Mart 2022'de K-Pop - vulnicure

11 Nisan 2022 Pazartesi

Mart 2022'de K-Pop

 Merhabalar,

K-pop'un aylık gündemini değerlendirdiğim yazı dizisine devam ediyorum. Mart hem yeni müzik yayınlarıyla hem de magaziniyle her günü olay bir ay oldu. Bu ay çok fazla yeni çıkış göremedik ancak geri dönüşler yeni isimlerin yokluğunu unutturacak kadar fazlaydı.

Ayın en büyük olayı Red Velvet'in çok beklenen dönüşüydü. Bach'ın Air on the G String'i sample'ıyla klasik müzik ve pop müziği ahenkle birleştiren Feel My Rhythm, grubun diskografisi adına farklı olsa da grubun her daim yeniliklere açık tavrını bir kez daha gösteren bir single oldu. Mini albüm The ReVe Festival 2022 - Feel My Rhythm gerek konseptiyle gerekse R&B ve dance-pop'u orijinal soundlarla birleştiren şarkılarıyla bu ayın en sağlam çalışmalarından biriydi. Cherry Bullet de tıpkı Red Velvet gibi harika bir dönüş yaptı ve Hiccups gibi şarkılarla bu aya renk kattı. Oh My Girl yeni albümü Real Love ile trend melodiler ve kendi klasikleşmiş tarzlarının çok hoş bir birleşimini elde etti. Nu-disco türünde şarkıların k-pop'ta sıkmaya başladığı bir dönemde Brave Girls türün hakkını veren nostaljik ve eğlenceli bir mini yayınladı.

Yukarıdaki isimler dışında geri dönüşler bu ay biraz sönüktü. Stray Kids de ODDINARY ile dönüş yapan ve bu durumdan nasibini alanlar arasındaydı. Stray Kids 2020'de benim en sevdiğim gruplardan biriydi ve o dönem yayınladıkları çalışmalarla k-pop'a getirdikleri yeni tarza hayran kalmıştım. Ne yazık ki 2021'den beri grubun yayınladıkları için aynı şeyleri hissedemiyorum ve her geri dönüşlerinde bunu daha da gözlemliyorum. Bir yerlerde hep grubun özünü görebiliyorum ama 2020'de beni yepyeni bir dünyayla tanıştırmış o Stray Kids gitmiş gibi artık. ODDINARY'de güzel şarkılar yok değil, örneğin Muddy Water çok hoş ama genel olarak minide bir şeyler eksik. Yanlış anlaşılmasın, Back Door ve God's Menu'yü formülize edip aynı şekilde devam etsinler kesinlikle demiyorum ama bizim bu şarkıları bu kadar sevmemizin sebebi sektöre farklı bir şey sunmalarıydı zaten ve ben bu kendine has tavrı artık grupta göremiyorum.

(G)I-DLE 1 yılı geçen zorunlu sayılacak bir aradan sonra çok beklenen ve ismiyle manidar ilk albümleri I Never Die ile döndü. Grup bu albümle pop rock'a yönelerek alışılan tarzlarından uzaklaşsa da şarkılar son zamanların klişeleşmiş popüler pop rock soundlarıyla dolu olduğu için grup pek de konfor alanlarından çıkmış gibi hissettirmiyor. Yine de şarkılar çok eğlenceli ve kendilerini dinlettiriyor, sadece ben (G)I-DLE'dan çok daha fazlasını beklerdim. NCT Dream'in çok beklenen geri dönüşü de Saturday Drip gibi harika istisnalar dışında pek iç açıcı değildi. 

Purple Kiss, kimi yerleriyle aespa'nın Savage şarkısını anımsatan memeM'in olduğu aynı adlı keyifli ama ortalama mini albümleri ile döndü. Weeekly ise Ven Para ile kendilerine has dokularından çok uzak, piyasadaki artık baymaya başlayan tarza yönelik bir şarkıyla dönüş yaptı. MAJORS'ın The End of Chaos'u ve Sunmi'nin Oh Sorry Ya'sı da bu dertten muzdarip geri dönüşler arasındaydı. WEi, Kim Woo SeokYongguk, Moonbin & Sanha, Solar, Kingdom, Cravity ve Pritti-G bu ay dönüş yapan diğer isimlerdi. Bunlara ek olarak TWICE, MAMAMOO, CIX, Oh My Girl ve TVXQ Japonya'da geri dönüş yaptı. NU'EST grubu ise son bir best of albümü yayınlayarak resmi olarak dağıldı.

