Oscar muhabbetiyle sezonu kapatırım diye umuyorum. 

Etkinliğimizin ev sahibesi sevgili Oytunla Hayat'ın tahmin yazısında etkinliğe katılan diğer blogların tahminlerine de ulaşabilirsiniz.

13 yorum:

  1. Merak, merak, merak, bekliyoruz...

    YanıtlaSil
  2. tahminlerin de iyi açıklamaların da vallahi :) van morrison eski ustalardan :) ya worst person filminin yönetmeninin önceki filmlerini, özellikle reprise'ı izlesen yaaa :) no time to die ne şarkı ama yaaa :) bu son bond filmi de muhteşem, dune gibi :) ya baksan yaa, west side story'nin orcinal versiyonunu izledin mi yaa dinamit gibin film :) yaaa cruella bayıldığım film, her zaman izleyebilirim :) hadi işallah hepsi tutar tahminlerinin ve düşüncelerimiz de pek benziyooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy çok teşekkür ederim, bu yorumun senden geldiğini düşününce çok mutlu oldum :)) Senin sinema bilgine güvenim tam, tahminlerimiz tutsun umarım :))

      O yönetmenin önceki filmleri aklımda, zaten Worst person da Reprise'ın başlattığı üçlemenin sonuymuş. Vize haftam bitene dek filmleri askıya aldım ama senin önerilerini önceliğe alarak izleyeceğim hepsini. West Side Story'nin orijinalini izledim, hatta 2021 yapımıyla arka arkaya izledim. Çok güzeldi o da.

      Sil
  3. The Worst Person in the World filmiyi baya sevmişsin sen... Animasyon dalında Flee almamalı bence. Animasyonun o eğlenceli ruhuna aykırı. Flee güzeldi ama başka bir dalda alsa diyeceğim. Belgeselleri ben de seyretmedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bu yılın en iyisi der miyim bilmiyorum ama benim en sevdiğim film olduğu kesin :) Farklı kulvarlarda oldukları için Encanto ile ikisini kıyaslamakta zorlanıyorum ama bence Flee'nin animasyon teknikleri harikaydı, o yüzden o alsa üzülmem.

      Sil
  4. Çok teşekkürler İlkay :) Umarım seneye sen de bu etkinliğe dahil olursun.

    YanıtlaSil
  5. Bu kadar çok dalda fikrinin olması ne güzel. Ben ana dallarda ancak yorum yapabilirim.

    Bütün filmleri izlemediğim için tahminim yok ama sırf onları sevdiğim için Jessica Chastain ve Andrew Garfield'ın ödül almalarını istiyorum :-)

    YanıtlaSil
  6. Temsili fotoğrafına bayıldım ♥

    Tüm kategorilerdeki tahmin işin çok iyi. Yorumlarının çoğuna katılıyorum. Birkaç farklılığımız var sadece ♥ Pazartesi sabahını iple çekiyorum :) Bakalım kimler gelecek, sabırsızlanıyorum vallahi...

    Tören nerde yayınlanacak daha henüz bakmadım gerçi ama youtube canlı yayınlarından yorumları takip edeceğim galiba ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de büyük bir merakla bekliyorum töreni :) TRT2 yayınlıyormuş ama geçen sene yayınlarında simültane çeviride bile sansür yaptıklarını okudum internette, ben de internetten link arayacağım :(

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)