30 Mutlu Gün 22-23 - vulnicure

23 Nisan 2022 Cumartesi

30 Mutlu Gün 22-23

 

30 Mutlu Gün devam ediyor. Etkinliğin detayları linkte.

Etkinlikte artık sona yaklaşıyoruz, hem bu süreç hem de bu ay ne çabuk geldi de geçti. Takvime her baktığımda hayatı Sims'teki hızlı moda almışım gibi hissediyorum.


#22: Bugün okulda bir etkinliğe katıldım. 2 yıl sonra ilk defa sınav dışı bir aktivite için amfi sıralarına oturdum ve kendimi okulun bir parçasıymış gibi hissedebildim. Güzeldi, mutluydum. Aktif bir süreç içerisinde öğrenmeyi ne kadar çok sevdiğimi hatırladım.


#23: Bugün bayram, mutluluğu kendinden gelen bir gün. Maalesef hafta sonuna denk geldiği için yolda annelerinin ellerini tutup okuluna giden rengarenk giyimli çocukları göremedim ve yürüdüğüm her yerde tören seslerini duyamadım ama olsun, eminim bir yerlerde güzel kutlamalar olmuştur :) Bayramımız kutlu olsun.

Bir de bugün Twitter'da "İyi okur kimseden kitap önerisi almaz, kimseye de öneri yapmaz. Ne önerirsin diye soranlar daha yolun başındaki okuyuculardır." tarzında bir tweet gördüm ve altında çıkan tartışmalara göz attım. Tabii ki bu tweet beni mutlu etmedi ama üstüne düşündürdü. Ben zevklerimiz uyuşmadığı zaman bile sevdiğim insanların kitap önerilerini, çok sevdikleri kitapları öğrenmeyi ve imkanım varsa okumayı hep çok sevmişimdir çünkü insanların kitap, müzik vs. zevklerinin onların iç dünyasına dair çok şey anlattığını düşünürüm. Bir insanı seviyorsam da onun iç dünyasını bilmek isterim. Bu iddialı tweet beni yolun başında, kötü bir okuyucu olarak görse de çok sorun değil bence çünkü bir şeyler paylaşmayı sevdiğim insanlarla tavsiyeleşmenin, hayat görüşüne ve birikimine önem verdiğim insanların ruhuna etki etmiş eserleri bir de kendi dünyamda deneyimlemenin nasıl büyük bir mutluluk kaynağı olduğunu fark ettirdi bana.


11 yorum:

  1. o twit saçmaymış bence :) üstteki gif bir filmden herhalde acaba hangi film kiii :)

    YanıtlaSil
  2. Laf olsun, beğeni dolsun diye twit atan çok. İnsan ne kadar kitap tutkunu olsa da her şeyden haberi olamaz. Çoğumuz başkalarının tavsiyesi üzerine merak edip alıyor, okuyoruz. Dikkate almamak lazım öyle insanları. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar çok kitap yazılmışken zaten imkansız. Hala adını bile duymadığım bir sürü kitap öğreniyorum sosyal medya sayesinde. Bence de dikkate alınmamalı :)

      Sil
  3. Bir lafa bakarım laf mı diye, bir de söyleyene bakarım adam mı diye:) Laf vardır dünya geneline yayılmış, gerçeklik payı olan. Birde laf olsun diye söylenmiş olanlar... Hayat ve tercihler bizim, isteyen istediği gibi genellesin:) Mutlu pazarlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Zaten sosyal medyada etkileşim için özellikle tartışma çıkartacak muhabbetlerin döndüğü de çok oluyor :) Yorumu biraz geç gördüğüm için ben mutlu haftalar olarak güncelliyorum :)

      Sil
  4. İyi bir okuyucusun merak etme, ayrıca iyi insan ve farkındalığı yüksek bir genç. Sadece son cümlen bile o kadar kaliteli ve aklı başında bir bakışın ifadesi ki, tweet'i atan her kimse sadece o cümleyi okusun ve bence kendini geliştirmeye baksın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah, çok teşekkür ederim :)) Bunu yazılarını soluksuz okuduğum sizden duymak o kadar onur verici ki kelimelere dökmekte zorlanıyorum :))

      Sil
  5. Türk Dili ve Edebiyatı okuyorum :) Evet, sana ayne katılıyorum. Bu gibi aktivitelerin bir yolu yordamı yok zaten, herkes kendine göre şekillendiriyor. Tweetin sahibinin sözleri de bir görüş ve dile getirmeye sonsuz hakkı var tabii ki ama bu gibi görüşler insanların hevesini kaçırabiliyor bence. Bizim ülkemizde kitap okumaya haddinden fazla anlam yükleniyor ve bunun sonucu olarak var olan tüm kitapları okumadığın sürece hep yolun başında görülüyorsun sanki :D

    YanıtlaSil
  6. Twite katılmıyorum. İyi bir okuyucu olduğumu düşünüyorum. Çevremden öneri almayı her zaman sevmişimdir. O kadar çok kitap ve yazar var ki hepsini bilmemiz, hepsi hakkında fikir sahibi olmamız imkansız. Birileri sayesinde güzel kitaplar keşfedersem seviniyorum. Tabii zamanla her öneriyi dikkate almamayı da öğreniyorsun. Karşımdakinin çok sevdiği bir kitabın konusu, türü ya da yazarı ilgimi çekmesiyse okumuyorum. Bu da zamanla gelişen bir seçicilik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru, öneri almak illa onu okumak anlamına da gelmiyor. Ya da bazen istem dışı öneriler de gelebiliyor.

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)