Uysallar (2022) & Attack on Titan - vulnicure

16 Nisan 2022 Cumartesi

Uysallar (2022) & Attack on Titan

  UYSALLAR (2022)

Netflix'in Onur Saylak ve Hakan Günday işbirliği yeni dizisi Uysallar'ı sonunda izledim. Dizi, mimar Oktay Uysal'ın görünüşte mükemmel olan hayatının yapaylığı içinde boğulmasıyla girdiği süreci anlatıyor. Oktay kendi içinde bir farkındalık yaşadıktan sonra ailesinden gizlice geceleri punk hayatı sürdürmeye başlıyor ancak aslında Uysal ailesinin diğer üyeleri de tıpkı onun gibi farklı kimliklere sahip.

 Erken ergenlik yıllarım Ekşi Sözlük'ü hatim ederek geçti. Y kuşağına denk gelen o yazarların Beyoğlu sokaklarında geçen anılarını okudukça mest olurdum, müzik-mekan önerilerini kağıtlara defterlere not almaya bayılırdım. Hiç o dönemleri yaşamamış biri olarak sırf Ekşi'den okuduklarımla bile dizinin nostaljiden gücünü alan yanından büyük keyif aldım. Ancak iş anlatılanlara gelince aynı keyfi alamadım maalesef. Dizi çokça toplumsal soruna, gökdelenlerde sıkışıp kalanların yalnızlığına değinse de bunları doğal bir şekilde işleyemiyor. Hakan Günday ve Onur Saylak ikilisinin Şahsiyet'te ortaya çıkardıkları işi gördükten sonra beklentilerimi arşa çıkarmış olmamdan da kaynaklanıyor olabilir tabii bu durum.

 Uysallar, bir kısır döngüde yerinde sayan Türk dizi sektörü için farklı bir iş kesinlikle. Görüntü yönetiminde çıkarılan iş çok çok başarılı. Her bir sahne detaylara ve özellikle metaforlara boğulmuş, ortaya da görsel anlamda seyir zevki yüksek bir iş çıkmış. Öner Erkan yine süper oynamış, diğer oyuncular da iyi. Konu edindiği kesim ve çok da derinlere inmeden yüzeysel ilerleyen anlatımı sebebiyle herkese hitap edeceğini sanmıyorum ama kısa süresiyle kendini izlettireceği kesin. 



ATTACK ON TITAN FINAL SEASON PART 2 (2022)

Ben artık Attack on Titan bitiyor, veda ediyoruz derken anime yine bir sezon finaline gitti. Meğer seneye final sezonunun 3. partı yayınlanacakmış. Final arc'ının hakkı verilerek animasyona dönüştürülmesini çok isterim ancak artık sıkmaya başladı bu bitmeme durumları. 2. partı anlıyorum ancak 3. part çok enteresan bir fikir gerçekten. Bir animenin 3 tane final sezonu olabilir mi ya? :)

Bu sezon çok yavaş ilerledi sanki. Her hafta bölümleri izlemek yerine ardı ardına tüm sezonu izlemek çok daha keyifli bir tecrübe olurdu, ona eminim. Bu sezon animasyonları da eskisi gibi beğenemedim. İlk partta Marley'e müthiş bir uyum sağladığından yeni animasyonu çok beğenmiştim ancak bu part çok iyi bazı sahneler dışında pek de öyle olmadı.

Mangayı okuduğum için bu sezonun hikayesini biliyordum ancak buna rağmen heyecanla izledim. Özellikle son bölümün bittiği yer harikaydı. İlk sezonun müziğinin fonda olduğu o sahnede bir bakıma başladığımız noktayı hatırlamış olduk. Ortada gerçekten iyi bir hikaye var, finali olduğunda tamamını güzelce konuşuruz umarım. Şimdilik Attack on Titan'ı rafa kaldırmak istiyorum. :)

11 yorum:

  1. uysallar dizisini izliyorum ben de finali henüz izlemedim ama değişik bir iş çıkmış ortaya bunu kabul etmek lazım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum, yerli televizyonda alışkın olmadığımız çok farklı bir yapım.

      Sil
  2. Attack on Titan'ın sadece yarısını izledim. Çok güzel bir anime ama beklemek yoruyor. Seri tamamen bitince baştan izlemeye başlayacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisi, zaten yazıda da her hafta beklemektense arka arkaya izlemeyi tercih edeceğimi söylemiştim. 1 sene daha bekleyeceksin gerçi ama olsun :D

      Sil
  3. Ben aslında bu konuyu severim ama bu dizinin modern insanı çok da bana hitap etmediği için beni de sıktı çünkü karakterin jenerasyonundan bir erkek değilsen empati kurmak biraz zor olabiliyor :D Yine de izlemeye değer bence, kısacık ve keyifliydi çünkü.

    YanıtlaSil
  4. attack on titan izlicem ben de. kitaplarını da alcaktım ama pahalı :) ilk diziyi izleyebilirim. saylak seviyom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen yıla kadar 11 TL'ydi fiyatları :(( Çok üzücü.

      Sil
  5. Şahsiyet o kadar beğenildi ki insanların beklentileri çok yükseldi. Aynı başarıyı göstermek güç. Diziyi izlemediğim için Uysallar nasıl bilemiyorum ama sanki dediğin gibi herkese hitap etmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, zaten böyle çok başarılı olmuş işler için bir lanet aslında bu durum :)

      Sil
  6. Uysalları henüz bitirmedim ama anlattıklarına katılıyorum. Şahsiyet gibi beni içine çekemedi ama çok ince mesajları var, onları da es geçmiyorum. Bu yazını çok sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim :) Bence de ince mesajları var pek çok konuda ama çok çok konuya değinince bazılarının yüzeysel kaldığı da oluyor.

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)