Queendom 2 | 2. Bölüm Yorumu - vulnicure

10 Nisan 2022 Pazar

Queendom 2 | 2. Bölüm Yorumu

 

Merhabalar,

Geçen hafta bu yazımda Queendom yarışmasından ve 2. sezonunun ilk bölümüne dair yorumlarımdan bahsetmiştim. Bu hafta da 2. bölümle devam ediyorum.

Bu bölümde "İmza Şarkı" performansları devam etti ve böylece ilk tur sona ermiş oldu.


Pandemi sebebiyle hiç seyirci önünde performans sergilemeyen Kep1er bu hafta bunu ilk kez yaptı. Grup oldukça dinamik bir performansla programa neşe katsa da maalesef yarışan diğer isimlerin yanında çok zayıf kaldı. Diğer yarışmacılardan biri bu performansı müzik şovlarındaki performanslara benzetmişti, izlerken ben de aynısını düşünmeden edemedim. Belki özel bir promosyon şovunda çok güzel olabilirdi ama bu haliyle çok düşük bütçeli ve yaratıcılıktan uzak kaldı. 

Diğer yarışmacılarla kıyaslanınca çok daha yeni isimlerden oluşan Kep1er, programın yayınlandığı kanal Mnet'in bir başka yarışmasında kurulduğu için grup "Mnet'in kızları" takma adını almış. Bu sebeplerden yarışmada hep mağrur bir duruşları var, izlerken üzülüyorum. Mnet'in kendi grubunun reklamını yapmak için kendi kanalındaki bir yarışmayı kullanması çok normal ancak Kep1er hem kısıtlı diskografileriyle hem de daha tecrübesiz olmalarıyla yarışmaya henüz tam oturamadı. 


Brave Girls ise bana k-pop'un 2. jenerasyonun zirvede olduğu altın yıllarını hatırlatan müthiş bir Chi Mat Ba Ram + Rollin' performansı sergiledi. Dans konusunda diğer gruplar kadar iyi değillerdi ancak bir performans sadece danstan ibaret olmamalı diye düşünüyorum ki zaten grup söylemesi zor bir şarkıyı seçtiği için dans konusunda böyle bir tercihte bulunmaları normal. Sahne duruşu ve seyirciye keyif verme kabiliyeti bunlardan önemli oluyor bazen ve Brave Girls bunu çok iyi verdi.

Brave Girls'ün hikayesi çok ilginç: 2011'de çıkış yapıyorlar ancak şu an grupta olan kimse o dönem grubun bir üyesi değil, tamamen farklı isimler. Grup pek tutmuyor ve sonucunda da uzun bir araya giriyor. 2016 yılında üyelerde değişikliklere gidiliyor ve grup piyasaya dönüyor. O tarihten sonra yayınladıkları her şey gerçekten çok çok iyi olsa da bir türlü tutunamıyorlar ve 2017 yılında orijinal kadrodan kalan tüm üyeler gruptan ayrılıyor. Bu olay sonrası Rollin' adında bir şarkı çıkarıyorlar. 2018'de gruptan bir kişi daha ayrılıyor ve sayıları dörde düşüyor. Şubat 2021'de grup üyeleri dağılma hazırlıklarında kaldıkları şirket yurdundan taşınma evresine geçmişken bir mucize gerçekleşiyor ve grubun 2017 tarihli Rollin' şarkısı Kore'de viral oluyor. Bu tarihten sonra grup bir anda büyük popülarite kazanıyor, hatta 4 yıl öncesine ait bir şarkı 2021'de yılın şarkılarından birine dönüşüyor. Bu beklenmedik başarı sonrası yayınladıkları yeni şarkılarla sevilseler de doğal olarak diğer şarkıları Rollin' derecesinde büyümediği için bu grupta da çekingen bir tavır hali var. Ancak bunun yanı sıra Brave Girls onları bölümlerde kimse seçmediği için de bunu yaşıyor, aslında kendilerine sahnede olduğu gibi yarışmada da güvenseler daha iyi olacak ama şartlar bir türlü onların yanında olmuyor. Dilerim gelecek bölümlerde bu durum düzelir.