Yenilerde ise bizi ayın ilk günlerinde Yuehua Entertainment'ın yeni erkek grubu TEMPEST karşıladı. Grup gençlik enerjisiyle dolup taşan canlı ve tatlı bir çıkış yapmasıyla ilgileri üstüne çekti. Hong Eui Jin, Kihyun, NINE.i ve Kawaguchi Yurina da mart ayında çıkışlarını yapanlar arasındaydı.



Bu ay NU'EST'in şubat sonunda duyurduğu dağılma haberinin resmi olarak gerçekleşmesi dışında bir grup dağılımı olmadı ancak CLC'nin 7. yıl dönümünden hemen önce Seungyeon ve Yeeun'un grubun bağlı olduğu şirket Cube Entertainment'dan ayrıldıkları duyuruldu. Gruptan 2 kişi geçen yıllarda resmen ayrıldı, Yujin şu an için tamamen Kep1er ile promosyon yapıyor, 2 yeni kişinin daha gruptan olmasa da şirketten ayrılması geriye sadece 2 üyeyi bırakıyor. Onların da ne yapacağı kontratlarının bittiği tarihte belli olacaktır diye tahmin ediyorum ancak şimdilik grubun birlikte geleceği pek parlak görünmüyor.

Bir diğer ayrılık haberi yine Cube'dan geldi. Şirketin sevilen grubu (G)I-DLE'ın eski üyesi Soojin'in şirketle kontratı feshedildi. Bu hamle grubun geri dönüşünden çok kısa bir süre önce olduğu için genel kitle üzerinde Soojin'in grupla bağlantısının tamamen kesilmiş gözükmesi için yapılmış gibi görünüyor. Ayrıca LOONA'nın üyesi Chuu'nun ajansı Blockberry Creative'e sözleşmesinin askıya alınması için dava açtığı iddia edildi.

Elbette bu ay kötü haberlerden ibaret değildi. BTS bu ay dünya çapında etkinliklerle gündemdeydi. Hem düzenlenen Oscar törenine sürpriz bir video katılımı yapıp sevdikleri Disney filmlerini paylaştılar, hem de aday oldukları Grammy töreninde performans sergileyecekleri açıklandı. Ayrıca Snoop Dogg ile bir iş birliği yapacakları duyuruldu.

Billboard, JYP Entertainment'ın Amerika'da tam çaplı bir genişleme yapacağını duyurdu. JYP bu konuda benzer girişimleri daha önce de yapmış ve pek başarılı olamamıştı ancak Stray Kids gibi globalde Kore'den daha başarılı grupların artık bünyesinde olması bu kararı anlaşılır kılıyor.

IZ*ONE'ın eski üyeleri Miyawaki Sakura ve Chaewon'un Hybe'a bağlı Source Music'in yeni kız grubunda olacakları ve mayıs ayında çıkış yapacakları doğrulandı ve böylece çok uzun süredir her yerde konuşulan dedikodular sonunda resmiyete kavuşmuş oldu. Ay sonunda çok beklenen Queendom 2 yayın hayatına resmen başladı. Yarışmanın ilk bölümü hakkında izlenimlerimden kısaca bahsettiğim yazıya gitmek için buraya tıklayabilirsiniz.

Bu ayın en tatlı haberlerinden biri ise açık şekilde gay olan idol Holland'ın bir erkek arkadaşı olduğunu duyurmasıydı.


Benim takip ettiklerim ve hatırladıklarım kadarıyla 2022'nin 3. ayında k-pop böyle geçti. Atladıklarımı aşağıya yorum olarak ekleyebilirsiniz. :)


Oh My Girl - Eden

Cherry Bullet - Hiccups

NCT Dream - Saturday Drip

Red Velvet - Feel My Rhythm

Stray Kids - Muddy Water

(G)I-DLE - Villain Dies

Oh My Girl - Drip

NCT Dream - Teddy Bear

Red Velvet - In My Dreams

Purple Kiss - Pretty Psycho

6 yorum:

  1. Bana çok çok uzak bir konu. Ben hala eski müzikleri sevenlerdenim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında k-pop'ta da sık sık eskiye dönüşler oluyor, tek bir tarz yok yani şemsiye bir terim altında toplansalar da :)

      Sil
  2. heey saol teşekkürler ben de dinliyom da sen maşallah daha detaylı izliyon, ya k pop ta kız grupları çok şeker oluyor yaaaa :) dinlerim saool :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de favorilerim kız grupları, müzikleri de genelde daha güzel sankii :) Önemli değil, faydalanıldıkça daha da mutlu oluyorum :))

      Sil
  3. Zamanın ne kadar hızlı geçtiğini senin bu aylık yazıların sayesinde anlıyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi ya, ben de yayına koyma zamanı her geldiğinde bir şaşırıyorum daha geçen ocak-şubat aylarını yazmıştım diye :))

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)