30 Mutlu Gün #25 - vulnicure

25 Nisan 2022 Pazartesi

30 Mutlu Gün #25


30 Mutlu Gün'e devam ediyoruz. Etkinlik hakkında bilgi almak için bu linke tıklayabilirsiniz.

Yine Twitter'da karşıma çıkan kitap muhabbeti üzerine bir tweeti buraya taşıyorum. Bu seferki tweet tartışmalı olmadığı ve kişisel deneyimlere dayandığı için direkt kendisini de paylaşacağım.



Ben varım. 5 kişilik ailemle yaşıyorum. Sayı olarak çok fazla değiliz ama çekirdek aile olarak düşününce kalabalık sayılırız. Ben liseye giden kardeşimle aynı odayı paylaşıyorum ve bugün fark ettiğim üzere gürültünün içinde öyle bir ahenk sağlamışız ki birbirimizin sesleri bize genelde rahatsızlık vermiyor. Bu yazıyı yazarken o film izliyor, ben müzik dinliyordum. İkimiz de kulaklık takmıyorduk, içeriden annemin televizyonda izlediği bir şeylerin sesi geliyordu. Normalde de evde tek olduğum zamanlarda hep yan odaların televizyonunu açarım. Kitap okurken, ders çalışırken genelde hep müzik dinlerim. Kütüphane gibi sessiz ortamlarda bir türlü rahat edemem, illa konuşan ya da dinlenen bir şeylerin sesini duymak isterim. Dışarıda ders çalışacaksam arkadaşlarımla bir kafeye giderim ki bir yandan muhabbet etme şansımız olsun. :)

Yazları köye gidince ailemden saydığım yakın akrabalarımla bir araya geldiğimizde herkesin kendine ait bir odası olabiliyor ama o kadar kişi bir araya gelince kimse odalara kapanmıyor tabii. Orada doğa içinde bir ortamda bulunduğumuz için okumayı daha da çok seviyorum, böyle olunca muhabbeti kaçırmamak için elimde okuduğum bir şeylerle ortalarda dolandığım oluyor. Evden alıştırmalı olduğum için ikisine de odaklanabiliyorum ve bu durumdan sahiden de keyif alıyorum. Evden ayrılınca en çok özleyeceğim şey ailemin arkada duydukça mutlu olduğum konuşma sesleri olacak sanırım.

Bugünkü mutluluk sebebim sevdiğin insanlardan oluşan kalabalıkta da huzur bulabilmek olarak güncellensin o zaman.


9 yorum:

  1. Merhaba,
    Açıkçası 3 kişilik çekirdek bir ailem var. Annem, babam ve ben. Kardeşim olmadığı için bu konuda şanslı da olabilirim ve açıkçası sessiz ortama alıştığım için kalabalık bir ortamda okumaya veya herhangi bir işi yaparken gerçekten odaklanabilir miyim bu konuda pek emin değilim. Ama kitap okumaktan her durumda zevk alacağım kesin. :)
    Şarkı gerçekten çok güzel. Mutluluk sebebiniz daha da güzel ve katılıyorum size. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, hoş geldiniz :) Bence de bu konu bir alışkanlık meselesi. Bana sessizliğin batması gibi size de gürültü rahatsızlık veriyordur. Hoş, hayat bazen bizi en istemediğimiz şeylere de alıştırabiliyor zaman içerisinde, o yüzden hiç belli olmaz :)
      Şarkıyı ve mutluluk sebebimi beğenmenize çok sevindim :) Bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ediyorum.

      Sil
  2. Koyduğun fotoğrafa bayıldım, dolayısıyla da yazına o gazla daldım, biraz kendi gençliğimi gördüm, ben de fena değilmişim dedim seninle kendimi test ederken... Sonra köye sıçradım, yine kendimi senle kıyasladım; kıskanmadım yine, hatta sen örneğinden hareketle, "Sen de fena değilmişsin genç," dedim kendime:)

    Final cümlen ve şarkı seçimin müthiş!

    Okurun çok mutlu yani:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim fotoğrafı beğenmenize :)) Pandeminin ilk zamanlarında vaktim bolken öyle bir anda gaza gelip çekmiştim fotoğrafı. Kesinlikle fena değilsiniz, geçen günkü yazınız belli ediyordu bunu bence :)

      Siz böyle destekleyici ve içten yorumlar bıraktıkça yazarınız da mutlu oluyor, fazlasıyla :) Minnettarım. :)

      Sil
  3. Çok teşekkür ederim. Olsun, farklılıklar güzeldir :)

    YanıtlaSil
  4. çok tatlı bu yazın yaaa bayıldım, dikkatin de iyi demekkiiii ne güzel :)

    YanıtlaSil
  5. Ben de tam tersi okurken yalnız olmak ve sessiz bir ortamda okumak isterim yoksa okuduğumdan hiçbir şey anlamıyorum.

    Kalabalık aile ortamını severim. Biz iki kardeşiz. Hep keşke daha çok kardeşim olsaydı diye düşünmüşümdür. Beraber vakit geçirmek, sohbet etmek, kalabalık yemek sofraları keyifli olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yetişme tarzımız bu konuya doğrudan etki ediyor, bu yorumla onu iyice anladım :) Kalabalık aile ortamları aile huzurlu ve mutluysa tadından yenilmez oluyor sahiden. Tabii 2-3 kişilik aileyle de aynı mutluluğa sahip olabilir insan. :)

      Sil

Görüşleriniz benim için çok değerli :)