WJSN da As You Wish'i masalsı bir performansla sahneye taşıdı. Kızlardan bir an gözlerimi ayıramadım, şarkının dansla uyumu muhteşemdi. Arka dansçıların aktif kullanımı tercihi çok doğruydu çünkü bu performans çok kişiyle tamamlanan bir hikayeyi anlatıyor gibiydi. WJSN bu performansla sahneyle bütünleşti.


Aslında LOONA bu turda yarışamadı çünkü ne yazık ki tam performanslar öncesi grubun üyelerine COVID-19 teşhisi kondu. Böyle olunca performans listesinden çıkartıldılar ancak ilk turdaki hazırlıklarını sergileme şansları tamamen ellerinden gitmesin diye sonradan bir performans sergilemelerine izin verildi.

Bence bu performans LOONA'nın bu turda yarışsalardı yapabileceklerinin yalnızca bir fragmanını gösteriyor. Tam hazırlıkla sahneye çıkan bir LOONA ortaya unutulmaz bir iş çıkartırdı, eminim, zaten bu bile harika.


Yarışmada ilk turun sıralaması şu şekilde oldu:

6. LOONA

5. Brave Girls

4. Kep1er

3. VIVIZ

2. WJSN

1. Hyolyn


Bana göre performanslarda sıralama ise şu şekildeydi: (LOONA'yı saymayarak)

4. Kep1er

3. VIVIZ

2. Brave Girls + WJSN

1. Hyolyn


Geçen haftaki yazımda Hyolyn'in müthiş performansının üstüne çıkmanın çok zor göründüğünü söylemiştim, yanılmadım. Hem performansları canlı izleyen seyirciler, hem uzaktan bağlanan seyirciler, hem de bizzat yarışmacılar bana katılmış olsa gerek Hyolyn bu turun kazananı oldu. Aslında bu turda Kep1er dışında herkes kendi çapında çok iyiydi bana göre ama Hyolyn bariz bir şekilde öne çıkan isimdi. Hyolyn dışındaki sıralamalara, özellikle de Brave Girls'ün 5. olmasına ise sahiden üzüldüm. Diğer katılımcıların kemik hayran kitleleri var ancak Brave Girls bu konuda pek onlar gibi değil, bu da oylamalarda durumlarını zorlaştırıyor. LOONA'nın hastalanması çok üzücü olsa da performans sergilememeleri son safhada genel olarak herkesin yararına oldu çünkü normal şartlarda 2 kere üst üste sonuncu olan katılımcılar yarışmadan direkt elenecekti ve bu da Brave Girls'ü riske atıyordu. LOONA'nın gelecek turda sonuncu olacak bir performans sergileyip elenmesi ihtimali ise çok çok düşük.

Oylamalar sonrası katılımcılar gelecek bölümde izleyeceğimiz yeni görevlerini aldılar. Bu görevde eşleşen yarışmacılar birbirlerinin şarkılarını coverlayacaklar. Sonuç olarak Hyolyn LOONA ile, WJSN VIVIZ ile, Kep1er da Brave Girls'le eşleşti. Ben Hyolyn'i Brave Girls ile, WJSN'yı LOONA ile, VIVIZ'i de Kep1er ile eşleştirirdim ama son eşleşme yine mantıklı olmazdı galiba :) Eşleşmeler benim hayal ettiğim gibi olmadı ama yine de gelecek haftayı heyecanla bekliyorum. Yarışma şimdilik seyir zevki çok yüksek ilerliyor, dilerim böyle devam eder.

2 yorum:

  1. evet geçen demiştin, linkini de verdiydin, hoş bişey herhalde. ya ne çok izlenecek şey ver yaa pofff :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay evet, hiçbirine yetişemiyoruz yaa :)) Çok eğlenceli bu program, süresi uzun ama izletiyor kendini. Gruplardan ilgini çeken varsa sen de seversin bence.

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)